Skocz do zawartości

Kdevelop


Linkas

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Przesiadłem się z WindowsaXP na Fedore 9, bo wszyscy mówili, że Kdevelop to jest to czego każdemu programiście potrzeba. W Dev c++ z windowsa aby stworzyć projekt na konsole wystarczyło wybrać NEW PROJECT -> WINDOWS CONSOLE APPLICATION. Jak w Kdevelop stworzyć projekt aplikacji (chodzi mi o c++), która otwierała by się w konsoli (linuksa nie windowsa)?

 

Jak mogę sprawdzić kompilator w którym będę kompilował ten projekt (w Kdevelop)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Normalnie jak piszesz program to jest pod konsolę ;)

 

Nie dokładnie się na C++ znam (prawie w ogóle) no ale coś takiego by było w kodzie:

void main {
    printf("Hello World!");
}

i to w konsoli powinno wyświetlić "Hello World!" (oczywiście po kompilacji).

Jednak uważam, że do tak małych projektów jak programiki konsolowe KDevelop nie jest najlepszym pomysłem.

 

Normalnie z konsoli piszesz :P

nano main.cpp             # edytujesz
gcc main.cpp -o hello     # kompilujesz, nazwa programu wyjściowego to 'hello'

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale mi zależy żeby tworzyć projekt "wieloplikowy".

Zrobiłem tak

Project->

New Project->

C++->

Automake project->

Empty Autotools Template->

Kilka razy next.

 

Do projektu dodałem cel (target)->

ustawiłem go na active->

dodałem nowy plik do projektu->

napisałem prostą funkcję main->

wszystko się ładnie skompilowało.

Teraz jak szybko uruchomić ten program i go przetestować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...