Skocz do zawartości

!Ci

Użytkownicy
  • Zawartość

    777
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Previous Fields

  • Ulubiona dystrybucja
    FC
  • Środowisko graficzne
    KDE

Contact Methods

  • Strona www
    http://
  • ICQ
    0
  • Yahoo
    567049

Profile Information

  • Skąd
    Rzeszów
  • Zainteresowania
    Linux C++

!Ci's Achievements

Ekspert

Ekspert (10/16)

0

Reputacja

  1. !Ci

    5 Lat Z Fedorą :)

    Strasznie zaintrygowal mnie ten topic. W zasadzie wczesniej nie zastanawialem sie jak dlugo juz uzywam Linuksa, ale teraz jak sie czyta wypowiedzi i samemu próbuje sie przypomniec poczatki to az sie wierzyc nie chce jak ten czas leci i jak wiele sie w tym czasie zmienilo. Jestem zarejestrowany na tym forum od ponad 5 lat (a zwiazany z Linuksem jeszcze dluzej), niestety ostatnimi czasy nie bralem tu aktywnego udzialu, ale nadal z mila checia odwiedzam to miejsce. Pamietam wiele sytuacji, wiele spotkan i wiele osób, z którymi mialem przyjemnosc sie spotkac i porozmawiac. Najbardziej jednak cieszy swiadomosc, ze po tych latach idea Open Source nadal sie trzyma, a nawet ma sie znacznie lepiej niz kilka lat temu. Pozostaje sobie chyba tylko zyczyc, aby jeszcze wiecej osób uswiadomilo sobie korzysci korzystania z wolnych rozwiazan na czym na pewno wszyscy skorzystaja:)
  2. !Ci

    Kde4

    Widzialem, ze tam cos kombinowales z qt-copy na swoj sposob. Na pewno ustawiles wszystkie wymagane sciezki? Probowales odpalic kdesvn-build z opcja --refresh-build ?
  3. !Ci

    Kde4

    Dla osob nadal testujacych najnowsza odslone - boje sie tu napisac najlepszego menadzera okien - mam kilka ciekawostek, tak zebyscie sie nie zanudzili ;P Jak zapewne wiedza niektorzy, aby nadal moc testowac dokonania deweloperow niezbedne jest skorzystanie z QT w wersji 4.4 - aktualnie jeszcze niedostepnej oficjalnie. W tym celu nalezy do naszego pliku kde4 dodac informacje, o ktorych wczesniej wspomnialem. W razie problemow z kompilacja proponuje zaczac caly proces od zera wykonujac ./kdesvn-build --rc-file=kde4 --refresh-build Jak wspominalem wczesniej oprocz samego menadzera istnieja aplikacje powiazane z nim. Nie trzeba przekonywac - nikogo chyba - o jakosci dostepnego odtwarzacza muzyki - Amarok. Chcac podgladnac prace nad przyszlym wydaniem tej aplikacji do naszego pliku konfiguracyjnego nalezy dodac: module extragear/multimedia/amarok configure-flags -I/home/kde-devel/kde/include/plasma cmake-options -DCMAKE_BUILD_TYPE=Release end module Do kompilacji wymagany jest w systemie pakiet WebKit-qt-devel. W razie problemow z kompilacja oczywiscie logi prawde Wam powiedza. Sam Amarok wyglada coraz lepiej da sie rowniez odsluchac muzyki, wiec bedzie mozna potestowac go w praktyce Natrafilem rowniez na jeden problem w KDE4, a mianowicie nie dalo sie wlaczyc efektow pulpitu. Prawdopodobnie uzytkownicy kart nvidia nie maja tego problemu i chyba nie dotyczy to rowniez osob, ktore korzystaja z XGL zamiast AIGLX. To sa jednak moje domysly. W kazdym razie osoby, ktore nie moga u siebie odpalic KWin w tryb "bajerkow" niech sprobuja ponizszego rozwiazania. W katalogu /home/kde-devel/kdesvn/kdebase/workspace/kwin tworzymy plik main.patch o zawartosci: --- main.cpp.sav 2008-01-22 14:59:25.000000000 +0100 +++ main.cpp 2008-01-25 15:55:54.000000000 +0100 @@ -407,8 +407,6 @@ KDE_EXPORT int kdemain( int argc, char * signal(SIGINT, SIG_IGN); if (signal(SIGHUP, KWin::sighandler) == SIG_IGN) signal(SIGHUP, SIG_IGN); - // HACK this is needed for AIGLX - setenv( "LIBGL_ALWAYS_INDIRECT","1", true ); KWin::Application a; KWin::SessionManager weAreIndeed; KWin::SessionSaveDoneHelper helper; Wykonujemy w opisanym katalogu komende: patch < main.patch Oczywiscie nalezy teraz przekompilowac kod. Uzywajac kdesvn-build mozemy wybierac, ktore moduly poddajemy temu procesowi: ./kdesvn-build kdebase --rc-file=kde4 Postaram sie dodawac co jakis czas informacje, ktore pozwola Wam testowac to srodowisko i jego rozne czesci na wlasnej skorze;) Powodzenia
  4. !Ci

    Kde4

    Zostanie pobrana, skompilowana i zainstalowana najnowsza wersja QT, a dalej wykorzystana do zbudowania KDE4.
  5. !Ci

    Kde4

    W zasadzie nie trzeba kompilowac go osobno wystarczy w naszym pliku konfiguracyjnym kde4 dodac takie wpisy: - w sekcji global zamienic na: qtdir ~/qt4 - dodatkowy modul module qt-copy configure-flags -qt-gif -no-exceptions -fast -qdbus \ -nomake examples -nomake demos apply-qt-patches true end module
  6. !Ci

    Kde4

    W tej chwili to jedyne wyjscie. Oczywiscie pozostaje jeszcze czekanie az uaktualnia paczki w repozytorium.
  7. !Ci

    Free Pascal - Ide

    Polecam geany. Prosty latwy i wydaje mi sie, ze wystarczajacy.
  8. !Ci

    Kde4

    Raz trafilem na taki problem. Nie wiem czy nie jest to zwiazane z tymi prawami dostepu o ktorych morsik napisal. Ja nie musialem nic zmieniac i jest ok. Zmieniales uprawnienia katalogow na 755? To na pewno pomoze, ale w moim odczuciu nie jest dobre rozwiazanie. KDE4 wyglada coraz lepiej, ale osobiscie normalnie korzystam jeszcze z galezi 3.5. Mysle, ze jeszcze potrzeba nieco pracy, aby moc sie calkiem przesiasc, dlatego osobiscie nie usuwalem KDE3. Jesli chodzi o compiz to tak jak sorror napisala nie wyglupiaj sie - a przynajmniej jeszcze nie teraz. Ogolnie w zalozeniu ma istniec mozliwosc wspolpracy KDE4 z pakietem o ktorym mowa, na razie jednak radze sie wstrzymac. Mam nadzieje, ze takie polaczenie nie bedzie potrzebne. Najnowsza odslona KDE posiada wbudowana w KWin mozliwosc uruchamiania roznych bajerkow, wykorzystujac akceleracje sprzetowa. W obecnym stadium rozwoju jest ona kawalek drogi za compiz'em. Jednak jesli zostanie ono udoskonalone, mysle ze bedzie to element duzo stabilnijeszy i godny uwagi niz compiz ;P PS. Sorrki, ze z takim opoznieniem odpisuje, ale ostatnio troche zajety jestem
  9. !Ci

    Kde4

    LordD chyba nie dokonca robiles jak trzeba. Popatrz na blad z Twojego poprzedniego posta: <<< PACKAGES FAILED TO BUILD >>> qt-copy - ~/kdesvn/log/2008-02-07-01/qt-copy/configure.log Przy tej konfiguracji qt-copy w ogole nie powinno byc sciagane, ani instalowane w systemie. Jesli chodzi o bledy to tak jak pisalem, zajrzyj do katalogu ~/kdesvn/log/latest. Jesli np. kompilacja pada Ci na kdesupport popatrz do ~/kdesvn/log/latest/kdesupport/error.log - tam zapewne dowiesz sie co jest nie tak. Teraz to jest systemsettings, ale jeszcze wiele mu brakuje Niestety to juz kwestia poszczegolnych programow, wiele jest jeszcze niedopracowanych. Najlepiej poszukac na listach dyskusyjnych poszczegolnych programow lub innych miejscach wymiany informacji developer'ow. Wlasnie zauwazylem, ze cos nie tak z przegladaniem informacji poprzez WWW. Zawsze mozesz svn besposrednio przejrzec. O ile skrypt kdesvn-build sobie z tym poradzi to pewnie tak. Tylko uwazaj, bo czasem mozesz miec jakies zaleznosci z innymi elementami systemu. W razie problemow po raz kolejny proponuje czytaj logi ;P
  10. !Ci

    Kde4

    Bledy mozesz znalezc w katalogu /home/kde-devel/kdesvn/log/latest/. W Twoim przypadku chyba nie uruchomiles procesu kompilacji tak jak zostalo to opisane. Korzystaj z opcji stworzonych w pliku kde4, nie uruchamiaj bez parametru --rc-file, bo caly proces skonfigurowany jest wtedy domyslnie(m.in. pobierane jest qt-copy - nie potrzebnie). Do pliku dopisujesz kolejne moduly np. module extragear/multimedia cmake-options -DCMAKE_BUILD_TYPE=Release end module Najlepiej przegladnij sobie cale repozytorium. Elementy takie jak Amarok, KOffice, czy wiele wiele innych moga rzeczywiscie nie dzialac poprawnie. Moga nawet nie dac sie skompilowac. W tym jednak wypadku korzystamy z repozytorium developer'skiego, tzn. ze sytuacja moze sie zmieniac z minuty na minute.
  11. W ostatnim czasie jednym z dosc powszechnych watkow na forach, grupach jest tematyka najnowszej odslony KDE. Jesli chodzi o dostepnosc paczek tego menadzera w roznych dystrybucjach jest nie najgorzej, ale w systemie Fedora sprawa nie wyglada tak dobrze, przynajmniej w moim odczuciu. Wprawdzie jest mozliwosc przetestowania tego srodowiska korzystajac z repozytoriow Rawhide, ale dla niektorych jest to poza zasiegiem. Postanowilem przygotowac maly howto, jak skompilowac i zainstalowac KDE4 na systemie Fedora, nie ingerujac praktycznie zupelnie w konfiguracje systemu. Proces kompilacji wprawdzie pochlonie nieco czasu, ale uzyskamy tutaj jedna duza zalete. Bedziemy w stanie nieduzym nakladem pracy zaktualizowac wszystkie zmiany w kodzie zrodlowym, tym samym uzyskujac kazda nowosc wprowadzona przez developer'ow. 1. Tworzymy nowe konto w systemie, ktore bedziemy wykorzystywali do kompilacji i przetrzymywania KDE4. # useradd kde-devel Oczywiscie okreslamy dla niego haslo dostepu. # passwd kde-devel 2. Logujemy sie w konsoli jako nasz nowy uzytkownik. $ su - kde-devel 3. Pobieramy z internetu najnowsza wersje narzedzia kdesvn-build. Jest to najprostsza metoda instalacji KDE ze zrodel. Mozna rowniez skorzystac ze skryptow przygotowanych przez developer'ow - wiecej informacji mozna znalezc TUTAJ $ wget http://kdesvn-build.kde.org/releases/kdesvn-build-1.5.tar.bz2 Nastepnie rozpakowujemy archiwum poleceniem: $ tar xvjf kdesvn-build-1.5.tar.bz2 4. W nowym katalogu tworzymy plik kde4, dodajac do niego nastepujaca zawartosc: global source-dir ~/kdesvn build-dir build kdedir ~/kde qtdir /usr configure-flags --disable-debug cxxflags -pipe kde-languages pl end global module kdesupport cmake-options -DCMAKE_BUILD_TYPE=Release end module module kdelibs cmake-options -DCMAKE_BUILD_TYPE=Release end module module kdepimlibs cmake-options -DCMAKE_BUILD_TYPE=Release end module module kdebase cmake-options -DCMAKE_BUILD_TYPE=Release end module module kdemultimedia cmake-options -DCMAKE_BUILD_TYPE=Release end module module kdegames cmake-options -DCMAKE_BUILD_TYPE=Release end module module extragear/plasma cmake-options -DCMAKE_BUILD_TYPE=Release end module Jest to plik konfiguracyjny, okreslajacy jakie elementy(moduly) srodowiska chcemy sciagnac, skompilowac oraz zainstalowac. Oczywiscie dostepnych jest o wiele wiecej elementow, a nawet aplikacje powiazane z samym projektem KDE, takie jak np. KOffice, czy Amarok. Jednak w powyzszym przykladzie korzystamy z galezi trunk repozytorium KDE(http://websvn.kde.org/trunk/), tzn. ze niektore aplikacje moga dzialac nie poprawnie lub nawet wcale. Oczywiscie do wlasnych eksperymentow mozna powiekszyc grono modulow, nalezy jedynie pamietac o wiekszej ilosci przestrzeni na dysku potrzebnej do ukonczenia procesu. 5. Na koncu pliku ~/.basrc dodajemy: export KDEDIR=$HOME/kde export KDEHOME=$HOME/.kde4 export KDETMP=/tmp/$USER-kde4 mkdir -p $KDETMP export KDEDIRS=$KDEDIR export PKG_CONFIG_PATH=$KDEDIR/lib/pkgconfig:$PKG_CONFIG_PATH I wykonujemy polecenie: $ source ~/.bashrc 6. Przed rozpoczeciem procesu kompilacji wymagane jest, aby pewne biblioteki i narzedzia znajdowaly sie w systemie. W tym celu nalezy sciagnac nastepujace pakiety. yum install clucene-core-devel libxml-devel libxslt-devel \ dbus-devel boost-devel bzip2-devel openssl-devel alsa-lib-devel \ redland-devel rasqal-devel raptor-devel hspell-devel aspell-devel \ cups-devel xine-lib-devel avahi-devel gamin-devel OpenEXR-devel \ enchant-devel jasper-devel ilmbase-devel pcre-devel gpgme-devel \ libxklavier-devel glib-devel libusb-devel libsmbclient-devel \ libxcb-devel NetworkManager-devel lm_sensors-devel libraw1394-devel \ bluez-libs-devel gcc-c++ libXext-devel cmake subversion giflib-devel \ libpng-devel libXdamage-devel libXcomposite-devel libXrender-devel \ fontconfig-devel libXft-devel libXcursor-devel libXfixes-devel \ ruby-devel libXScrnSaver-devel libkdcraw-devel exiv2-devel \ lcms-devel libtiff-devel sqlite-devel libxkbfile-devel \ imlib2-devel patch gstreamer-plugins-base-devel qt4 qt4-devel gettext 7. Po spelnieniu powyzszych warunkow, powinnismy byc w stanie przeprowadzic proces instalacji srodowiska. Wchodzimy do katalogu kdesvn-build-1.5: $ cd kdesvn-build-1.5 Startujemy caly proces: $ ./kdesvn-build --rc-file=kde4 8. Tworzymy mozliwosc wyboru sesji KDE4 # ln -s /home/kde-devel/kde/share/apps/kdm/sessions/kde.desktop /usr/share/xsessions/kde4.desktop W tym momencie powinnismy byc w stanie zalogowac sie korzytajac z menadzera KDE4 (nalezy wybrac odpowiednie srodowisko podczas logowania). Nalezy pamietac, ze proces pobrania kodow zrodlowych, a nastepnie ich kompilacja pochlonie sporo czasu - zwlaszcza za pierwszym razem. Chcac uaktualnic kody zrodlowe do najnowszej wersji wystarczy jedynie po raz kolejny wydac polecenie: $ ./kdesvn-build --rc-file=kde4 Caly proces przebiegnie automatycznie. Tutaj czas potrzebny na proces instalacji bedzie znacznie krotszy. Zapraszam do dyskusji oraz wyrazania wlasnych opinii nt. najnowszej odslony KDE
  12. Najwazniejsze to zebys mial najnowsza wersje Kdevelop. W ostatnich wersjach poprawionota funkcje na tyle, ze nadaje sie do uzytku. Zeby dodac cokolwiek do bazy podpowiedzi, klikasz: Projekt -> opcje projektu -> obsluga c++ -> bazy do uzupelniania kodu (dodaj jakas). Jesli to ma byc pod biblioteke QT4 to rozpakuj zrodlo gdzies na dysku i wskaz je jako katalog do stworzenia bazy. To polepszy sprawe niz "lecenie" po naglowkach, ale i tak zapomnij o code completion'ie marzen Ogolnie jest do d*py Moze warto tez popatrzec na inne IDE - np. Edyuk jest stworzony specjalnie do QT4, ale dawno mu sie nie przygladalem i nie wiem jak obecnie jest z jego funkcjonalnoscia.
  13. Popatrz sobie do man httpd_selinux Musisz ustawic zmienna httpd_enable_homedirs oraz zmienic kontekst katalogow. W powyzszym manualu znajdziesz dokladny opis jak to zrobic.
  14. !Ci

    Generowanie Dzwieku

    Myslalem raczej nad pojedynczymi dzwiekami. Cos takiego jak mozna bylo kiedys robic w Pascalu. Parametry ustalalo sie podajac amplitude i dlugosc trwania dzwieku przy pomocy funkcji sleep.
  15. Czy znacie jakas aplikacje, ktora umozliwilaby wygenerowanie serii dzwiekow o podanych czestotliwosciach??
×
×
  • Dodaj nową pozycję...