Skocz do zawartości

Legalność Openoffice I Fedory ?


adams24

Rekomendowane odpowiedzi

W tej chwili nie trzeba kupować windy z jakąś częścią komputera. Zostały zmienione zasady OEM. Niemniej jednak, jeżeli chcesz go zainstalować i legalnie używać, to możesz to zrobić tyko na jednym kompie, przy próbie instalowania na nowym trzeba dzwonić i prosić o nowy kod autoryzacji (zmienia się sprzęt, zmienia się kod aktywacyjny w bazie Microsoft i nie można aktywować windy przez internet, tylko telefonicznie)

 

 

Z tą aktywacją telefoniczną to też bardzo różnie wygląda. Zależy na kogo trafisz i jaką ściemę im zapodasz.

Po zmianie konfiguracji Twojego komputera nie mają obowiązku aktywowania klucza.

Najlepszym wytłumaczeniem jest: "oddałem komputer do naprawy na gwarancji i jak mi oddali to mi Windows przestał działać. W sklepie powiedzieli, że mam zadzwonić do Was". Zazwyczaj działa.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzwoni i wiem dobrze w którym kościele. Wiem że napisałem definicję legalności Microsoftu. Kolega pytał o faktury i nośniki wiec napisałem mu jak to jest w przypadku MS. Co do faktury (dowodu zakupu) to nie całkiem masz rację. Microsoft wymaga trzech atrybutów legalności (w sumiew przypadku OEMa jest pięć), jednym z tych atrybutów jest dowód zakupu (rachunek, FVAT itp.) No chyba, że się coś zmieniło od czasu mojego ostatniego szkolenia :) w Microsofcie
no właśnie ja też miałem wątpliwą przyjemność uczestniczyć w kilku szkoleniach, właśnie z jednego wróciłem dzisiaj,

 

chyba mnie nie zrozumiałeś, nie bądź kolejnym naiwniakiem zwerbowanym przez Microsoft do szerzenia ich propagandy i powtarzania bezmyślnie tego co wpajają na szkoleniach,

 

powiem to wyraźnie:

FIRMA MICROSOFT ANI ORGANIZACJA BSA NIE STANOWIĄ PRAWA W POLSCE, LICENCJA NA OPROGRAMOWANIA MUSI BYĆ ZGODNA Z POLSKIM PRAWEM, JEŻELI NIE JEST JEJ PUNKTY SĄ NIEWAŻNE. (KIEDY MICROSOFT KARZE CI JAKO ATRYBUT LEGALNOŚCI ZABIĆ CZŁOWIEKA, TEŻ TO ZROBISZ?)

 

WEDŁUG PRAWA POLSKIEGO NIE TRZEBA PRZEDSTAWIAĆ FAKTURY VAT W TRAKCIE OPERACJI BADANIA LEGALNOŚCI

 

SPRAWDZANIEM FAKTUR VAT ZAJMUJE SIĘ URZĄD KONTROLI SKARBOWEJ (to on na podstawie zapisów licencji może zbadać poprawne wykorzystanie zakupionego przez firmę oprogramowania)

 

POLSKA JEST JESZCZE PAŃSTWEM PRAWA W KTORYM TO NIE MY UDOWADNIAMY NASZĄ NIEWINNOŚĆ, ALE ORGANY KONTORLI/ŚCIGANIA MUSZĄ NAM UDOWODNIĆ WINĘ (to własnie dlatego nie musimy się tłumaczyć z częstych zmian licencji (np. OEM) które dokonuje producent oprogramowania)

 

co do LINUKSA to Faktura Vat nie jest konieczna do udowodnienia legalności oprogramowania (za to odpowiedzialna jest licencja), konieczna jest TYLKo do LEGALNEGO (czyli zgodnego z polskim prawem) wprowadzenia oprogamowania na stan firmy - A TO JEST RÓŻNICA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Ja to bym powiedział tak: "jest licencja GNU/GPL na skalę ŚWIATOWĄ i skoro mówi FREE to ma być FREE" O!!

No ale w przypadku kontroli wytłumacz ludziowi, że to jest legalne =_= prędzej nauczę się tego języka japońskiego =_= (cienko mi idzie :P)

 

Ja mam info niestety takie, iż dowód zakupu musi być no ok martwego Aurox 12 z gazetką ładną instrukcją etc. w Empiku widziałem za... 30 zł chyba... ale nigdzie nie widziałem gazetki z Fedora Core i co wtedy??? chcę wprowadzić Fedora Core 7 do firmy a nie mogę bo nigdzie nie ma gazetek... ogółem nasze PL prawo to masakra :P

 

Jak tak dalej pójdzie to sobie Polska ubzdura, że do domu też ma być dowód zakupu =_= (do domu w sensie użytek domowy) ale wtedy to już mogą się gryznąć bo GNU/GPL nie mogą od tak sobie znegować :P wkońću kto jest ważniejszy Król czy poddany?? (analogicznie Licencja o skali światowej czy chore prawo jednego państwa :P)

 

EDIT

Jeszcze mały edit odnośnie pierwszej linijki - Free nie miałem na myśli jako Freeware bo GNU/GPL a Freeware to dwie różne rzeczy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to bym powiedział tak: "jest licencja GNU/GPL na skalę ŚWIATOWĄ i skoro mówi FREE to ma być FREE" O!!

No ale w przypadku kontroli wytłumacz ludziowi, że to jest legalne =_= prędzej nauczę się tego języka japońskiego =_= (cienko mi idzie :P)

jeszcze raz powtarzam, Fedore 7 możesz spokojnie zainstalować na komputerach w firmie i LEGALNIE spokojnie z niej korzystać, ponieważ nie musisz posiadać dowodu zakupu Fedory żeby ją legalnie używać,

a jak chcesz już mieć SUPER CACY ;) to zrób sobie koszulki do koputerów z listą oprogramowania i kserokopiami licencji i wydrukuj sobie licencje GNU/GPL (w wersji angielskiej bo taka obowiązuje w Polsce) i włóż sobie do koszulek odpowiednich komputerów,

 

policja kontrolująca legalność oprogramowania nie zapyta Cię o dowód zakupu Fedory bo po pierwsze jest to bezsensowne (licencja zezwala na powszeche dystrybuowanie oprogramowania), a po drugie faktury może Ci tylko kontrolować UKS,

 

natomiast ZUPEŁNIE inną kwestią jest legalność skarbowa, czyli weryfikowana przez fiskusa (UKS), ale tutaj idź do swojego Urzędu Skarbowego i zapytaj się Pana/Panią która Cie obsługuje, w jaki sposób masz wprowadzić na stan oprogramowanie Free, ponieważ zmienia się to dynamicznie i zależy od urzednika, ponieważ za każdym razem Ministerstwo używa sformuowania, że taki przypadek będzie rozpatrywany indywidualnie :/ <_<

 

z tego co mi wiadomo obecnie nie musisz posiadać dowodu zakupu na oprogramowanie POWSZECHNIE bezpłatne, aby wprowadzić je na stan firmy i co za tym idzie nie musisz zapłacić za to oprogramowanie podatku (bo o to cała ta afera jest - o kase dla fiskusa):

 

Darmowe programy

 

Data 2006.03.10

Sygnatura PB3/GM-8213-12/06/144

Publikator Strona internetowa Ministerstwa Finansów

Źródło: www.mf.gov.pl

 

W celu zapewnienia jednolitego stosowania prawa, na podstawie art. 14 § 1 pkt 2 Ordynacji podatkowej, przekazuję wyjaśnienia dotyczące art. 12 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w kwestii skutków podatkowych związanych z korzystaniem z bezpłatnych programów komputerowych.

 

W prowadzonej działalności gospodarczej w wielu sytuacjach podatnicy korzystają na potrzeby tej działalności z ogólnie dostępnych i nieodpłatnych programów komputerowych, które są udostępniane m.in. poprzez internet wszystkim użytkownikom. Jakkolwiek większość oprogramowania przeznaczonego dla takich systemów operacyjnych jest bezpłatna, to jednak zdarzają się wyjątki w postaci oprogramowania komercyjnego. Zasadą jest jednak, iż z korzystaniem z tego typu programów nie są związane żadne opłaty za ich nabycie, czy opłaty licencyjne.

 

Przepis art. 12 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, uznaje za przychody m.in. wartość otrzymanych nieodpłatnie lub częściowo odpłatnie świadczeń, a także wartość otrzymanych nieodpłatnie lub częściowo odpłatnie rzeczy i praw. Natomiast na podstawie art. 12 ust. 5 - 6a ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, określa się wartość nieodpłatnych lub częściowo odpłatnych świadczeń oraz wartość nieodpłatnie lub częściowo odpłatnie otrzymanych rzeczy i praw, stanowiących przychody podatkowe.

 

Należy zauważyć, iż przepis art. 12 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych powinien być rozpatrywany łącznie z postanowieniami art. 12 ust. 6 tej ustawy, który określa, w jaki sposób ustalana jest wartość świadczenia stanowiącego przychód z tytułu nieodpłatnych świadczeń. W zależności od przypadku może to m.in. być:

 

* cena stosowana wobec innych odbiorców - jeżeli przedmiotem świadczenia są usługi wchodzące w zakres działalności gospodarczej dokonującego świadczenia,

* cena rynkowa stosowana przy udostępnianiu praw tego samego rodzaju, z uwzględnieniem w szczególności ich stanu i stopnia zużycia oraz czasu i miejsca udostępnienia - w innych niż wskazane w art. 12 ust. 6 pkt 1-3 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych przypadkach.

 

W sytuacji nieodpłatnie otrzymanych praw, przychód określa się na podstawie cen rynkowych stosowanych w obrocie prawami tego samego rodzaju, z uwzględnieniem w szczególności ich stanu i stopnia zużycia oraz czasu i miejsca ich uzyskania.

 

Przepisy podatkowe określające wartość przychodu podatkowego z tytułu nieodpłatnie otrzymanych świadczeń nie przewidują sytuacji, gdy wskazane świadczenie jest z założenia bezpłatne dla wszystkich zainteresowanych podmiotów. W art. 12 ust. 6 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, zostały określone te przypadki, w których istnieje możliwość porównania wartości nieodpłatnego świadczenia z innymi odpłatnymi świadczeniami dokonywanymi przez podatnika. Możliwość ustalenia wartości "porównywalnych" świadczeń wskazanego rodzaju w przypadku bezpłatnych programów komputerowych, które są dostępne dla wszystkich na jednakowych (nieodpłatnych) zasadach, nie może być przeprowadzona, a tym samym brak jest podstaw do ustalenia wartości przychodu.

 

W przypadku, gdy określone świadczenia (m.in. przekazanie praw) są z założenia bezpłatne dla wszystkich podatników, a nie jednostkowym przypadkiem stosowanym w stosunku do indywidualnego podmiotu, to wówczas nie należy ustalać w związku z zaistnieniem takiego zdarzenia przychodów podatkowych, o których mowa w art. 12 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.

 

Nie oznacza to jednak, iż przy ewentualnym określaniu skutków podatkowych związanych z korzystaniem z takiego oprogramowania komputerowego nie należy badać całokształtu okoliczności z nim związanych. Każdy przypadek wymaga zatem indywidualnej analizy.

 

Przedstawione wyjaśnienia dotyczące skutków podatkowych związanych z korzystaniem z nieodpłatnych programów komputerowych, mają odpowiednie zastosowanie do podatników podatku dochodowego od osób fizycznych prowadzących pozarolniczą działalność gospodarczą (art. 14 ust. 2 pkt 8 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...