Skocz do zawartości

Rhel Vs Hp-Ux


Aquagen

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

W firmie muszę postawić serwer HP pod IFSa (ale to nie ma znaczenia, IFSowi jest wszystko jedno).

Zależy mi na stabilności systemu jak i na koszcie rozumianym przede wszystkim NIE jako zakup licencji etc.,

ale koszcie późniejszego supportu.

 

Proszę ekspertów z tego forum o szczere porównanie tych dwóch rozwiązań.

Nie chodzi mi o przytaczanie materiałów reklamowych typu http://www.redhat.com/migrate/unix_to_linux/hpux-to-rhel/ ,

ale najlepiej o opinię kogoś kto miał styczność z oboma rozwiązaniami.

 

Ogólnie serce podpowiada mi wybór RHELa, ale z drugiej strony system ma działać na maszynie HP,

więc ich system na pewno jest w pełni kompatybilny ze sprzętem.

 

Szczerze powiedziawszy obawiam się 2 rzeczy:

1. Przy HP każda najmiejsza poprawka będzie bardzo słono kosztowała, ale wszystkie problemy rozwiążą szybko.

2. RHEL policzy sobie dużo mniej, ale jeżeli będę chciał wprowadzić jakieś zmiany np. dołączyć zupełnie nowe

macierze dyskowe HP, to support RH będzie zdany na informacje odpowiednio odfiltrowane przez HP.

 

Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedź

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

W firmie muszę postawić serwer HP pod IFSa (ale to nie ma znaczenia, IFSowi jest wszystko jedno).

Zależy mi na stabilności systemu jak i na koszcie rozumianym przede wszystkim NIE jako zakup licencji etc.,

ale koszcie późniejszego supportu.

W Red Hacie kupujesz przede wszystkim support i nie kupujesz licencji.

 

Chciałbym pomóc Ci co do reszty, ale ani się na tym nie znam, ani też nie jestem ekspertem. Ponoć obserwuje się trend przechodzenia na systemy Linuksowe, często RHEL-a. Proponuję przeszukać neta pod kątem problemów z tymi rozwiązaniami. Dowiesz się jak to wygląda od środka, omijając marketing bullshit ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Z supportem dla RHEL na serwerach HP nie jest tak źle jak to widzisz ;)

Jeżeli kupisz RHEL od HP to będziesz mieć wsparcie typu "Vendor Provided". W zależności o poziomu wsparcia jakie kupisz na sprzęt, taki będziesz mieć poziom obsługi sprzętu.

 

Co innego wsparcie na sprzęt, co innego na oprogramowanie. Sprzęt będzie wspierany przez producenta. Oprogramowanie przez dostawcę subskrypcji - zobowiązał się do tego.

Mam właśnie taką sytuację - sprzęt od HP i RHEL od resellerów RH i od HP. Nie mam żadnych problemów.

Support HP działa sprawnie. Jedyna rzecz, która jest irytująca to konieczność instalowania HP PSP (Proliant Support Pack). Każda rozmowa ze wsparciem zaczyna się od pytania czy jest aktualny ;) Sam PSP jest przydatny np. do monitoringu sprzętu ale jego aktualizowanie jest uciążliwe.

 

Pzdr.

EL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...