Skocz do zawartości


Zdjęcie

E-deklaracje - Mini How-to


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
50 odpowiedzi w tym temacie

#16 MC'

MC'

    Ekspert

  • Użytkownicy
  • 1009 postów

  • Rejestracja: 17 maj 05

Napisano 05 grudzień 2010 - 20:54

haha Panie Szanowyny... właśnie chciałem zwrócić uwagę ze może jakiś WikiBoss by to zmienił w tutorialu ;P
Nie ma nic lepszego dla distro jak krótki tutorial :D
  • 0

HW:      Intel® Core™ i7-3770K CPU @ 3.50GHz | P8Z77-V DELUXE | 16 GB RAM | X-Fi Fatal1ty Recon 3D
OS:        F18 | KDE 4.9.5 | 3.7.5-201.fc18.x86_64                                                                                             
REPA:   standard + RPMFusion - up to date

Fotobudka | Blog
 


#17 WalDo

WalDo

    (prawie) Ekspert

  • @Administrator
  • 11661 postów

  • Rejestracja: 18 listopad 04
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa

Napisano 05 grudzień 2010 - 21:54

[...] może jakiś WikiBoss [...]

A nie fajniej samemu zostać "WikiBossem"? Sprawdziłeś, wiesz, że działa - popraw na wiki.

Nie rozumiem tej postawy. Kolejny raz już ktoś wzywa na forum do poprawienia czegoś na wiki zamiast samemu się zalogować, przeedytować, zapisać i zyskać wdzięczność innych użytkowników. To trwa chwilę i nie jest trudne.


  • 0

______________________________________________________________________________________
Nie udzielam porad poza forum. Kłóci się to z jego podstawową ideą powszechnego dostępu.

Registered user #374329


#18 morsik

morsik

    Ekspert

  • Użytkownicy
  • 1716 postów

  • Rejestracja: 15 czerwiec 07
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Bochnia

Napisano 06 grudzień 2010 - 16:07

haha Panie Szanowyny... właśnie chciałem zwrócić uwagę ze może jakiś WikiBoss by to zmienił w tutorialu ;P
Nie ma nic lepszego dla distro jak krótki tutorial :D


A, że o Wiki Ci chodziło. Wiesz, nie wiedziałem że o to Ci chodzi, bo HowTo jest pierwszym postem tego topicu [-;
  • 0

## Pobierz Fedorę ## Przeczytaj zanim napiszesz! ## Join #fedora-pl ##


#19 MC'

MC'

    Ekspert

  • Użytkownicy
  • 1009 postów

  • Rejestracja: 17 maj 05

Napisano 06 grudzień 2010 - 17:57

OK zainstalowałem z repo i wszystko ładnie śmiga :D Nawet wczytało stare ustawienia :)
Natępnie po one-click na stronie e-deklaracji wszystko się ładnie zainstalowało :D
  • 0

HW:      Intel® Core™ i7-3770K CPU @ 3.50GHz | P8Z77-V DELUXE | 16 GB RAM | X-Fi Fatal1ty Recon 3D
OS:        F18 | KDE 4.9.5 | 3.7.5-201.fc18.x86_64                                                                                             
REPA:   standard + RPMFusion - up to date

Fotobudka | Blog
 


#20 thof

thof

  • Użytkownicy
  • 4053 postów

  • Rejestracja: 16 listopad 06
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Wrocław

Napisano 06 grudzień 2010 - 19:30

Pewnie trzeba bedzie zaktualizowac informacje dotyczace instalacji na wiki. Na razie nie bede przesiadal sie na f14 i wydaje mi sie, ze program zaktualizuje sie automatycznie (chociaz oczekuje bledów z prawami dostepu), wiec jak ktos bedzie stawial aplikacje na f14 to moze poprawic od razu wiki, albo napisac tutaj.
  • 0

#21 thof

thof

  • Użytkownicy
  • 4053 postów

  • Rejestracja: 16 listopad 06
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Wrocław

Napisano 26 styczeń 2011 - 20:51

Zaktualizowałem stronę http://wiki.fedora.pl/wiki/Edeklaracje (tak, można użyć repo, ale ja nie użyłem :) ), ale okazuje się, że instalator aplikacji eDeklaracje jest spieprzony i nie można jej zainstalować... To jest po prostu masakra, że biorą za to pewnie kosmiczną kasę i takiego bubla wypuszczają (innym problemem jest to, że bardzo często nie widzi adobe readera i trzeba co chwilę restartować program).
Teraz taki mały workaround, który udało się zastosować na Archu (na Fedorze będzie podobnie):
1. Trzeba ściągnąć http://airdownload.a...dobeAIRSDK.tbz2 i rozpakować np. do ~/adobeair
2. Potem rozpakować e-DeklaracjeDesktop.air dowolnym programem do np. ~/edeklaracje
3. Na końcu odpalić (w moim przypadku to będzie):

~/adobeair/bin/adl -nodebug ~/edeklaracje/META-INF/AIR/application.xml ~/edeklaracje
Nie wiem czy automatycznie zaimportuje dane z poprzedniej wersji, jeśli nie to trzeba pokombinować z przeniesieniem ich. Podejrzewam, że znajdują się w folderze /opt/EDeklaracje/.

Tu jeszcze mały Adobe Air wrapper, kiedy binarki znajdują się w /opt/adobe-air-sdk/bin/:

!/bin/bash
# Simple Adobe Air SDK wrapper script to use it as a simple AIR application launcher
# By Spider.007 / Sjon

if [[ -z "$1" ]]
then
echo "Please supply an .air application as first argument"
exit 1
fi

tmpdir=`mktemp -d /tmp/adobeair.XXXXXXXXXX`

echo "adobe-air: Extracting application to directory: $tmpdir"
mkdir -p $tmpdir
unzip -q $1 -d $tmpdir || exit 1

echo "adobe-air: Attempting to start application"
/opt/adobe-air-sdk/bin/adl -nodebug $tmpdir/META-INF/AIR/application.xml $tmpdir

echo "adobe-air: Cleaning up temporary directory"
rm -Rf $tmpdir && echo "adobe-air: Done"

  • 0

#22 TomaszBres

TomaszBres

    Początkujący

  • Użytkownicy
  • 1 postów

  • Rejestracja: 14 marzec 11

Napisano 14 marzec 2011 - 09:59

Witam
Mam problem z e-Deklaracjami.
Instalacja zgodnie z podana wyzej procedura dziala bez problemu.
Program uruchamia sie, wczytuja sie zapisane rok wczesniej profile i informacje o wyslanych juz dokumentach.

Próba otwarcia zapisanych rok wczesniej deklaracji wywala program.
Próba utworzenia nowej deklaracji skutkuje tym samym.

Po uruchomieniu programu z konsolki mam nastepujace komunikaty:

execvp: Nie ma takiego pliku ani katalogu
�Application crashed with an unhandled SIGSEGV
Crashlog has been dumped in /tmp/airCrashLogs/0314_0954_2S5CKh

O co moze chodzic?

Instalacja Adobe Acrobat Readera z repozytorium Adobe rozwiazala problem

Użytkownik TomaszBres edytował ten post 14 marzec 2011 - 10:24

  • 0

#23 MC'

MC'

    Ekspert

  • Użytkownicy
  • 1009 postów

  • Rejestracja: 17 maj 05

Napisano 20 marzec 2011 - 14:14

Jesli chodzi o instalacje to wszystko u mnie na Fedorze (nie uzywam Arch'a) zadzialalo ladnie. Repozytorium adobe z Reader + Air i ze strony MS eDeklaracje.
Przy próbie otworzenia starych dokumentów za zeszly rok mamy w 'Robocze' jedna kopie a w 'Wyslane - przyjete' dokument wyslany i link to UPO. Jednak podczas otwierania pliku z 'Roboczych' wszystko idzie dobrze. Gdy otwieram wersje z 'wyslane - przyjete' równiez jest ok ale czasem w konsoli dostaje:
/opt/e-Deklaracje/bin/e-Deklaracje 

(e-Deklaracje:15414): Gtk-CRITICAL **: IA__gtk_widget_hide: assertion `GTK_IS_WIDGET (widget)' failed
Najgorsze jest to, ze niestety klikniecie w link do UPO sprawia, ze dokument otwiera sie w nieskonczonosc.
@TomaszBres
Mozesz otworzyc UPO z poziomu eDeklaracji?
  • 0

HW:      Intel® Core™ i7-3770K CPU @ 3.50GHz | P8Z77-V DELUXE | 16 GB RAM | X-Fi Fatal1ty Recon 3D
OS:        F18 | KDE 4.9.5 | 3.7.5-201.fc18.x86_64                                                                                             
REPA:   standard + RPMFusion - up to date

Fotobudka | Blog
 


#24 thof

thof

  • Użytkownicy
  • 4053 postów

  • Rejestracja: 16 listopad 06
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Wrocław

Napisano 20 marzec 2011 - 14:20

Jesli chodzi o instalacje to wszystko u mnie na Fedorze (nie uzywam Arch'a) zadzialalo ladnie.

To znaczy, ze poprawili, bo ja to poczatkowo instalowalem na F14 rodziców.

Mozesz otworzyc UPO z poziomu eDeklaracji?

Nie da sie. Pisalem do nich, bo tez potrzebowalem i dostalem taka odpowiedz (najlepsze jest to, ze na wersji 2.x.x wszystko dzialalo):

Witam,

Pracujemy nad rozwiazaniem problemu. Na chwile obecna moze Pan zapisac numer referencyjny zlozonej deklaracji i sprawdzic status oraz pobrac UPO za pomoca samodzielnego formularza, który dostepny jest w zakladce Formularze strony www.e-deklaracje.gov.pl . Formularz UPO bedzie dzialal równiez pod Linuxem.

Przepraszamy za problemy.

Pozdrawiam


  • 0

#25 MC'

MC'

    Ekspert

  • Użytkownicy
  • 1009 postów

  • Rejestracja: 17 maj 05

Napisano 20 marzec 2011 - 15:43

No tak na poprzedniej wersji 2.x.x wszystko dzialalo poprawnie jesli chodzi o UPO. Ale skoro znaja problem to powinni sie z nim uporac jak najszybciej bo to przeciez nie jest jakis duzy problem skoro normalne formularze PIT sie otwieraja.
Te pliki sa w
~/.appdata/e-Deklaracje(...)/Local Store/forms
ale niestety acrobat tego pliku UPO nie moze bezposrednio rólniez wypelnic. Otwiera sie tylko pusty formularz.
A jako ich pracodawca ciekawy jestem jak u nich z wydajnoscia. Dawno dostales tego maila ? ;)
  • 0

HW:      Intel® Core™ i7-3770K CPU @ 3.50GHz | P8Z77-V DELUXE | 16 GB RAM | X-Fi Fatal1ty Recon 3D
OS:        F18 | KDE 4.9.5 | 3.7.5-201.fc18.x86_64                                                                                             
REPA:   standard + RPMFusion - up to date

Fotobudka | Blog
 


#26 thof

thof

  • Użytkownicy
  • 4053 postów

  • Rejestracja: 16 listopad 06
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Wrocław

Napisano 20 marzec 2011 - 15:55

Wysłałem 9 lutego, a 18 lutego dostałem odpowiedź, czyli nie spieszyli się specjalnie :) Ale i tak zaskoczyło mnie to, że nie odpisali, że u nich działa i pewnie problem jest z moim systemem.
U mnie wypełnione pity otwierają się rzadko.
W ogóle IMO to poroniony pomysł pisać taką aplikację z wykorzystaniem adobe air i readera, ale przetargi informatyczne w naszym kraju nigdy nie były uczciwe, więc nie ma co się dziwić, że działa jak działa.
  • 0

#27 MC'

MC'

    Ekspert

  • Użytkownicy
  • 1009 postów

  • Rejestracja: 17 maj 05

Napisano 24 marzec 2011 - 15:59

Po najnowszym updacie aplikacji eDeklaracje zarówno UPO jak i PIT otwieraja sie juz poprawnie.
Oczywiscie bylo wiele otwartych alternatyw ale wplyw tutaj pewnie miala marka Adobe.
  • 0

HW:      Intel® Core™ i7-3770K CPU @ 3.50GHz | P8Z77-V DELUXE | 16 GB RAM | X-Fi Fatal1ty Recon 3D
OS:        F18 | KDE 4.9.5 | 3.7.5-201.fc18.x86_64                                                                                             
REPA:   standard + RPMFusion - up to date

Fotobudka | Blog
 


#28 MC'

MC'

    Ekspert

  • Użytkownicy
  • 1009 postów

  • Rejestracja: 17 maj 05

Napisano 16 czerwiec 2011 - 08:38

No i zle wiesci jak juz wszystko dobrze dziala i wypelnianie PITów bylo fajne to oto okazuje sie, ze oficjalnie AIR nie bedzie juz na Linux WG TEGO
  • 0

HW:      Intel® Core™ i7-3770K CPU @ 3.50GHz | P8Z77-V DELUXE | 16 GB RAM | X-Fi Fatal1ty Recon 3D
OS:        F18 | KDE 4.9.5 | 3.7.5-201.fc18.x86_64                                                                                             
REPA:   standard + RPMFusion - up to date

Fotobudka | Blog
 


#29 WalDo

WalDo

    (prawie) Ekspert

  • @Administrator
  • 11661 postów

  • Rejestracja: 18 listopad 04
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa

Napisano 16 czerwiec 2011 - 09:09

Nie dramatyzuj...

We will no longer be releasing our own versions of Adobe AIR and the AIR SDK for desktop Linux, but expect that one or more of our partners will do so.


  • 0

______________________________________________________________________________________
Nie udzielam porad poza forum. Kłóci się to z jego podstawową ideą powszechnego dostępu.

Registered user #374329


#30 thof

thof

  • Użytkownicy
  • 4053 postów

  • Rejestracja: 16 listopad 06
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Wrocław

Napisano 16 czerwiec 2011 - 10:15

I bardzo dobrze. Nie wiem po co nam ta gówniana technologia na linuksie. A ludzie z Ministerstwa finansów też mają siano w głowie pisząc za państwowe pieniądze coś całkowicie zależnego od zamkniętej platformy. Teraz niech ponoszą straty i przepisują na Javę czy cokolwiek. Chociaż wydaje mi się, że wersja linuksowa przestanie być rozwijana, a będzie tylko utrzymywana.
IMO nie będzie kolejnych wersji Adobe AIR na linuksa i ja się z tego cieszę. Na to wygląda, że z iplą też możemy się żegnać.
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników