Skocz do zawartości

Główna ikona LO i instalacja Spotify.


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jestem początkującym Fedorowiczem i zainstalowałem pakiet LibreOffice, ale wolałbym jedną główną ikonę do całego pakietu... Jak to zrobić? Czy się da?

Drugą sprawą jest instalacja Spotify, bo w necie są różne przepisy na instalacje, które albo nie działają, albo destabilizują system. Bardzo proszę o właściwy przepis. To samo mógłbym spytać o VLC, ale chciałbym wpierw wiedzieć, jaka w tym systemie jest appka do odtwarzania filmów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, xarx napisał:

LibreOffice, ale wolałbym jedną główną ikonę do całego pakietu... Jak to zrobić? Czy się da?

Da się, w KDE (bo to akurat znam najlepiej)  przez kmenuedit, w innych DE mogą być inne narzędzia albo może ich nie być. Jeśli szukasz uniwersalnego rozwiązania to pozostaje edycja pliku .desktop (linia Icon, podstawiasz tam nazwę wybranej ikony z aktualnego theme) albo modyfikacja samego theme ikon – czy to poprzez zmianę nazwy wybranych ikon, czy też stworzenie własnego zawierającego tylko wybrane ikony. Theme oczywiście znajdziesz w ~/.local/share/icons/ – użytkownika albo w /usr/share/icons/ – systemowe.

 

Instalacja oprogramowania jest banalna, wystarczy otworzyć menedżer oprogramowania, wyszukać czego potrzebujesz i zainstalować. W przypadku części programów może być konieczne włączenie dodatkowych repozytoriów – program powinien za pierwszym razem cię zapytać, jeśli nie to w ustawieniach powinna być odpowiednia opcja. Jak chcesz, możesz również pobawić się w instalację z konsoli – ale podejrzewam, że to cię akurat nie interesuje ;)

 

Nie wiem, jaka jest domyślna aplikacja do filmów, ale skoro Fedora na Gnome stoi to pewnie jest to "Filmy", wydaje mi się, że kiedyś była znana jako Totem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.01.2021 o 22:29, xarx napisał: