Skocz do zawartości

Wirtualizacja I Konfiguracja Sieci

qba111

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Na początku chcę zaznaczyć, że w kwestii wirtualizacji jestem zielony, więc wybaczcie (być może) banalne pytania :)

Mam serwerek na F11 i za pomocą klikanego menadżera maszyn wirtualnych postawiłem sobie na tym XP. Wirtualizacja Qemu.

(Tu mała dygresja) Jak wybiorę, że ma utworzyć dysk "od razu" to instalacja Windowsa wywala się w momencie wykrywania dysku. Po prostu instalator XP ładuje te swoje sterowniki, ładuje, ładuje i następuje reset. Dopiero jak zrobiłem, że ma się rozrastać to instalacja poszła, ale szła kosmicznie długo. Czy u was również tak jest???

(koniec dygresji)

Windows się zainstalował, ale na domyślnych ustawieniach sieć nie działała (nie dostawał nawet IP z DHCP). Pogrzebałem z ustawieniami sieci i jakoś działa, ale nie do końca tak jak bym chciał. Mianowicie jakbym nie kombinował w klikanym menadżerze jest do wyboru tylko nat. Natowanie na eth0/eth1 na wszystkie itp itd. Ja bym chciał, aby system gościa korzystał z takiego samego adresu jak ma host, lub z drugiej fizycznej karty sieciowej hosta. Czy da się to jakoś zrobić????

Dokładnie - host ma adres 172.23.1.15, i gość powienien być dostępny pod tym samym adresem lub ewentualnie na drugiej karcie sieciowej pod adresem 172.23.1.16. Czy da się do wyklikać??? A jak nie to jak się do tego zabrać pod konsolą???

Domyślam się, że muszę zrobić mostek. Ale nie do końca pojmuję jakie adresy wtedy powinny mieć interfejsy eth0 i virbr0 (to ten dla "gościa")

http://www.baseciq.org/2004/12/03/linux-bridge

Sugerując się tym opisem myślę, że powinienem zrobić to mniej więcej tak:

1) Usunąć IP z interfejsów (obu???? - eth0 i virbr0)

2)

/sbin/ifconfig eth0 up
/sbin/ifconfig virbr0 up

3)

/sbin/modprobe bridge

(moduł chyba już jest załadowany)

4)

/sbin/brctl addbr br0

5)

/sbin/brctl addif br0 eth0
/sbin/brctl addif br0 virbr0

6)

/sbin/ifconfig br0 up 172.23.1.15 netmask 255.255.255.0