Skocz do zawartości

Proramowanie - Pytanko

tomcio15

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem początkującym programistą (znam C, raczkuje w GTK i GNOME) i ostatnio trafiłem na głupi problem.

Mianowicie, jak zapisuje się konfiguracje programu w katalogu użytkownika (chodzi mi o katalogi './nazwa_programu')?

Jak utworzyć taki katalog, co do tego wykorzystać, czy jest jakac funkcja GTK lub GNOME odpowiedzialna za to? Jak 'wykumać' nazwę usera wykorzystując jezyk C?

Witam.

Co prawda na programowaniu w GTK i Gnome się nie znam, ale mogę zaprezentować najprostsze (moim zdaniem) rozwiązanie problemu nazwy usera w C:

#include <stdio.h>

main()
{
   system("echo $USER");
}

Programik ten wypisuje nazwę aktualnego usera. Przyjrzyj się funkcji system(). Można przy jej pomocy używać funkcji systemowych z poziomu programu w C (i chyba też w C++).

Pozdrawiam

Edytowane przez KozaK

• 2 weeks later...

Nazwe usera można uzyskać w sposób następujący:

char * nazwaUsera;

nazwaUsera = getenv("USER"); // nazwaUsera w moim przypadku to matis :)

Możesz też dać "HOME" to odda pełną ścieżkę katalogu domowego w moim wypadku /home/matis

jesli chodzi o operacje na katalogach to są od tego funkcje

opendir();

readdir();

itp...

man się kłania. :)

Aha żeby działało dodaj nagłówek unistd i stdlib.

Pozdrawiam

Hura!

Dzięki, perbeatus właśnie tego szukam. Kombinuje jak napisac funkcje przeszykujące katalogi :D:):D:)

I mam jeszcxze jedno pytanie - wszyscy wiecie o funkcjach języka C. Ale skąd?! jest takie cos jak Manual API języka C?! Aha, gdyby ktos wiedział gdzie znajdę dokumentację języka C? Szukałem w sieci ale znalazlem tylko opisy API dla Python + C, MySQL + C itp. - czyli nic co mnie interesuje

Jeśli chcesz poznać dobrze C/C++ to polecam książkę Jerzego Grębosza "Symfonia C++" oraz jej rozwinięcie "Pasja C++". Moim zdaniem są to NAJLEPSZE pozycje do nauki języka C++, szczególnie symfonia.

Jeśli zaś chodzi o spis funkcji itp to tu masz adres:

http://www.cppreference.com/