@perl Napisano Grudzień 30, 2007 Zgłoszenie Share Napisano Grudzień 30, 2007 Witam, Posiadam od niedawna laptopa Sony Vaio SZ660N/C, mam z nim troszkę kłopotów, szczególnie jeżeli chodzi o implementację ACPI (jeszcze męczę się z klawiszami funkcyjnymi i specjalnymi), co prawda sporo już zrobiłem, jednak z ciekawośc chciałbym się dowiedzieć czy gdybym kupił RHED wraz ze wsparciem, spece z RH pomogliby mi w pełni uruchomić funkcje tego laptopa min. czytnik lini papilarnych, modem HSDPA, kamerkę, klawisze funkcyjne itp. ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość _PaT Napisano Styczeń 3, 2008 Zgłoszenie Share Napisano Styczeń 3, 2008 Hmm, wybacz moją ciekawość, ale niezupełnie wiem, czy dobrze Cię zrozumiłem w kwestii systemu. Czy pisząc RHED masz na myśli ten nowy system, który miał się ukazać we wrześniu, ale z powodów niemożności dostarczenia kodeków nie pokazał się? A może o czymś nie wiem (ostatnio mało czytam, więc mogło mi coś uciec)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
@perl Napisano Styczeń 4, 2008 Autor Zgłoszenie Share Napisano Styczeń 4, 2008 Hmm, wybacz moją ciekawość, ale niezupełnie wiem, czy dobrze Cię zrozumiłem w kwestii systemu. Czy pisząc RHED masz na myśli ten nowy system, który miał się ukazać we wrześniu, ale z powodów niemożności dostarczenia kodeków nie pokazał się? A może o czymś nie wiem (ostatnio mało czytam, więc mogło mi coś uciec)? piszę o Red Hat Enterprise Linux 5 Desktop, czyli o Red Hatowym rozwiązaniu na desktopy i stacje robocze: http://www.redhat.com.pl/content/view/92/82/ jak widać wraz z systemem jest możliwość wykupienia wsparcia technicznego w kilku wariantach, co prawda na polskiej stronie dystrybutora nie przetłumaczono pełnego opisu (ale mniejsza o to) zrozumialem z tabelki, że Red Hat oferuje pełną i kompleksową pomoc w systemie (chyba że inaczej tłumaczycie "comprehensive " ) co prawda w pytanie o mój latop było tylko pretekstem do zapytania o sprzęt na który nie napisano części sterowników pod linuksa, ponieważ jestem ciekaw jakie jest rozwinięcie haseł pomocy głoszonej przez Red Hata, dodam że pytam również ze względów zawodowych, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość _PaT Napisano Styczeń 10, 2008 Zgłoszenie Share Napisano Styczeń 10, 2008 zrozumialem z tabelki, że Red Hat oferuje pełną i kompleksową pomoc w systemie (chyba że inaczej tłumaczycie "comprehensive " ) Owszem - zawsze tak było. Kompleksowo, jeśli chodzi o problemy z systemem. Jeśli będziesz chciał skonfigurować jakieś usługi, a nie wiesz jak, to inżynietowie RH nie pomogą. Pomogą, jeśli nie będzie działać, mimo że powinno. co prawda w pytanie o mój latop było tylko pretekstem do zapytania o sprzęt na który nie napisano części sterowników pod linuksa, ponieważ jestem ciekaw jakie jest rozwinięcie haseł pomocy głoszonej przez Red Hata Jakie hasła pomocy masz na myśli? O ile wiem, to RH odpowiada głową jedynie za sprzęt, który na ich stronach widnieje jako certyfikowany. Oczywiście wsparcie nowych urządzeń wciąż jest rozszerzane, bardzo często w kierunku trendów (obecnie głównie notebooków). Jeśli liczysz na to, że napiszą sterowniki pod jakiś nieobsługiwany dotychczas sprzęt, to... możesz czekać wieki... Nie ma żadnej gwarancji na niecertyfikowany sprzęt i trudno się temu dziwić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
@perl Napisano Styczeń 11, 2008 Autor Zgłoszenie Share Napisano Styczeń 11, 2008 O ile wiem, to RH odpowiada głową jedynie za sprzęt, który na ich stronach widnieje jako certyfikowany. tak się właśnie domyślałem, niestety do rozwiązan biznesowych w "polskich realiach", czyli gdzie firma duża to taka powyżej 250 stanowisk komputerowych (przynajmniej narazie) takie podejscie do wsparcia to za mało, jeżeli chce się wdrożyć system na wszystkie desktopy w firmie, większa część dużych polskich firm nie wymienia całej floty sprzętowej (często robi to na raty), za granicą jest inaczej, tysiące komputerów wymienia się za jednym razem, a wracając do uzytkownika domowego to widzę, że kupując system desktopowy jest pozbawiony pomocy w konfiguracji, a tak nie powinno być, w końcu to nie system serwerowy którym zarządza wysoko wykwalifikowany informatyk, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość _PaT Napisano Styczeń 12, 2008 Zgłoszenie Share Napisano Styczeń 12, 2008 Jeśli chodzi o certyfikowany sprzęt, to sytuacja znacznie się poprawia. Nawet polscy sprzedawcy składaków zaczynają się starać o uzyskanie certyfikacji, co często jest jedynie formalnością, bo sprzęt jest wspierany już od dawna (po prostu na razie nikt w RH tego dogłębnie nie testował / nie interesował się tym). W sprawie Desktopów w zupełności się zgadzam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
@perl Napisano Styczeń 13, 2008 Autor Zgłoszenie Share Napisano Styczeń 13, 2008 co do serwerów to sytaucję znam, od niedawna u mnie w fimie zakupiono RHEL (pracuje na dwóch serwerach), jednak założyłem ten temat właśnie z myślą o rozwiązaniach desktop/workstation, właśnie dlatego żeby conieco więcej się dowiedzieć o sposobie wspierania sprzętu (podzespołów) róznych producentów, bo widzę ze swojego doświadczenia, że jest to jeden z czynników hamujących wdrażanie systemów linuksowych na desktopach, jestem świadomy również, że w dużej mierze pałeczka jest po stronie producentów podzespołów, ponieważ tak naprawdę oni powinni dbać o wsparcie swojego sprzętu pod róznymi systemami, jednak jak widać po Sony nie jest za ciekawie, wszystki implementacjie obsługi acpi są stworzone przez hobbystów i w dodatku tylko dla kilku modeli, innym przykładem jest kamerka internetowa firmy Ricoh (wykorzystana w notebookach Pavilion, Sony i jeszcze wielu innych) do której sterowniki pod linuksa są, jednak nie są rozwijane, z takich sytuacji właśnie ciężko jest wykorzystać sprzęt w firmie pod linuksem, bo jak widać po przykładach coś jest konfigurowane i robione pod linuksem, ale czesto hobbystycznie i mało profesjonalnie, PS. tak naszło mnie ostatnio na refleksje wiem że się troszke poczepiałem ...może dlatego że pod Vistą wszystko na moim lapku działa a po Fedorą nie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ponury Napisano Styczeń 13, 2008 Zgłoszenie Share Napisano Styczeń 13, 2008 Znam ten ból, sam chętnie bym zapłacił za jakaś dystrybucję aby tylko wszystko działało, wraz z czytnikiem linii papilarnych. Między innymi dlatego kupiłem taki sprzęt, który w całości jest na Intelu. Na razie spoglądałem na RedHata i na ich jeszcze niewypuszczony Global Desktop. PS Szkoda że w tym temacie nikt z Red Hat Polska się nie wypowiada. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
@perl Napisano Styczeń 14, 2008 Autor Zgłoszenie Share Napisano Styczeń 14, 2008 Znam ten ból, sam chętnie bym zapłacił za jakaś dystrybucję aby tylko wszystko działało, wraz z czytnikiem linii papilarnych. Między innymi dlatego kupiłem taki sprzęt, który w całości jest na Intelu. Na razie spoglądałem na RedHata i na ich jeszcze niewypuszczony Global Desktop. narazie takie rzeczy to tylko w... Apple PS Szkoda że w tym temacie nikt z Red Hat Polska się nie wypowiada. również żałuję tego, ponieważ myślałem że ktoś z Red Hata wypowie się jak to w praktyce wygląda, w końcu to ich podforum Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
@Jerzy Napisano Luty 18, 2008 Zgłoszenie Share Napisano Luty 18, 2008 [quote name='perl' date='14 Jan 2008, 14:36 ' post='101636' również żałuję tego, ponieważ myślałem że ktoś z Red Hata wypowie się jak to w praktyce wygląda, w końcu to ich podforum Witaj Perl, Twój problem jest klasyczny. Kupując jakikolwiek sprzęt dla systemu Red Hat należy sprawdzić czy jest on przez producenta wspierany dla systemu Linux/Red Hat. Wariant I. Jeżeli ten sprzęt jest certyfikowany dla jakiejś platformy Red Hat to: a ) masz pełne wsparcie ze strony producenta sprzętu b ) masz pełne wsparcie ze strony Red Hat c ) jak problemu związanego z instalacją czy konfiguracją nie może pokonać serwis dostawcy i Red Hat to możesz go zapakować i odnieść do sprzedawcy i poprosić o zwrot kasy lub wymianę na inny spełniający Twoje oczekiwania (sam kilka osób skutecznie zachęciłem do takich czynności). Wariant II. Jeżeli ten sprzęt nie jest certyfikowany i producent nie wskazuje go jako odpowiedniego dla systemu Linux/Red Hat to: a ) prawdopodobnie nie będziesz miał wsparcia ze strony producenta sprzętu b ) będziesz miał pełne wsparcie ze strony Red Hat, ale w pewnym momencie support Red Hat może Ci powiedzieć, że nie rozwiąże Twojego problemu bo: sprzęt na to nie pozwala/ nie rozwiążą problemu bo nie mogą odtworzyć Twojej konfiguracji u siebie na miejscu itp. c ) generalnie support Red Hat pomaga wszystkim klientom, ale w takich przypadkach maja prawo się poddać. Dodam że istotna część instalacji Red Hat jest na niecertyfikowanym sprzęcie. Lista certyfikowanych przez Red Hat kompów jest tutaj PS. Jako ciekawostkę podam, że firma Action jako pierwsza w Polsce właśnie certyfikowała swoich 6 typów serwerów dla systemu Red Hat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się