Skocz do zawartości

Instalacja Fedora Core 4


TomekMB

Rekomendowane odpowiedzi

Pierwszy raz w życiu chciałbym zainstalować (_linuxa_ → Linuksa) ORT i można powiedzieć, że w tym temacie jestem kompletnym laikiem. Kupiłem laptopa Fujitsu Siemens, proc. Celeron 1,4GHz, 512MB RAM, 40GB HDD. Mam kablowe łącze internetowe i płytę z instalką Fedora Core 4, którą otrzymałem wraz z kompem. Naczytałem się różnych postów na tym forum, ale przyznam że nie wszystko skumałem co jest istotne, aby instalacja przebiegła bez problemów i co najważniejsze, żebym nie stracił zainstalowanego juz WinXP. Serdecznie proszę o poradę. Podejrzewam, że może być potrzebny Partition Magic, więc już go ściągnąłem.

Pozdrawiam.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Partition Magickiem radze wyłącznie zrobić wolne miejsce na dysku [później na tym wolnym stworzysz odpowiednie partycje przy pomocy instalatora]. Jest to o tyle ważne, że PM jest programem czysto windowsowym i mogą z nim być czasem problemy, a po co się niepotrzebnie denerwować ;-)

 

Nie napisałeś, jak masz podzielony ten dysk. Jeżeli masz tylko jedną partycję, to przy pomocy PM zmniejszasz ją odpowiednio. Jeżeli z kolei masz kilka partycji, to możesz np. którąś poświęcić na Fedore, czyli zaznaczasz ją, dajesz usuń i chyba Apply [dawno nie używałem PM]. Wierze, że sobie poradzisz.

 

PS. Jest już FC5 i to właśnie w nią radzę Ci się zaopatrzyć. Nowa wersja, nowe błędy, nowe pakiety, większe wsparcie na forum obecnie cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lszk ---> czemu uważasz, że partycjonowaniem przez PM może być niebezpieczne? ja przed instalacją FC5 przesunąłem partycję o rozmiarze 60GB w tył, coby była obok partycji z windowsem i zeby więcej miejsca można było zrobić, zmniejszyłem ją o 3gb, utworzyłem nowe partycje na koniec z odpowiednimi systemami plików i nie miałem z nizcym problemów ;] A potem tylko przydzieliłem co, na której partycji ma być montowane i wio! smile.gif