Jump to content
Sign in to follow this  
Szarik

Borderlands 2 Nie Uruchamia Się

Recommended Posts

Witam!

 

Mam problem z natywną wersją Borderlands 2. Gra na Fedorze 21 z Gnome działała bezproblemowo. Ale samo środowisko graficzne mi nie odpowiadało, więc zainstalowałem Fedorę z Mate. Wgrałem do niej sterowniki Nvidii (kmod-nvidia-340xx-3.19.7-200.fc21.x86_64.x86_64 ze wszystkimi zależnościami + 32bitowe biblioteki xorg-x11-drv-nvidia-340xx-libs-i686). Po czymś takim na Gnome gra się uruchamiała. A obecnie na Mate odpala się tylko puste okienko. Przy uruchamianiu przez terminal nie sypią się żadne błędy.

Czy możliwe jest, że wersja Fedory z Mate nie ma jakiś bibliotek? Tylko wtedy raczej byłyby jakieś błędy, prawda? Może ma ktoś pomysł, co zrobić albo jak sprawdzić, czy czegoś nie brakuje?

 

Okienko, które się pojawia przy próbie uruchomienia gry: zrzutekra_wshhpxx.png

 

Mam Fedorę 21 64bit z Mate

Nvidia Fx570m + sterowniki Nvidia 340.76

 

Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam!

Share this post


Link to post
Share on other sites

W takim razie szukaj pomocy na Steam i na stronie producenta.

Mozesz te podeslac im dane: kernel , nazwa dystrybucji i wynik komend

strace -e open link_do_gry_lub_gra

strace zeby dzialalo trzeba pierw zainstalowac.

oraz wynik.

glxinfo | grep OpenGL

oraz

glxinfo | grep rendering

Sprawdz tez czy inne gry ci dzialaja typu Dota, czy Xonotic, Eclipde.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Udało się! Wielkie dzięki tele, bo bardzo mi pomogłeś. Zainstalowałem strace, wpisałem w terminalu tak jak mi napisałeś, czyli

strace -e link_do_borderlands 

i tu zaczęło sypać błędami. Okazało się, że brakuje kilku bibliotek. Były one wprawdzie w folderze z grą, ale trzeba je było przenieść do /usr/lib/ . Ponadto brakowało bibliotek:

- libbz2 (pakiet zfstream)

- lzma (pakiet lzma-libs)

- elfutils (pakiet elfutils-libelf-devel oraz elfutils-libelf-devel-static)

- libgudev1

 

Wszystkie w wersji i686.

 

Jeszcze tylko nie mam w grze dźwięku, ale będę nad tym pracował. Najważniejsze, że już się uruchamia :)

Zastanawia mnie tylko, dlaczego wcześniej na Gnome działało, a na Mate nie. W dodatku, sprawdziłem na innym komputerze, na którym jest Fedora z Gnome i tam również był ten sam problem.

 

Dzięki jeszcze raz za pomoc!

Pozdrawiam!

 

---------------------------

 

Problem rozwiązany całkowicie, dźwięk działa!

Po ponownym uruchomieniu komputera przy odpaleniu Borderlands przez terminal, wyświetlił mi się błąd:

AL lib: (WW) alc_initconfig: Failed to initialize backend "pulse"
AL lib: (WW) alc_initconfig: Failed to initialize backend "alsa"
AL lib: (EE) ALCplaybackOSS_open: Could not open /dev/dsp: No such file or directory
AL lib: (EE) ALCplaybackOSS_open: Could not open /dev/dsp: No such file or directory
AL lib: (EE) ALCplaybackOSS_open: Could not open /dev/dsp: No such file or directory

Zainstalowałem więc:

- pulseaudio-libs (i686)

- pulseaudio-libs-devel (x86_64 oraz i686)

- alsa-plugins-pulseaudio (i686)

 

Po tych zabiegach wszystko ładnie chodzi :) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super, gratuluje sukcesu ! :)

Ale mam nadzieje ze na Steam czy na stronie producenta, ( moze maja forum )

napiszesz o problemie z grą by sprawdzili i poprawili.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

i tu zaczęło sypać błędami. Okazało się, że brakuje kilku bibliotek. Były one wprawdzie w folderze z grą, ale trzeba je było przenieść do /usr/lib/ . Ponadto brakowało bibliotek:

- libbz2 (pakiet zfstream)

- lzma (pakiet lzma-libs)

- elfutils (pakiet elfutils-libelf-devel oraz elfutils-libelf-devel-static)

- libgudev1

Lepiej było spróbować doinstalować braki przez Yum (czy tam DNF, pfff) albo podlinkować z /usr/lib do katalogu z grą. Mniej problemów na przyszłość.

Fakt, ze libki muszą być 32-bit wynika z tego, że cały Steam jest 32-bit w pierwszej kolejności (tak myślę) no i fakt, że dana gra jest 32-bit przeważnie.

Dziwne jednak, że przynajmniej niektórych Steam sobie nie dorzucił jako zależności, szczególnie te dwie pierwsze =_=

 

 

 

Jeszcze tylko nie mam w grze dźwięku, ale będę nad tym pracował. Najważniejsze, że już się uruchamia :) .

Na 99,99% wina PulseAudio :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×