Skocz do zawartości

Firewall


perbeatus

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio siedziałem sobie w necie kiedy to znajomy z sieci lokalnej powiadmoił mnie przez gg że powinienem sobie firewalla zainstalować bo przejżał moje dyski windowsowskie!!! To w ogóle jest możliwe?! I to wtedy kiedy jestem pod Linuxem?? Moje zdziwienie było ogromne. To chyba nie powinno miec miejsca do linuksowych nie mógł się dobrać z przyczyn oczywistych. Tak się potem zastanawiałem, że może on szperał w dyskach jak ojciec mój na windzie siedział a potem tylko mi się chwalił ale co tam...

 

Moje pytanie jest takie. Jak bardzo dobrze skonfigurowane są iptables łańcuszkiem RH-Firewall-1? Osobiście nie znam się na tych firewallach linuksowych i powiem szczerze że troszke brakuje mi czegoś wyskakującego i powiadamiającego o przychodzącym połączeniu i takie tam...

 

A z tym grzebaniem po dysku to prosze uspokujcie mnie to nie może być możliwe jak jestem pod linem i mam zupełnie inne hasła...prawda? Musiał to robić jak tatuś siedział przy kompie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Używasz SSH (lubi być dziurawy) ? Twój system jest zaktualizowany? Może masz źle ustawiony serwer WWW?

 

Może blefował? Może udostępniasz plik z drzewem plików? Sprawdź to. Sorry za "głupawą" odpowiedź, ale istnienie Twojego problemu jest dla mnie wprost niepradwopodobne!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

windows domyslnie udostepnia duzo ciekawych rzeczy.

wyciag z smbtree ;)

\\WIN\C$              Domyÿlny udziaê
\\WIN\ADMIN$          Administracja zdalna
\\WIN\Z$              Domyÿlny udziaê
\\WIN\D$              Domyÿlny udziaê
\\WIN\IPC$            Zdalne wywoêanie IPC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok ja zaczołem i ja skończe...