Skocz do zawartości

Invalid Elf Header

badyl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ..

zwiecha systemu .. reset i prossze :

nie moge uruchomic kliku aplikacji .. np : kmix, k3b, quanta itp.

w konsoli podaje mi sciezke i komunikat invalid ELF header ...

domyslam sie ze to po resecie .. ale jak to naprawic ?

jestem w kropce .. :?:

----------------------------------

k3b nie idzie bo odwoluje sie do jakiejs biblioteki /usr/lib/xxxxx i wali invalid ELF header .

wszystkie programy odwoluja sie do jakichs bibliotek w /usr/lib ..

wlazlem w mc i klikam po tych bibliotekach F3 (podglad) jak wylazilem z podgladu to dawal mi ostrzezenie i komunikat: no symbols ..

co ciekawe mam to na wszystkich @xxxx.1.0.0 z data 5 sierpnia .. ?? dzien instalacji ??

to mi dalo do myslenia .. usunac na chama i update ? z cd 1 ?

czy moze jest jakis program lub inny sposob na to ?

Fedora 2 jajo 2-6-5-1

zwiecha systemu ..  reset i prossze :

Co się stało?

k3b nie idzie bo odwoluje sie do jakiejs biblioteki /usr/lib/xxxxx i wali invalid ELF header .

A dokładnie jakiej? odpal z roota program ldconfig i sprawdź, czy jeszcze jakieś inne nie są uszkodzone.

wszystkie programy odwoluja sie do jakichs bibliotek w /usr/lib ..

No bo mało co jest kompilowane statycznie z bibliotekami (np. niektóre shelle) - zmniejsza to zapotrzebowanie na miejsce na twardym dysku.

czy moze jest jakis program lub inny sposob na to ?

Może trzeba odpalić jeszcze raz prelinka jeśli biblioteki nie są uszkodzone :/ W przeciwnym wypadku trzeba aktualizować z (_rpma_ → RPM-a) ORT.

Fedora 2 jajo 2-6-5-1

Nie żartuj... Pokłóciłeś się z yumem/aptem? ;-) Zaktualizuj lepiej system...

Witam ...

caly dzien czekam na odpowiedz w tym temacie bo nie wiem co mam robic czy instalowac od nowa czy nie ..

stalo sie to tak ... dalem wylacz komp i wyszedlem z domu po ok 15minutach wrocilem i zobaczylem ze komp zatrzymal sie ma odmontowywaniu czegos .. /pewnie udzialow samby/ no i odruchowo nacisnolem reset ... a potem zmielilem w ustach przeklenstwo ...

przeprosilem apt i upgrarduje juz sie ..

ale co robic .. uszkodzonych jest sporo ..

[root@localhost linux]# ldconfig
ldconfig: /usr/lib/libgs.so is not an ELF file - it has the wrong magic bytes at the start.

ldconfig: /usr/lib/libartsmodulessynth.so.0.0.0 is not an ELF file - it has the wrong magic bytes at the start.

ldconfig: /usr/lib/libartsmodulessynth.so is not an ELF file - it has the wrong magic bytes at the start.

ldconfig: /usr/lib/libkmedia2_idl.so is not an ELF file - it has the wrong magic bytes at the start.

ldconfig: /usr/lib/libgs.so.7 is not an ELF file - it has the wrong magic bytes at the start.

ldconfig: /usr/lib/libkmedia2_idl.so.1 is not an ELF file - it has the wrong magic bytes at the start.

ldconfig: /usr/lib/libartsflow_idl.so is not an ELF file - it has the wrong magic bytes at the start.

ldconfig: /usr/lib/libartsmodulescommon.so is not an ELF file - it has the wrong magic bytes at the start.

ldconfig: /usr/lib/libartsgui_idl.so is not an ELF file - it has the wrong magic bytes at the start.

ldconfig: /usr/lib/libartsc.so is not an ELF file - it has the wrong magic bytes at the start.

ldconfig: /usr/lib/libqtmcop.so.1 is not an ELF file - it has the wrong magic bytes at the start.

ldconfig: /usr/lib/libSDL_mixer-1.2.so.0 is not an ELF file - it has the wrong magic bytes at the start.

ldconfig: /usr/lib/libdes425.so.3.0 is not an ELF file - it has the wrong magic bytes at the start.

ldconfig: /usr/lib/libkolf.so.1 is not an ELF file - it has the wrong magic bytes at the start.

ldconfig: /usr/lib/libkmedia2_idl.so.1.0.0 is not an ELF file - it has the wrong magic bytes at the start.

ldconfig: /usr/lib/libdes425.so.3 is not an ELF file - it has the wrong magic bytes at the start.

ldconfig: /usr/lib/libartsflow.so is not an ELF file - it has the wrong magic bytes at the start.

ldconfig: Cannot mmap file /usr/lib/libvorbisfile.so.

ldconfig: /usr/lib/libartsgui_idl.so.0.0.0 is not an ELF file - it has the wrong magic bytes at the start.

ldconfig: /usr/lib/libkdeinit_mrmlsearch.so is not an ELF file - it has the wrong magic bytes at the start.

ldconfig: /usr/lib/libartsc.so.0 is not an ELF file - it has the wrong magic bytes at the start.

ldconfig: /usr/lib/libartsflow.so.1.0.0 is not an ELF file - it has the wrong magic bytes at the start.

ldconfig: /usr/lib/libsoundserver_idl.so.1.0.0 is not an ELF file - it has the wrong magic bytes at the start.

ldconfig: /usr/lib/libartsflow_idl.so.1.0.0 is not an ELF file - it has the wrong magic bytes at the start.

ldconfig: Cannot mmap file /usr/lib/libvorbisfile.so.3.1.0.

ldconfig: /usr/lib/libqtmcop.so.1.0.0 is not an ELF file - it has the wrong magic bytes at the start.

ldconfig: /usr/lib/libartsmidi_idl.so is not an ELF file - it has the wrong magic bytes at the start.

ldconfig: /usr/lib/libartsflow_idl.so.1 is not an ELF file - it has the wrong magic bytes at the start.

ldconfig: Cannot mmap file /usr/lib/libvorbis.so.

ldconfig: /usr/lib/libkdeinit_konqueror.so is not an ELF file - it has the wrong magic bytes at the start.

ldconfig: /usr/lib/libcupsimage.so is not an ELF file - it has the wrong magic bytes at the start.

ldconfig: /usr/lib/libkolf.so.1.2.0 is not an ELF file - it has the wrong magic bytes at the start.

ldconfig: /usr/lib/libxslt.so is not an ELF file - it has the wrong magic bytes at the start.

ldconfig: /usr/lib/libgs.so.7.07 is not an ELF file - it has the wrong magic bytes at the start.

ldconfig: /usr/lib/libartsgui_kde.so.0 is not an ELF file - it has the wrong magic bytes at the start.

ldconfig: /usr/lib/libdbus-glib-1.so.0.0.0 is not an ELF file - it has the wrong magic bytes at the start.

ldconfig: /usr/lib/libdes425.so is not an ELF file - it has the wrong magic bytes at the start.

ldconfig: Cannot mmap file /usr/lib/libvorbisfile.so.3.

ldconfig: /usr/lib/libSDL_mixer-1.2.so.0.2.3 is not an ELF file - it has the wrong magic bytes at the start.

ldconfig: /usr/lib/libartsmodulessynth.so.0 is not an ELF file - it has the wrong magic bytes at the start.

ldconfig: Cannot mmap file /usr/lib/libvorbis.so.0.3.0.

ldconfig: /usr/lib/libqtmcop.so is not an ELF file - it has the wrong magic bytes at the start.

ldconfig: /usr/lib/libartsmidi_idl.so.0.0.0 is not an ELF file - it has the wrong magic bytes at the start.

ldconfig: /usr/lib/libartsflow.so.1 is not an ELF file - it has the wrong magic bytes at the start.

ldconfig: Input file /usr/lib/libkdeinit_ksirc.so not found.

ldconfig: /usr/lib/libartsmodulescommon.so.0 is not an ELF file - it has the wrong magic bytes at the start.

ldconfig: /usr/lib/libkolf.so is not an ELF file - it has the wrong magic bytes at the start.

ldconfig: /usr/lib/libsoundserver_idl.so is not an ELF file - it has the wrong magic bytes at the start.

ldconfig: /usr/lib/libSDL_mixer.so is not an ELF file - it has the wrong magic bytes at the start.

ldconfig: /usr/lib/libartsc.so.0.0.0 is not an ELF file - it has the wrong magic bytes at the start.

ldconfig: /usr/lib/libartsmidi_idl.so.0 is not an ELF file - it has the wrong magic bytes at the start.

ldconfig: /usr/lib/libcupsimage.so.2 is not an ELF file - it has the wrong magic bytes at the start.

ldconfig: /usr/lib/libartsgui_idl.so.0 is not an ELF file - it has the wrong magic bytes at the start.

ldconfig: /usr/lib/libartsgui_kde.so is not an ELF file - it has the wrong magic bytes at the start.

ldconfig: /usr/lib/libxslt.so.1 is not an ELF file - it has the wrong magic bytes at the start.

ldconfig: /usr/lib/libsoundserver_idl.so.1 is not an ELF file - it has the wrong magic bytes at the start.

ldconfig: /usr/lib/libxslt.so.1.1.5 is not an ELF file - it has the wrong magic bytes at the start.

ldconfig: /usr/lib/libartsgui_kde.so.0.0.0 is not an ELF file - it has the wrong magic bytes at the start.

ldconfig: Cannot mmap file /usr/lib/libvorbis.so.0.

ldconfig: /usr/lib/libdbus-glib-1.so.0 is not an ELF file - it has the wrong magic bytes at the start.

ldconfig: /usr/lib/libartsmodulescommon.so.0.0.0 is not an ELF file - it has the wrong magic bytes at the start.

pliz .. bardzo mnie pali .. co z tym zrobic .. instalowac od nowa caly system czy da sie to naprawic ?

dalem wylacz komp i wyszedlem z domu po ok 15minutach wrocilem i zobaczylem ze komp zatrzymal sie ma odmontowywaniu czegos .. /pewnie udzialow samby/ no i odruchowo nacisnolem reset

Hmm... Dziwny problem. Jak znajdę trochę czasu to poszukam jeszcze w bugzilli. Na wszelki wypadek włącz sobie obsługe Magic SysRq w pliku /etc/sysctl.conf - nie jest to może zbyt bezpieczne jeśli ktoś obcy ma fizyczny kontakt z komputerem, ale pomaga czasami w beznadziejnych sytuacjach. Więcej w /usr/share/doc/kernel-doc-2.6.7/Documentation/sysrq.txt (musisz zainstalować kernel-doc)

[root@localhost linux]# ldconfig
ldconfig: /usr/lib/libgs.so is not an ELF file - it has the wrong magic bytes at the start.

ldconfig: /usr/lib/libartsmodulessynth.so.0.0.0 is not an ELF file - it has the wrong magic bytes at the start.

[ciach]

ldconfig: /usr/lib/libartsmodulescommon.so.0.0.0 is not an ELF file - it has the wrong magic bytes at the start.

Miałem chyba kiedyś coś podbnego, gdy podczas działania programu prelink zrestartował mi się komputer w wyniku przegrzania procka (za słaby wentylator i zbyt ostra polityka bezpieczeństwa ustawiona w BIOSie ;-) ) Popsuły mi się jednak tylko dwie biblioteki... Żeby było śmieszniej, to parę minut później, podczas ponownej pracy prelinka, zabrakło prądu na całym osiedlu :lol: Ale wtedy kląłem ;-)

instalowac od nowa caly system czy da sie to naprawic ?

To nie Windows :P Będziesz musiał na nowo zainstalować odpowiednie rpmy:

rpm -qf /usr/lib/libartsmodulessynth.so.0.0.0

a potem

rpm -Uvh podana_wyżej_nazwa.i386.rpm --replacepkgs --replacefiles

Mam nadzieję, że poszły tylko biblioteki... Zawsze potem możesz wklepać

rpm -Va

Jak to odczytywać? man rpm ;-) Może to być jednak bez sensu, bo prelink zmienia sumy md5, ale lepsze to niż nic :/