chojny Napisano Listopad 30, 2007 Zgłoszenie Share Napisano Listopad 30, 2007 Mój problem jest następującej treści: mam do napisania na zaliczenie program, który ma wyliczyć koszty podróży oraz ilość tankowań przy ustalonych warunkach (określona cena paliwa, określone złużycie paliwa na 100km oraz określona pojemność baku paliwa). Użytkownik ma wprowadzać tylko długość podróży w km. No i tu zaczyna się problem - jestem grafikiem i programowania nigdy nie trawiłem (i trawić chyba nie będę). Proszę więc o pomoc bo siedzę już nad tym trzeci dzień bez żadnych skutków. Wprowadzone dane (długość drogi) nijak odnoszą się w obliczeniach (które defacto ją na razie prowizoryczne by lepiej zauważyć czy obliczenia zachodzą czy też nie). Jest to program na zaliczenia na najniższą ocenę, bo chcę tylko to zaliczyć - bez żadnych fajerwerków. W klasie Main jest: import java.io.*; import java.util.*; public class Main { public Main() { } public static void main(String[] args) throws IOException { try { BufferedReader strumienWejsciowy = new BufferedReader (new InputStreamReader (System.in)); System.out.println("Wprowadź planowaną długość podróży (w km)"); double s = Double.parseDouble(strumienWejsciowy.readLine()); } catch (Exception e) { System.out.println("Blad wprowadzania danych."); return; } Auto p = new Auto(); prezentuj(p); } private static void prezentuj (Auto p){ System.out.println("Średni koszt podróży wynosi " + p.koszt() + "zł.\n" + "Auto zatankować należy " + p.tankowanie() + " raz(y)."); } } W klasie Auto: public class Auto { private double zbiornikp = 50.0; private double zluzyciep = 9.6; double s; public Auto() { } public Auto(double zbiornikp, double zluzyciep, double s){ this.zbiornikp=zbiornikp; this.zluzyciep=zluzyciep; this.s=s; } public double koszt(){ return s+zluzyciep; // wzory prowizoryczne;) } public double tankowanie(){ return 2*(zluzyciep+zluzyciep); // wzory prowizoryczne;) } } Proszę o pomoc i ewentualną optymalizacje. Odnośnik do komentarza Udostępnij