Maciek30 Napisano Styczeń 26, 2005 Zgłoszenie Share Napisano Styczeń 26, 2005 Witam! Jestem początkującym uzytkownikiem fedory core 3 i mamproblem z siecia ...chcialem nadpisac adres MAC l.. jak robilem to w konfiguracji urzadzen sieciowych (blind MAC) to nie chicalo mi sie postawic eth0 pisało cały czas : Urządzenie eth0 posiada MAC inny niz spodziewany , ignoruje ..poźniej znalazłem ten sposó z wpisywaniem do terminalu : ifconfig eth0 down ifconfig eth0 hw ether 00:e0 .... ifconfig eth0 up Wtedy dopisał mi do ifcfg-eth0 : HWADDR=00:e0:7d:c6:03:93 i wszystko bylo ok Jednak po ponownym uruchomieniu znowu pojawia sie ten sam problem : urzadzenie etha0 posiada ... CO mamzrobic zebym nie musial przy kazdym uruchomieniu nie musial logowac sie jako root i wpisywac tych polecen ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miro Napisano Styczeń 27, 2005 Zgłoszenie Share Napisano Styczeń 27, 2005 #!/bin/bash ifconfig eth0 down ifconfig eth0 hw ether 00:e0 .... ifconfig eth0 up Ten skrypcik dodaj dodaj do rc.local żeby był wykonywany auto. podczas startu systemu, przedtem jeszcze : chmod 755 nazwa_skryptu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
butcher Napisano Styczeń 27, 2005 Zgłoszenie Share Napisano Styczeń 27, 2005 Jesli masz karte sieciowa 3coma to razem ze sterownikami dostales taki programik do zmiany na stale adresu MAC swojej sieciowki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciek30 Napisano Styczeń 27, 2005 Autor Zgłoszenie Share Napisano Styczeń 27, 2005 OK .. udało sie dodac do rc.local.. ale jest dalej jeden problem : owszem mac jest juz ustawiony ale nie aktywuje mi sie eth0 musze wchodzic do aplikacje->narzedzia sysyemowe->network devices->i tam aktywowac eth0 ..i ponownie sie zalogowac.. czy istnieje jakis skrypt który by to zrobił i mozna by go bylo dopisac do rc.local ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...