Skocz do zawartości

Serwer


zigizaq

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem absolutnie początkującym użytkownikiem (_linuxa_ → Linuksa) ORT. Kłopot mam z konfiguracją karty sieciowej do pracy wewnątrz sieci. Internet na serwerze ustawia się bez problemu. Jednak nie da się/nie potrafię skonfigurować drugiej karty, w taki sposób, żeby użytkownicy sieci widzieli serwer i mieli dostęp do internetu. Całą konfigurację do tego momentu wykonywałem w oknach (Trudno się odzwyczaić od...). Proszę na początek o pomoc (step by step) w konfiguracji sieci wewnętrznej. Mam oddelegowaną domenę, szkola.jakaś_firma.pl, chciałem również poznać konfigurację DNS, proxy i firewalla, ale to by był nadmiar szczęścia. Robiłem to do tej pory w ...innym systemie i serwer owszem działał bardzo ładnie, ale krótko. Stąd ta przesiadka.

Z przykrością muszę stwierdzić, że to co mi do tej pory nieźle wychodziło teraz niestety.....

Problem tkwi w tym, ze robi€ jakis automatyczny blad:

eth0

laczy z Internetem (ustawiam brame taka jak od providera, ip taka jak od providera, maske i mam bez proxy, bo nie wiem jak go ustawic, ale jest ok)

routing: na adres 192.168.1.1, czyli na karte wewnatrz siec, ibrama ? nie wiem czy od providera, czy 192.168.1.1

eth1

ip 192.168.1.1.

maska 255.255.255.0

BRAMA (tu nie wiem, bo chce, zeby dla sieci wewnetrznej brama byla 192.168.1.1 - nie wiem, czy dobrze mysle.

Chcialem postawic proxy na serwerze, i nie wiem jak to zrobic, zeby cache providera byl uzywany przez karte eth0, a userzy wewnatrz uzywali proxy na serwerze.

W koncu wrocmy do poczatku - czy nie robie bledu wpisujac nazwe hosta podczas instalacji nazwa_serwera, czy powinienem wpisac: nazwa serwera.szkola.jakas_firma.pl.

Dziekuje z gory za liczne odpowiedzi, wiem teraz, ze przesiadka jest trudna zwlaszcza wtedy kiedy twczesniej mialo sie napisane jak i do tego system zawieral pelno kreatorow - zwalnial z myslenia

zigizaq

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach