sam_on Napisano Styczeń 12, 2008 Zgłoszenie Share Napisano Styczeń 12, 2008 Od jakiegoś czasu programuję, ale robiłem tylko zadanka algorytmiczne. Ostatnio zacząłem bawić się grafiką, a konkretnie biblioteką allegro. Napisałem trzy gierki, skompilowałem, działały. Przy moje czwartej gierce pojawia się problem. Gierka chodzi, ale tylko jeżeli dam polecenie w konsoli (./a.out). Pozostałe programy również można było odpalić z konsoli, ale możliwe też było uruchomienie poprzez wygodny double-click na okienko w trybie graficznym. Kiedy klikam w plik wykonywalny mojej nowej gierki to czasem nie dzieje się nic, a czasem zmienia mi się rozdzielczość na 800x600, ale gra się nie włącza (mam wpis w kodzie żeby zmieniał rozdzielczość, ale normalnie po zakończeniu programu wraca do 1024x768). Dlaczego tak się dzieje? Co jest nie tak? Korzystam z Fedory 8, KDE 3.5.8, Qt 3.3.8 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Subaru Napisano Styczeń 15, 2008 Zgłoszenie Share Napisano Styczeń 15, 2008 Jakto mówią nie ma dymu bez ognia Bez kodu źródłowego można zgadywać tak jak w moim przypadku jak miałem problem Spróbuj porównać kod ostatniej gry i którejś z poprzednich, może wywal tą zmianę rozdzielczości ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sam_on Napisano Styczeń 15, 2008 Autor Zgłoszenie Share Napisano Styczeń 15, 2008 Zmiany rozdzielczości za bardzo nie mogę wywalić Polecenie set_gfx_mode( GFX_AUTODETECT, 800, 600, 0, 0); lub podobne musi być Zauważyłem jednak, że problem pojawia się, kiedy chcę wczytać do programu jakiś obrazek. A konkretnie kiedy go rysuję. BITMAP *obrazek; obrazek=load_bitmap("obrazek.bmp", 0): draw_sprite(screen, obrazek, 500, 0); Gdybym wyrzucił linię z "draw_sprite" wszystko byłoby ok. Ale ja chcę narysować obrazek, więce nie mogę tej lini tak po prostu wyrzucić Jednak kiedy funkcją draw_sprite rysuję bitmapkę, którą stowrzyłem w programie, to nie ma problemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się