Skocz do zawartości

Grub Geom Error - Pomocy :(


Rekomendowane odpowiedzi

witam, moj problem wyglada tak:

 

mam notebooka hp nx 7400, nie mam w nim flopa

 

mam hdd na S-ata WD160gb

1partycja: Windows

2partycja:sth

3partycja:mp3

4partycja(ext2): na niej juz zainstalowana FC6

5partycja: SWAP

 

Zainstalowalem Fedorke...bez zadnych problemow.... uruchamiam ponownie komputer a tu : "GRUB GEOM ERROR", myslalem ze mnie szlak trafi. prubowalem ponownie instalowac i nic. chce zainstalowac normalna dystrybucje i ni cholery nie moge :/ a nie chce pieprzonej cukierkowej MDV 2007

 

Pomozcie mi, jestem zielony jesli chodzi o obsluge linuksa, tyle lat na wingrozie i mam dosc, musze miec normalny system

 

Czytalem wiele postow na temat tego bledu,

 

-w biosie bootowanie mam dobrze ustawione

-cos czytalem ze mozna z boot.ini to naprawic(ale dalej potrzeba flopa ktorego ja nie mam)

-czytalem ze mozna odpalic przez zmiane ustawien w Grubie przez konsole (ale trzeba byc zalogowanym w fedorce zeby cos psuc a mi na errrorze komp staje i nic)

- rowniez gdzies wyczytalem ze z Live CD jakiegos mozna to zrobic...(nie rozumiem tego, nie wiem jak. jesli chodzi o live cd to mam Ubuntu 6.06 i 6.10)

 

 

 

POMOCY !! Do tych ktorzy beda chcieli mnie zjechac: Nie gadajcie ze jestem glupi bo nie umiem czegos zrobic bo wy tez wszytkiego nie umiecie!

 

...Dobra do rzeczy. Bardzo prosze o pomoc. z gory dzieki. pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak masz plytke instalacyjna fedory to sprobuj w trybie ratunkowym

 

linux rescue
grub-install /dev/hdX

gdzie X topartycja z mbr. byc moze grub sie jakims cudem wywalil

 

jesli nie to ci polecenie dd zostaje i korzystanie z boot.ini w windzie. tak czy smak musisz sie zalogowac na linux rescue

 

dd if=/dev/hdX of=fedora.bin bs=512 count=1

tutaj hdX to partycja z * /BOOT *

no i w biezacym katalogu laduje pliczek :)