Skocz do zawartości

Wersja fedory, która najlepsza


chemik86

Rekomendowane odpowiedzi

Jako, że jestem bardzo początkujący, mam może dziwne pytanie więc jak moja koncepcja jest bez sensu to bym prosił o nakierowanie jakieś :)

Mianowicie na wstępie wyjaśnię, fedora bardzo mi się podoba, sam system działa super, w sumie oprócz hibermacjii wszystko działa

jak należy, mankamentem jest bardzo długo uruchamiający się system, około 5 min, i następne 2 minuty po zalogowaniu.

Komputer jest dość stary więc wiadomo... 

Zastanawiam się, czy jakbym np zainstalował jakąś starszą fedore, to będę miał funkcjonalność jaką mam, przy możliwie szybszym

uruchamianiu się? Używam przeglądarki torrenta, geany i terminala, wszystko pod Xfce :D

 Teoretycznie na forum są jakieś opisy, że można wyłączyć to i owo itp, ale na chwilę obecną jestem na etapie uczenia

się jak zrobić kopiuj/wklej i stworzyć nowy plik w konsoli  a lopatologicznego opisu jak to ogarnąć jeszcze nie znalazłem.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Starsze wersje Fedory mogą działać szybciej, ale szybko się zorientujesz, że to droga donikąd. I to niekoniecznie jest kwestia Fedory, ale starszych wersji Firefoksa, Chroma, czy innego oprogramowania użytkowego, które działały po prostu szybciej i zajmowały mniej pamięci ram. Twórcy Fedory po prostu nie traktują priorytetowo szybkości uruchamiania systemu. Jeżeli na tym Ci zależy, to dużo lepiej wyjdziesz na Ubuntu Mate, albo Elementary OS. Pod tym względem są bezkonkurencyjni. To, co możesz zrobić, to  napisać w terminalu jako root:

systemd-analyze blame

Fedora to nie Windows XP, który był wspierany przez twórców oprogramowania całkiem nieźle jeszcze tak 2-3 lata temu. Jak Fedora kończy wspieranie wydania, to kończy i pies z kulawą nogą się nie zainteresuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za konkretną odpowiedz.

Właśnie sam system działa bardzo fajnie, w porównaniu z np ubuntu to jest rakieta:D