Skocz do zawartości

Nie Mogę Odbierać Poczty Z Prv Sieci


Jakurek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam szacowne Grono FC2.

Jest to moja pierwsza próba postawienia pytania na Forum, dlatego proszę o wyrozumiałość

gdy coś wypadnie nie tak jak powinno.

Jestem oczywiście początkującym Linuxowcem. Problemów z którymi się borykam

jest dużo ale po przeczytaniu Regulaminu wiem, że problemy stawia się pojedynczo.

Przeczytałem prawie wszystkie posty na Forum i odpowiedzi na mój problem nie uzyskałem, dlatego odważyłem się wystąpić na Forum z tym pytaniem (czytałem tylko te z ostatnich 60 dni).

Opis środowiska w jakim pracuję:

- dostęp go Internetu przez Neostradę (modem Sagem USB) uporałem się z dostępem dzięki przeczytaniu artkułu Marcyra na tutejszym Forum i dzięki mu za to

- Korzystam z FC2

- posiadam sieć lokalną w domu (4 PCety z Windowsem) + PC z FC2 z maskaradą i bramą na Świat - to że się z tym uporałem to też zasługa Forum i dzięki mu za to.

- posiadam skrzynki pocztowe na serwerze naszej Firmy (nie w sieci lokalnej) w której pracuję (moja rodzina również).

Z PCtem na którym korzystam z FC2 nie mam żadnych problemów z odbiorem i wysłaniem poczty. Natomiast nie mogę odebrać poczty z PC które znajdują się w sieci a żeby było ciekawiej pocztę wysłać mogę. Wygląda to tak jakby kierunek transmisji do sieci był zablokowany.

Na FC2 korzystam z Evolution 1.4 a na PCtach w sieci z OutlookExpress'a.

Jeszcze jeden ciekawy objaw, który może coś przybliżyć mianowicie na jednym PC z Windą też w tej samej sieci jest możliwy odbiór i wysłanie poczty przez OutlooExpress (tylko że skrzynka jest założona na innym serwerze). Reasumując:

Na PC z FC2 mogę odebrać i wysłać pocztę a na PC znajdujących się w sieci lokalnej nie mogę odebrać poczty ale wysłać mogę. Podświadomie czuję, że to może być związane z Firewallem. Ale nie wiem jak sobie z tym poradzić. Pomożecie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli chodzi o firewalla to: