Skocz do zawartości

Cpuspeed


slaveq

Rekomendowane odpowiedzi

Witam !!

 

W Fedorze jestem prawie całkiem zielony ale mimo to postanowiłem zainstalować ją na moim nowym notebooko (Acer Aspire 3003 Lmi)- wszystko skonfigurowałem w miarę normalnie ale niestety cpuspeed nie działa - pod oddaniu go do paska narzędzi pojawia się komunikat o błędzie

You will not be able to modify the frequency of your machine.  Your machine may be misconfigured or not have hardware support for CPU frequency scaling.

 

Niestety moje poszukiwania modelu płyty głównej - którą wykorzystuje mój laptop spełzły na niczym.

 

Zainstalowałem pakiet lmsensors - który niejako miał mi pomóc. Poza tym z danych technicznych : pracuje na najnowszym jądrze (v. 2.6.14 -1).

 

 

Jeśli ktoś spotkał się z takim problemem to proszę o pomoc.

 

Dziękuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W /etc/cpuspeed.conf (czy jakoś tak) włącz obsługę amd-k8. Wystarczy odznaczyć jedną linijkę, z tego co pamiętam. Wskaźnik baterii Ci działał od razu? Mi nie, musiałm kompilować nowe DSDT... Jakby co, to mogę pomóc w konfiguracji WiFi, karty sieciowej (bo Ci pewnie nie działa jak masz włączone dobrze acpi), gdyż mam ten sam notebook i FC4 smile.gif

Mój cpuspeed.conf:

VMAJOR=1
VMINOR=1

# uncomment this and set to the name of your CPUFreq module
DRIVER="powernow-k8"

# Let background (nice) processes speed up the cpu
OPTS="$OPTS -n"

# Add your favorite options here
#OPTS="$OPTS -s 0 -i 10 -r"

# uncomment and modify this to check the state of the AC adapter
OPTS="$OPTS -a /proc/acpi/ac_adapter/*/state"

# uncomment and modify this to check the system temperature
OPTS="$OPTS -t /proc/acpi/thermal_zone/*/temperature 75"

 

Pakiet lm_sensors powinien być zainstalowany od samego początku (sprawdź czy jest taka usługa i ewentualnie wystrtuj ją).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie - cpuspeed działa wzorcowo smile.gif .