Skocz do zawartości

Grub Nie Chce Sie Uruchomic!

OBAR

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem. Po zainstalowaniu FC3 i restarcie kompa powinien sie uruchamiac GRUB. Niestety, podczas bootowania pojawia mi sie tylko na dole napis "GRUB" i to wszystko :(. Bootloader nie chce sie uruchomic :(. Jestem kompletnie zielony jesli chodzi o pingwina i nie mam pojecia co zrobic :(. Nie mam ochoty za kazdym razem formatowac HDD :(. Metoda prób i błędów raczej nie wchodzi w grę. Bardzo proszę o pomoc!!!

Niestety nie za bardzo :(. Mam 2 partycje - jedna na WinXP, druga na FC3.

Wytłumaczę to tak:

- WinXP mam zainstalowany na jednej partycji.

- Na drugiej (raczej wolnej przestrzeni) chcę mieć FC3.

- Instaluję pingwina na w.w. wolnej przestrzeni (wszystko niby jest cacy)

- I teraz nie mogę włączyć ani (_linuxa_ → Linuksa) ORT, ani Windowsa :( GRUB nadpisuje się na Bootloader Windowsa i nie da się go uruchomić! Pisze tylko "GRUB" (na dole, jakby się chciał włączyć, ale coś go blokowało). Jak miałem MDK 10.0 to LILO mi się uruchamiało, ale za to jak chciałem włączyć Windowsa to pojawiał się czarny ekran z migającą kreską i tak na wieczność!

Widzę niestety, że trzeba tu duuużo pracy, a ja nie mam zamiaru ponownie instalować Windowsa (praktycznie nie mogę go uruchomić po instalacji (_linuxa_ → Linuksa) ORT).

Witam miałem podobny problem.

Bootloader wypisywał, że sie ładuje, ale można tak było czekać i nic sie nie działo.

Teraz mam bootloader windowsa, a jak chce odpalić fedore to używam dyskietki z grubem.

I tym sposobem wyeliminowałem psującego sie gruba.

Ja mam obecnie zainstalowany program Acronis Os Selector, który polecał swego czasu @patpi. Po instalacji takiego Debiana nic nie musiałem instalować (znaczy lilo) i progs ten mi go wykrył i mogłem go normalnie odpalić. Jedynym problemem był upgrade kernela, bo wtedy się już nie uruchamiał i nie wiem czemu, ale pewnie da się i to rozgryźć.