Skocz do zawartości


Zdjęcie

Jakie Powinno Być Prawidłowe Ciśnienie W Kołach Roweru ?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
11 odpowiedzi w tym temacie

#1 slabypingwin

slabypingwin

    Ekspert

  • Użytkownicy
  • 402 postów

  • Rejestracja: 30 październik 10
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 21 październik 2012 - 13:51

Mój rower ma koła 26" , opony 26 x 1,75 47559.
W czwartek zauważyłem brak powierza w przednim kole .
Po wyjęciu dętki okazało się że nie jest ona przebita szkłem czy gwoździem , ale "rozlazła się" w pobliżu wentyla na tym "szwie" który idzie po całym obwodzie dętki . Wentyl jest taki jak w samochodzie , dlatego rowerek pompuję pompką samochodową .
W instrukcji roweru pisze aby pompować go na tyle żeby po naciśnięciu palcem opona uginała się z pół cm .
W sklepie rowerowym mówili mi że oni pompują rowery na 3 - 3,5 atmosfery . Od tamtej pory staram się pilnować by było u mnie te 3 atmosfery . Nie wiem więc teraz - czy u mnie dętka rozlazła się na szwie w pobliżu wentyla dlatego że ma już 8 lat , czy też dlatego że za bardzo dbam o ciśnienie na poziomie 3 atmosfer
Jakie powinno być prawidłowe ciśnienie w kołach o rozmiarze podanym na początku posta
Dzięki za porady
  • 0
System operacyjny ma być dla ludzi, a nie ludzie dla systemu operacyjnego.

#2 WalDo

WalDo

    (prawie) Ekspert

  • @Administrator
  • 11168 postów

  • Rejestracja: 18 listopad 04
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa

Napisano 21 październik 2012 - 18:07

A nie masz znasz innego forum rowerowego czy masz rower marki Fedora?
O ile dobrze pamietam to wskazane jest 65hPa on roads, 45hPa off roads. No i zalezy od tego ile wazysz.
Zalecane cisnienie pisane jest zazwyczaj na boku opony.

Nie kontynuujmy tego watku na forum Linuksa.
  • 0

______________________________________________________________________________________
Nie udzielam porad poza forum. Kłóci się to z jego podstawową ideą powszechnego dostępu.

Registered user #374329


#3 Sorror

Sorror

  • @Administrator
  • 2016 postów

  • Rejestracja: 12 marzec 05
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Wrocław / Stockholm

Napisano 22 październik 2012 - 18:00

Otworze jesli pozwolisz, WalDo. Badz co badz to Hyde Park, dopóki dany watek nie zejdzie na zla droge nie ma sie co tak spieszyc z zamykaniem :)
  • 0
@ TAU Institute

#4 WalDo

WalDo

    (prawie) Ekspert

  • @Administrator
  • 11168 postów

  • Rejestracja: 18 listopad 04
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa

Napisano 22 październik 2012 - 18:32

Jak uwazasz... Ale wciaz - mimo mojego duzego zamilowania do rowerów - wydaje mi sie, ze fedora.pl nie jest jedynym forum o tematyce rowerowej.
  • 0

______________________________________________________________________________________
Nie udzielam porad poza forum. Kłóci się to z jego podstawową ideą powszechnego dostępu.

Registered user #374329


#5 witekmo

witekmo

    Użytkownik

  • Użytkownicy
  • 84 postów

  • Rejestracja: 10 październik 09
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Łódź

Napisano 22 październik 2012 - 19:26

Co t znaczy 65hPa? 1 atmosfera to ok. 1000hPa zatem 65hPa to ulamek atmosfery.
Przy okazji przeliczania cisnien (i nie tylko):
http://www.trimen.pl...tory/index.html
  • 0

#6 WalDo

WalDo

    (prawie) Ekspert

  • @Administrator
  • 11168 postów

  • Rejestracja: 18 listopad 04
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa

Napisano 22 październik 2012 - 19:50

Czyli zle pamietam :) Na forach rowerowych pisza o 4-4.5 atm czyli faktycznie jakies bzdury z tymi hPa napisalem.
Ale napisalem tez, ze cisnienie zalecane jest zazwyczaj naniesione z boku opony.

[EDIT]
Az poszedlem sprawdzic i oczywiscie wszystko pomieszalem. To przez pompke z dwiema skalami :)
Dobrze pamietalem tylko 45 w terenie i 65 po drogach tyle, ze PSI :) Czyli ok 30MPa albo 3atm a górna granica ok.0,45MPa albo 4,5atm

Użytkownik WalDo edytował ten post 22 październik 2012 - 20:00

  • 0

______________________________________________________________________________________
Nie udzielam porad poza forum. Kłóci się to z jego podstawową ideą powszechnego dostępu.

Registered user #374329


#7 slabypingwin

slabypingwin

    Ekspert

  • Użytkownicy
  • 402 postów

  • Rejestracja: 30 październik 10
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 26 październik 2012 - 18:21

2 dni temu zauważyłem że uszło powietrze z tylnego koła
Czy to możliwe aby przednia i tylna dętka rozlazły się w
odstępie tygodnia :angry:
Wczoraj kupiłem nową detkę - dla tylnego koła .
Ale nie wiem jak prawidłowo zdjąć mechanizm przerzutki ,
tak by nic nie popsuć :wacko:
Przerzutka jest 3-stopniowa , wewnątrz piasty
JAK POPRAWNIE ZDEMONTOWAĆ PRZERZUTKĘ ?
  • 0
System operacyjny ma być dla ludzi, a nie ludzie dla systemu operacyjnego.

#8 Artur S

Artur S

    Ekspert

  • Użytkownicy
  • 259 postów

  • Rejestracja: 19 marzec 09
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 28 październik 2012 - 20:45

Kiedys równiez szukalem informacji o tym ile powinno byc powietrza w kolach i znalazlem jedna ciekawa odpowiedz: 'przeczytaj co pisze na oponach i tyle'. I faktycznie, na moich oponach i oponach mojej zony pisze w jakich przedzialach ma byc cisnienie w oponach.

Pozdrawiam
  • 0

Artur Szymczak | RHCE: 100-001-734 | CAcert Assurer
RHCA, RHCSS, RHCX, CLE11, CLDA10, CNI, UCP-1, UCI, Linux+, LPIC-2
GPG: F9B0 5367 268B 3F7E 32A1 E049 E557 CD1A 90C6 DCEF
CodzienneChodzenieZBogiem.blogspot.com


#9 slabypingwin

slabypingwin

    Ekspert

  • Użytkownicy
  • 402 postów

  • Rejestracja: 30 październik 10
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 03 listopad 2012 - 18:41

Więc dziś wybrałem się do serwisu rowerowego .
Musiałem prowadzić rower 2,5 km......

'Majster' w serwisie pokazał mi kawałem drutu w tylnej oponie który przebił dętkę . Powiedział że tylna opona jest już w słabym stanie , i zaproponował założenie nowej opony na tył .
Miał na stanie 2 rodzaje chińskich opon - jedna za 22 zł , druga za 28 zł . Powiedziałem by założył tą chińską , ale trochę lepszą za 28 zł ;

Dołączona grafika

Na tej oponce jest napisane ; 40 PSI , 280 kPa.
Tylko że w serwisie pompka z ciśnieniomierzem pokazała jemu 3 atmosfery a gdy ja sprawdziłem swoim domowym ciśnieniomierzem , to on pokazzał mi 2,5 atmosfery . Ciekawqe który z nich pokazuje prawdę a który nie
  • 0
System operacyjny ma być dla ludzi, a nie ludzie dla systemu operacyjnego.

#10 WalDo

WalDo

    (prawie) Ekspert

  • @Administrator
  • 11168 postów

  • Rejestracja: 18 listopad 04
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa

Napisano 03 listopad 2012 - 21:20

I tak musisz sprawdzic na wyczucie :) Jeszcze raz powtarzam, ze sporo zalezy od masy rower+cyklista oraz od nawierzchni. Na asfalt dobic mocniej, na gruntowe drogi odpuscic, zeby amortyzowalo, ale z wyczuciem, zeby na pierwszej lepszej krawedzi (np.zle pokonanym krawezniku) nie zaliczyc snakebite.
  • 0

______________________________________________________________________________________
Nie udzielam porad poza forum. Kłóci się to z jego podstawową ideą powszechnego dostępu.

Registered user #374329


#11 PaulaNR

PaulaNR

    Początkujący

  • Użytkownicy
  • 3 postów

  • Rejestracja: 17 luty 13
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 17 luty 2013 - 15:39

Hmmm... Przede wszystkim trzeba się trzymać tego, co producent napisał na oponie. Na każdej oponie jest podany przedział ciśnienia i w tym przedziale można sobie decydować- na szosę więcej powietrza, na wertepy mniej. Pozdrawiam


  • 0

Cel bez planu jest tylko życzeniem.
    
    
        
            
        
    

parapety kamienne kraków

 


#12 Tydecja

Tydecja

    Początkujący

  • Użytkownicy
  • 3 postów

  • Rejestracja: 29 marzec 13
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 29 marzec 2013 - 13:56

Ja po mieście jeżdżę na oponach Schwalbe (ścianka boczna w oponie jest wzmocniona kevlarem) i pompuję ciśnieniem ponad 3,5 ATM - daje to większą prędkość o ok.15%. Opona nie robi się za szeroka mawet przy takim ciśnieniu.
Do jazdy w terenie semi-slicki z ciśnieniem 1,9 lub mniejszym (lepsze właściwości trakcyjne i amortyzacyjne).

Pozdrawiam :)


  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników