Skocz do zawartości

Problem Przy Kompilacji Programów (configure)


marceli

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Ponieważ nie jestem jeszcze specjalnie biegly w Linuxsie (nawet bardziej niz specjalnie - jestem nowicjuszem), sorki być może jeżeli zadam głupie pytanie, ale mam dosyc poważny problem.

Wczoraj zainstalowałem sobie Fedore 2 i chętny zapoznaniem sie z tym co to potrafi postanowiłem zainstalować sobie kilka programów ze źródełek.

Niestety już przy pierwszej próbie , po wydaniu polecenia ./configure wyskakuje mi taki oto komunikat (oczywiscie bedac w katalogu danego programu):

 

./configure

:bad interpreter: Nie ma takiego pliku ani katalogu

 

dodam, ze oczywiscie plik configure istnieje :) (vi configure - i jest).

Zmiana polecenia na pelna sciezke (/usr/program/configure) też nic nie daje. Uruchamianie przez sh ./configure - również.

 

Jeden ze znajomych zasugerowal, ze byc moze trzeba cos ustawic w /etc/fstab ale co i jak to juz nie wie (moze coś z zamontowaniem partycji jako wykonywalnej? - ale nie probowalem bo nie wiem jakie parametry mozna nadac aby takie cos zrobic).

Może wy wiecie jak rozwiązać ten problem? Z góry dzieki za info.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchaj - poruszasz dość skomplikowane zagadnienie - nie da Ci się odpowiedzieć w 1 poście.

Kompilacja źródełek przebiega przeważnie wg następującego schematu:

1. Rozpakowujemy ....

2. Wydajemy polecenia (musimy być w tym rozpakowanym katalogu!)

- ./configure

- make

- make install

 

Ale to nie jest takie proste jakby miało się wydawać ...

 

Używasz dystrybucji opartej na pakietach RPM :) - i proponuję Ci na razie korzystać z tego dobrodziejstwa. W innym przypadku przy braku elementarnej wiedzy - szybko się zrazisz do (_linuxa_ → Linuksa) ORT. Jak używać RPM - opisałem na głównej stronie - może Ci pomoże, a co do źródeł - daj sobie troszkę więcej czasu - a teraz czytaj, czyta i jeszcze raz czytaj .... (mam wrażenie że się powtarzam ;))

 

pozdrowionka