szpila Napisano Październik 5, 2005 Zgłoszenie Share Napisano Październik 5, 2005 Witam Po zainstalowaniu FC 4 mam problem z dźwiękiem. Jak odtwarzam jakiś plik ogg lub dźwięki systemowe to nic nie słychać. Ktoś mi napisał żebym zainsalował alsa driver. Zrobiłem tak zainstalowałem alsa driver 0.9.4. Kliknąłem open na pliki instal-sh oraz configure. Potem wydałem polecenie alsaconf ale system mówi że niezna takiego polecenienia. Moja karta to Realtek ac97 w notebooku toshiba satelite a30. na początku linux wykrył kartę intel coś tam, potem ściągnąłem stery do tego realteka chyba zainstalowałem (kliknąłem na plik instal). teraz w volume control w preferencjach mam do wyboru: intel.....alsa mixer intel modem.....alsa mixer realtek olc...... oss mixer ktos mi powie jak zainstalować poprawnie karte muzyczną?? czy alse mam instalować czy ona już powinna być w fc4? jak sprawdzić jakie mam jądro? p.s. jestem totalnie zielony w (_linuxie_ → Linuksie) ORT więc prosze o proste podpowiedzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Legion83 Napisano Październik 5, 2005 Zgłoszenie Share Napisano Październik 5, 2005 Nie instaluj alsy ze źródeł tylko z paczek rpm poprzez yum. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lszk Napisano Październik 5, 2005 Zgłoszenie Share Napisano Październik 5, 2005 czy ona już powinna być w fc4? tak jak sprawdzić jakie mam jądro? uname -r Nie wiem, po co kompilowałeś te alse? (ciekawe czy mogą/będą jakieś problemy ) Najpierw powinieneś zalogować się na roota (su -) i odpalić wspomniany alsaconf. Później sprawdzić, czy w alsamixer masz all dobrze ustawione. I powinno chodzić, chociaż co do lapków, to pewien nigdy do końca nie jestem (brak doświadczenia) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...