tomcio15 Napisano Luty 12, 2005 Zgłoszenie Share Napisano Luty 12, 2005 Jestem początkującym programistą (znam C, raczkuje w GTK i GNOME) i ostatnio trafiłem na głupi problem. Mianowicie, jak zapisuje się konfiguracje programu w katalogu użytkownika (chodzi mi o katalogi './nazwa_programu')? Jak utworzyć taki katalog, co do tego wykorzystać, czy jest jakac funkcja GTK lub GNOME odpowiedzialna za to? Jak 'wykumać' nazwę usera wykorzystując jezyk C? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KozaK Napisano Luty 13, 2005 Zgłoszenie Share Napisano Luty 13, 2005 (edytowane) Witam. Co prawda na programowaniu w GTK i Gnome się nie znam, ale mogę zaprezentować najprostsze (moim zdaniem) rozwiązanie problemu nazwy usera w C: #include <stdio.h> main() { system("echo $USER"); } Programik ten wypisuje nazwę aktualnego usera. Przyjrzyj się funkcji system(). Można przy jej pomocy używać funkcji systemowych z poziomu programu w C (i chyba też w C++). Pozdrawiam Edytowane Luty 13, 2005 przez KozaK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomcio15 Napisano Luty 13, 2005 Autor Zgłoszenie Share Napisano Luty 13, 2005 hmmm... a jak przekierowac wyjście funkcji system() do zmiennej znakowej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
perbeatus Napisano Luty 23, 2005 Zgłoszenie Share Napisano Luty 23, 2005 Nazwe usera można uzyskać w sposób następujący: char * nazwaUsera; nazwaUsera = getenv("USER"); // nazwaUsera w moim przypadku to matis Możesz też dać "HOME" to odda pełną ścieżkę katalogu domowego w moim wypadku /home/matis jesli chodzi o operacje na katalogach to są od tego funkcje opendir(); readdir(); itp... man się kłania. Aha żeby działało dodaj nagłówek unistd i stdlib. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...