rafalzaq Napisano Styczeń 3, 2009 Zgłoszenie Share Napisano Styczeń 3, 2009 Postanowiłem w końcu zaktualizować moją starą fedorę 8 do najnowszej wersji. Niestety przywitała mnie słaba wydajność grafiki na otwartym sterowniku (dodam tylko, że na f8 wszystko śmigało). Jakoś sobie z tym poradziłem instalując zamknięte sterowniki z rpmfusion. Wszystko byłoby ok gdyby nie fakt, że podczas gry w ET (Enemy Territory) liczba FPS spada czasem poniżej 10 co skutecznie utrudnia rozgrywkę. Głównie na otwartych przestrzeniach oraz w miejscach z dużą ilością elementów. Próbowałem zmieniać ustawienia gry. Jedynie przy 640x480 jest trochę lepiej ale wciąż w niektórych miejscach przymula i schodzi do 15 FPS. Na f8 grałem bez problemu na 1024x768 (na otwartych sterownikach). Na windowsie tak samo. Problem dotyczy tylko ET. Inne gry jak openarena czy nexuiz działają normalnie. Na wszelki wypadek dołączam mój xorg.conf # Xorg configuration created by livna-config-display Section "ServerLayout" Identifier "single head configuration" Screen 0 "Screen0" 0 0 InputDevice "Keyboard0" "CoreKeyboard" EndSection Section "Files" ModulePath "/usr/lib64/xorg/modules/extensions/fglrx" ModulePath "/usr/lib64/xorg/modules" EndSection Section "ServerFlags" Option "AIGLX" "on" EndSection Section "InputDevice" # keyboard added by rhpxl Identifier "Keyboard0" Driver "kbd" Option "XkbModel" "pc105" Option "XkbLayout" "pl" EndSection Section "Monitor" Identifier "aticonfig-Monitor[0]-0" Option "VendorName" "ATI Proprietary Driver" Option "ModelName" "Generic Autodetecting Monitor" Option "DPMS" "true" EndSection Section "Device" Identifier "Videocard0" Driver "fglrx" Option "OpenGLOverlay" "off" Option "VideoOverlay" "on" BusID "PCI:1:0:0" #te opcje skopiowałem z pliku z f8 i niczego nie zmieniły Option "AGPMode" "8" Option "GartSize" "64" Option "TripleBuffer" "true" Option "ColorTiling" "1" Option "EnablePageFlip" "1" Option "XAANoOffscreenPixmaps" "true" EndSection Section "Screen" Identifier "Screen0" Device "Videocard0" Monitor "aticonfig-Monitor[0]-0" DefaultDepth 24 SubSection "Display" Viewport 0 0 Depth 24 Modes "1024x768" "800x600" "640x480" "640x400" EndSubSection EndSection Section "DRI" Mode 0666 EndSection Section "Extensions" Option "Composite" "Enable" EndSection Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Subaru Napisano Styczeń 7, 2009 Zgłoszenie Share Napisano Styczeń 7, 2009 To wygląda bardzo podobnie jak mój problem z FreedroidRPG, pamięć zjedzona piorunem i przycięcia uniemożliwiające grę Spróbuj może jeśli możliwe odpalić przez konsolę i nakazać by wyłączył OpenGL/Glide, przy FreedroidRPG częściowo pomogło ale tylko częściowo, bowiem przycięcia wciąż były ale przypominało bardziej Skip Frame, więc już jakoś się grać dało... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafalzaq Napisano Styczeń 9, 2009 Autor Zgłoszenie Share Napisano Styczeń 9, 2009 Nie widzę tu żadnej opcji wyłączania OpenGL. Zawsze uruchamia et przez konsolę i nie widziałem tam żadnych errorów. Próbowałem zmieniać różne opcje, które były opisane jako posiadające wpływ na FPS. Jedyna zmiana to pogorszenie wyświetlanej grafiki. Muli tak samo. Jedynie przy sam,uch ścianach jest te 85 FPS (co mam ustawione jako max). Zapomniałem dodać, że to system 64-bitowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Subaru Napisano Styczeń 13, 2009 Zgłoszenie Share Napisano Styczeń 13, 2009 a RAM i SWAP??? Może pamięci mu brakło... Spróbuj zrobić tak...mmm...uruchom Fedorkę, weż z menu system (Gnome) wybierz Informacje o komputerze i zerknij na zakładkę Zasoby jak będzie to wyglądało zaraz po zalogowaniu...po czym odpal ET i zobacz w miarę możliwości ile będzie po uruchomieniu gry, tzn, kiedy przestanie się zwiększać i się ustabilizuje, może poprostu z jakiegoś powodu brakło mu pamięci lub zużywa jej stanowczo za dużo??? EDIT do postu poniżej Morsik jak zwykle wszystko skraca do jednego polecenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
morsik Napisano Styczeń 13, 2009 Zgłoszenie Share Napisano Styczeń 13, 2009 Spróbuj zrobić tak...mmm...uruchom Fedorkę, weż z menu system (Gnome) wybierz Informacje o komputerze i zerknij na zakładkę ZasobyAlbo uruchomić wystarczy zwykły top z konsoli Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafalzaq Napisano Styczeń 19, 2009 Autor Zgłoszenie Share Napisano Styczeń 19, 2009 To raczej nie od braku pamięci. Wyłączyłem różne firefoksy czy inne amaroki przed włączeniem et żeby pamięć się zwolniła. Włączyłem jedną z map, na których bardziej zamula. htop pokazuje, że et zajmuje 218 MB pamięci. Pozostało jeszcze ok 300 MB wolnej pamięci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafalzaq Napisano Luty 2, 2009 Autor Zgłoszenie Share Napisano Luty 2, 2009 Nowy post, żeby zainteresowani zauważyli. ET działa normalnie po aktualizacji sterowników. Są już dostępne w rpmfusion-nonfree-updates-testing. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LenoX Napisano Luty 3, 2009 Zgłoszenie Share Napisano Luty 3, 2009 Ja mam grafike od nVidii. Może mi ktoś wyjaśnić, czym się różnią stery dla Linuksa ściągnięte z nvidia.com a np. rpmfusion-nonfree-updates-testing? Wiadomo, że chodzi mi o wydajność przy grach...... C.S.a wywaliłem z Fedory 10 64 bit, bo się grać nie dało... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się