Jump to content
Sign in to follow this  
Orzel94

Kmod Nvidia Niska Wydajność 3D

Recommended Posts

Cześć

Mój problem polega na niskiej wydajności 3D w grach. Jako przykłąd chciałem podać klasycznego CS'a 1.6 (odpalanego przez steam'a oczywiście) gdzie przy sterownikach otwartych (domyślnych fedory) było ok 19fps. Po zainstalowaniu Kmoda nvidii fps'y wzrosły do 30-40. Natomiast na viście (  <_<  ) na tym samym sprzęcie stałe 60 (przy czym bodaj mój config nie pozwala na więcej)

 

Czy wie ktoś może czy to jest normalne? Jeśli nie to jak temu zaradzić?

 

 

 

Sprzęt GF 9200M GS, Fedora 20 64-bit

 

EDIT: a i środowisko KDE (jak zobaczyłem kolejną wersje gnome 3.............)

 

EDIT2: nie podejrzewam KDE 4 o aż takie żarcie zasobów (w końcu porównujemy go z zamuloną troche już vistą)

Share this post


Link to post
Share on other sites

W KDE wyłącz efekty pulpitu- Ustawienia systemowe -> Efekty Pulpitu -> Włącz efekty pulpitu przy starcie. Jednak najlepiej dodaj tam skrót po czym go użyj bo inaczej będziesz musiał się wylogować.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Efekty pulpitu można przełączać domyślnym skrótem Alt+Shift+F12.
W Ustawienia systemowe -> Efekty Pulpitu -> Zaawansowane jest opcja: Wstrzymaj efekty dla okien pełnoekranowych. Trochę więcej na temat link
Sterowniki Nvidii mają włączoną opcję Sync to VBank dla OpenGL i maksymalne fps powinno być takie jak odświeżanie monitora (najczęściej 60).

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Albo zostaw efekty pulpitu włączone i dodaj regułę KWin, która będzie je wyłączać kiedy pojawi się okno gry.

Ja u siebie dodałem poniższą regułę, która wyłącza efekty gdy pojawi się okno z OpenGL w końcówce tytułu. Działa to świetnie dla takich gier jak Portal (2) i Left 4 Dead 2.

[Disable compositing when window title ends with OpenGL]
Description=Disable compositing when window title ends with OpenGL
blockcompositing=true
blockcompositingrule=2
title=OpenGL$
titlematch=3
types=1
wmclass=
wmclasscomplete=false
wmclassmatch=0

Zapisz powyższy kod do pliku OpenGL.kwinrule i importuj go w Ustawienia systemowe > Zachowania okien > Reguły okien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli naprawdę ci zależy na ilości klatek, to na czas gry zaloguj się na Fluxboksie. W jednym oknie xterm mam alsamixer, a w drugim steama, albo coś na wine. Poprawa jest bardzo wyraźna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dodanie reguły nie zadziałało za to wyłaczenie efektów Alt+Shift+F12 bardzo, skoczyło do 80-90fps więc jest ok ;)

 

Jeszcze jedna sprawa tak żeby tematu nowego nie zakładać, jak wyłączam tego CS'a to mi się notorycznie (czyt. zawsze) zacina, da się coś z tym albo przynajmniej żebym ni musiał czekać aż mi samo wyświetli żeby zamknąć (jakiś (_menadżer_ → menedżer) ORT zadań?)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Menedżer zadań możesz włączyć skrótem CTRL+ESC, aczkolwiek nie zawsze może on zadziałać . Innym sposobem może być skrót CTRL+ALT+ESC pojawi ci się kursor, którym możesz "killować" okno Xów.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

X'y są ok, sam CS przestaje odpowiadać, brak kursora, po kilkudzisięciu sekundach wyskakuje okienko które mówi że przestał działać z pytaniem czy go zamknąć

 

EDIT: nie wiem co się stało, ale włączam dzisiaj komputer i CS wyłącza się już normalnie

 

Dzięki za pomoc ;)

Edited by Orzel94

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×