AdamS-75 Napisano Marzec 1, 2010 Zgłoszenie Share Napisano Marzec 1, 2010 mam dzialajacy serwer na Centosie 5.4 postawilem na nim dovecota + squirrelmaila ... i teraz chcialbym podpac sie w jakis magiczny sposob do AD ( win 2003) coby zassac userow do systemu na linuxie i dobrze by bylo zeby sie to jakos dalo aktualizowac dane z AD .. wiec moje pytanie : od czego zaczac i gdzie szukac jakis wskazowek? nigdy sie nie bawilem w takie cos i jestem w tej dzialce zielony ... czy serwer Centosa musi byc czlonkiem domeny AD ? czy wystarczy jakas sztuczka zeby sie tylko podlaczal i w cronie ustawic zeby 1 dziennie sie aktualizowala baza userow ? Pozdrawiam AdamS Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
neometal Napisano Marzec 1, 2010 Zgłoszenie Share Napisano Marzec 1, 2010 Admin z mojej byłej pracy kiedyś czegoś takiego dokonał. AD to tak naprawdę baza LDAP, wiec proponuje zacząć od tego. Wiem że dla byłego kolegi była to droga przez mękę, ale jest do zrobienia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
morsik Napisano Marzec 1, 2010 Zgłoszenie Share Napisano Marzec 1, 2010 samba + kerberos/ldap i działa. Ale pamiętaj, że do AD możesz się tylko podłączyć - samba nie obsługuje robienia się na serwer AD. Jeśli potrzebujesz serwera to musisz wykorzystać serwer NT. Poszukaj na stronie SAMBY - jest tam wiele gotowych konfiguracji - także jako klient AD. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...