Subaru Napisano Kwiecień 27, 2011 Zgłoszenie Share Napisano Kwiecień 27, 2011 Witam Postanowiłem ostatnio dla żartu zrobić mini-program Tamagotchi, przygotowane są materiały i plany konstrukcyjne. Problem mój polega na tym, iż nie wiem za bardzo jak "obliczać" jego "losowe" potrzeby. Prosiłbym o jakąś wskazówkę w tej sprawie, niekoniecznie kod (piszę to w C/C++ tak w ogóle). Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam Subaru Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lukasz69 Napisano Kwiecień 28, 2011 Zgłoszenie Share Napisano Kwiecień 28, 2011 Na mój gust zaczalbym od np. ustawienia jakiegos timera, który co minute modyfikowalby ceche najedzenia czy higieny. Dodatkowo mozna by bylo tez zarzucic jakis generator liczb co by sprawdzal czy pupil nie dostal swinskiej grypy co by mu odpowiednie wspólczynniki redukowal. Co do obliczania losowego to na poczatek bym skorzystal z prostego losowania liczby i przyjal co jak jest interpretowane. Tutaj odnosnik do funkcji generujacej liczbe losowa, sadze ze na poczatek wystarczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
morsik Napisano Kwiecień 28, 2011 Zgłoszenie Share Napisano Kwiecień 28, 2011 To Ci się nudzi... Już lepiej napisz kolejnego pacmana czy snake'a Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Subaru Napisano Kwiecień 28, 2011 Autor Zgłoszenie Share Napisano Kwiecień 28, 2011 Hmm Pacman powiadasz...no dałoby radę jakoś... - Kropka znika po zetknięciu się z Pacmanem - Pacman traci życie przy zetknięciu z duchem - Game Over przy życiach równych zero Idzie to zrobić Snake z kolei...mmm - Wąż się wydłuża po zetknięciu z kropką (po czym kropka znika) Ot cała filozofia tylko jak tu to wydłużanie się zrobić pogdybać będę musiał potem... Pacman pójdzie przodem Lukasz69 - Czyli mniej lub bardziej, "rzut kostką" i liczba odpowiada za "anomalię" daną? Dobry pomysł Dzięki Ci bardzo, niech Ci Tux w aktualizacjach wynagrodzi Zaraz się biorę do dzieła "tylko wbiję level" A tak serio to zjem tylko coś i można pisać Pozdrawiam i życzę miłego dnia/nocy Subaru Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lukasz69 Napisano Kwiecień 29, 2011 Zgłoszenie Share Napisano Kwiecień 29, 2011 Czytam trochę o programowaniu gier i mam zamiar w przyszłości coś popełnić i wszystko w grze trzeba losować. Nawet warto może dodać że gdy losujemy tylko jedną liczbą to prawdopodobieństwo jest zawsze stałe dla każdej wartości a np. gdybyśmy losowali dwie liczby i na ich podstawie podejmowali decyzję to wtedy mamy większy rozrzut prawdopodobieństw. Przykład: Jedno losowanie liczby z zakresu 1-6 - trafienie każdej z liczb jest równe. Dwa losowania liczb z zakresu 1-6 i suma z nich - wynik 2 jest dużo mniej prawdopodobny niż np. 6. Tak więc co do losowania to proponowałbym pokombinować troszkę. Druga sprawa jeśli chodzi o losowanie to proponuję by na początek nie ustawiać seed dla generatora aby zawsze był generowany taki sam zestaw losowych danych - łatwiej się testuje. Jeśli testy będą ok to w finalnej kompilacji można wrzucić seed który zapewni że program będzie miał za każdym razem inny zestaw wylosowanych danych. Jak coś popełnisz z tamagotchi to daj znać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Subaru Napisano Kwiecień 29, 2011 Autor Zgłoszenie Share Napisano Kwiecień 29, 2011 W kwestii samego losowania pamietam tyle, iz rand jest troche dziwny, latwy w uzyciu ale wyniki sa o kant stolu Zadalem kiedys losowanie pozycji X,Y (0-255 dla X oraz 0-191 dla Y) i okazalo sie, iz generalnie skakal po 6ciu miejscach moze rózniacych sie o pixeli kilka, ale generalnie nie bylo to zbyt "losowe" Trzebaby zastosowac jakies kombinowanie np. tak jak mówisz z dwiema liczbami, tudziez losowanie z jakims losowym opóznieniem, rózne sa pomysly, zeby nie pisac modulu losowania na 100 linijek =D Z Tamagotchim na razie popelnilem tyle, iz menu sobie na sucho rozpisalem i zauwazylem wazna rzecz, zapomnialem o grafikach "zwierzaka" T_T Poszperam po necie za jakas tymczasowa grafika, moze jakies Digimony sie uda uzyc czy cos... EDIT #1 Dobra, odkopalem jakis projekt, w którym uzywalem animowanego Poringa, przynajmniej sie rusza wiec na razie starczy EDIT #2 Przyciski menu prawie gotowe, prostota ich rysowania bedzie nawiazywac do starych czasów, kiedy to Tamagotchi byly czarno biale, male i "szpanerskie" EDIT #3 Nio nawet to jakos wyglada na czarnym tle Teraz pozbierac wszystkie dane "wyswietlane" trzeba bedzie...hmm Glód, Szczescie, Przyjazn*, Stan Zdrowia, Waga (dla draki), Inteligencja, Wiek...i chyba to wszystko? * - ewentualnie Przyjazn i Szczescie upiac w jedno... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lukasz69 Napisano Maj 12, 2011 Zgłoszenie Share Napisano Maj 12, 2011 Jak tam projekt? Można będzie zobaczyć efekt? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Subaru Napisano Czerwiec 10, 2011 Autor Zgłoszenie Share Napisano Czerwiec 10, 2011 Oh gawd zapomnialem o tym temacie na moment (dlugi moment T_T) Postaram sie dzisiaj wyslac ze dwa screeny tak "na juz" jak to wyglada Postep jest w miare dobry acz graficznie to jeszcze nie wyglada "super" Ikonki czynnosci sa utrzymane deko w oldschool'owym klimacie zas sam "pet" to chwilowo animowany Poring, wiec jest pewien konflikt interesów, ale na czyms testowac trzeba w koncu EDIT #1 Juz dzisiaj nie dam rady wrzucic screenów (poprawialem kod i mi bledy ciagle wyskakiwaly, to nie byl mój dzien ) Jednakze jutro postaram sie z rana wrzucic screeny, bedzie ich wiecej za to jako, ze jest efekt swiatla (pseudo co prawda) no i "glód" oraz "szczescie" juz jako tako sie zmieniaja (troche z glowy dalem co minute -10 do glodu i -1 do szczescia) EDIT #2 Sa i screeny, na razie dwa Pierwszy to pora "dzienna" a raczej zapalone swiatlo na co wskazuja jasniejsze tla na obu ekranach Drugi natomiast to pora "nocna" czyli zgaszone swiatlo, analogicznie tla sa nieco ciemniejsze Jak zapewne widac, wartosci glodu i szczescia sie róznia na obu zrzutach, to juz jest zaimplementowane by w miare uplywu czasu obie te wartosci sie nieco zmniejszaly, glód o 10 szczescie o 1 Zapewne wartosci sie jeszcze zmienia, ale do testów wystarczy Ikonka jedzenia na razie "z automatu" daje +10 do glodu i +1 do szczescia Zaimplementowany zostal równiez zapis stanu rozgrywki jako, ze nie jest to typowy Tamagotchi, który bedzie na dwóch bateryjkach zegarkowych wlaczony 24 na dobe i wszyscy beda "hepi", tak wiec musi byc mozliwosc zapisu stanu oczywiscie z drobnymi zabezpieczeniami przeciwko zaginaczom czasoprzestrzeni nic specjalnego ale jest EDIT #3 GUI jest na razie jakie jest, planuje przedstawianie statystyk nie liczbowo a slupkowo/paskowo lub cos podobnego bo taki suchy tekst jest "be" EDIT #4 Dodano akcje dla szczotki, dodaje +1 do szczescia (no bo jeszcze nie ma co sprzatac xD) Dodano akcje dla reki, dodaje +1 do inteligencji ale -1 do szczescia (tak bylo w Tamagotchi daaawno temu) Dodano akcje dla kostki, dodaje +1 do szczescia (potem beda gry typu kamien papier nozyce czy cos) Dodano akcje dla strzykawki, dodaje +1 do szczescia (bowiem na razie zwierzak ma 100% odpornosc na choroby, god mode iscie) EDIT #5 Generalnie teraz trzebaby zrobic jakies ustalenia "co ile" ma sie odejmowac "czego". Po drodze jeszcze rzut kostka k20 co pare minut czy zlapal malarie na przyklad. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się