abdulah Napisano Luty 12, 2009 Zgłoszenie Share Napisano Luty 12, 2009 Witam. Jestem laikiem, chce sie nauczyc baz jednak nie moge wystartowac. Zainstalowalem postgresa zgodnie z tym poradnikiem http://forum.fedora.pl/index.php?showtopic=10585 Pozniej uruchamiam "psql template1" i wszystko dziala, ale tylko jak jestm zalogowany jako root do bazy "su - postgres", ale kiedy chce sie dostac do bazy na drugim terminalu wyskakuje mi blad "psql: KATASTROFALNY: rola "wojtek" nie istnieje" gdzie "wojtek" to moj domowy katalog. Z rootem jest to samo. Z tego co pamiętam, to ustawialem sciezke dostepu w .bash_profile tak jak piszą tutaj: http://www.postgresql.org.pl/index.php?opt....html#START-ENV ale to pewnie nie ma żadnego związku. Chyba jeszcze cos ustawialem, ale nie pamietam, bo grzebalem na roznych stronach. Czy moglby mi ktos pomoc w konfiguracji, bo jestem w kropce? Druga sprawa. Widzialem na debianie fajnego klienta do postgresa, niestety nie pamietam jak sie on nazywa. Polecicie cos takiego na fedorę? Z góry dziękuję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jjj Napisano Luty 12, 2009 Zgłoszenie Share Napisano Luty 12, 2009 Najpierw zapoznaj się z zasadami tworzenia użytkowników baz danych -- polecenie CREATE USER w SQL lub createuser w shellu systemowym. Zasady dostępu do serwera są opisane w pliku pg_hba.conf, domyślnie w /var/lib/pgsql/data/ Jeżeli chcesz mieć zdany dostęp, dochodzi konfiguracja firewalla. Manuale do postgresa są dość dobrze napisane. Zwłaszcza firmowy na postgresql.org. Klient graficzny? może myślisz o pgadmin3, jest w paczce o tej nazwie. Wiele dobrych klientów obsługuje postgresa, ale zależy do czego ma on służyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...