Linkas Napisano Lipiec 7, 2008 Zgłoszenie Share Napisano Lipiec 7, 2008 Witam Przesiadłem się z WindowsaXP na Fedore 9, bo wszyscy mówili, że Kdevelop to jest to czego każdemu programiście potrzeba. W Dev c++ z windowsa aby stworzyć projekt na konsole wystarczyło wybrać NEW PROJECT -> WINDOWS CONSOLE APPLICATION. Jak w Kdevelop stworzyć projekt aplikacji (chodzi mi o c++), która otwierała by się w konsoli (linuksa nie windowsa)? Jak mogę sprawdzić kompilator w którym będę kompilował ten projekt (w Kdevelop)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
morsik Napisano Lipiec 7, 2008 Zgłoszenie Share Napisano Lipiec 7, 2008 Normalnie jak piszesz program to jest pod konsolę Nie dokładnie się na C++ znam (prawie w ogóle) no ale coś takiego by było w kodzie: void main { printf("Hello World!"); } i to w konsoli powinno wyświetlić "Hello World!" (oczywiście po kompilacji). Jednak uważam, że do tak małych projektów jak programiki konsolowe KDevelop nie jest najlepszym pomysłem. Normalnie z konsoli piszesz nano main.cpp # edytujesz gcc main.cpp -o hello # kompilujesz, nazwa programu wyjściowego to 'hello' Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Linkas Napisano Lipiec 9, 2008 Autor Zgłoszenie Share Napisano Lipiec 9, 2008 Ale mi zależy żeby tworzyć projekt "wieloplikowy". Zrobiłem tak Project-> New Project-> C++-> Automake project-> Empty Autotools Template-> Kilka razy next. Do projektu dodałem cel (target)-> ustawiłem go na active-> dodałem nowy plik do projektu-> napisałem prostą funkcję main-> wszystko się ładnie skompilowało. Teraz jak szybko uruchomić ten program i go przetestować? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi