Skocz do zawartości

Fc3 I C++


Andrzej Orkan

Rekomendowane odpowiedzi

Szukam jakiegoś wybajerzonego graficznego środowiska (i jednocześnie kompilatora) do programowania w C/C++ - coś na kształt MS Visual C++ albo Borland C++ Buildera. I nie chodzi mi o graficzną nakładkę na GCC :) Dzięki za pomoc.

 

Orkan

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie jak to jest z tym mono.

Mi konkretnie chodzi o C# ale chialbym sie dowiedziec czy to (_wogole_ → w ogóle) ORT bylo warte tak dlugiego oczekiwania.

Sciagnalem juz pakiety (niestety pod FC2) a nawet zrodla ale jakos boje sie do tego dotknac. Ciekwai mnie tez jedna sprawa. Wszystko co sciagnalem z oficjalnej strony mono ma ok 100MB (nie wiem dokladnie), a .NET po instalacji ma sporo ponad 2GB. Boje sie ze mono to taka mizerna namiastka, jednoczesnie pokladam duze nadzieje bo .NET tani nie jest a na piracie to sobie mozna w domciu podlubac.

Cieszy fakt ze wziela sie za to profesjonalna firma (bez urazy dla wszystkich open programistow).

 

Tak czy inaczej chialbym sie dowiedziec jakie sa wasze opinie po zetknieciu z MONO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Microsoft wziął JAV, trochę pozmieniał kilka drobiazgów i tak świat ujrzało C# <_< Niestety tak to wygląda. A mi chodziło dokładnie o C++/C i chyba wybiorę Anjute Dev Studio. Dzięki ogromne za radę, już przejrzałem ich stronę.

 

Orkan

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Powiem tyle:

 

Obecnie większość programistów .NET przenosi się na Mono. Pytanie tylko jak bardzo przyzwyczaiłeś sie do VS.NET? Ja nie miałem żadnych problemów i niczego mi nie brakowało przy przejściu. A jeśli miałem jakieś ZŁE przyzwyczajenia z produktu MS to otuchy dodawała mi świadomość różnicy cen :D

 

A tak poważnie to Mono jest doskonałe i momentami ustępuje VS ale nie do tego stopnia aby wrócić do VS. Poza tym to dość młody projekt.

 

A co do wielkości instalacji to VS .NET to przecież także C/C++ i VB a to też zajmuje swoje nawet jak odznaczysz przy instalacji. Poza tym Mono korzysta z bibliotek systemu (_linuks_ → Linux) ORT które ma karzdykażdy a w Windowsie raczej nie masz nagłówków np stdio.h :) bibliotek statycznych też brak więc wszystko musi sobie VS nagrać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Pewnie dostanę cięgi od licznych przeciwników, ale wybieram KDevelop. Jest dla mnie wygodny nawet w małych, konsolowych projekcikach.

Poza tym oglądałam Kylix, ma opcje pisania również w C++, ale dla mnie Borland to niespecjalnie to, co tygrysy lubią najbardziej.

Zawsze zresztą pozostaje XEmacs, ale to z czysto sentymentalnych pobudek.

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Środowiska graficzne są do niczgo. To wie kazdy. Jak chcesz tworzyc wieloplatformowe GUI to sie zainteresuj Qt. Ale tak naprawde GUI to moze 5% prawdziwego programu. A procesem kompilacji najlepiej zarządzac "mejkiem" i skryptami. Piszesz ze chcesz sie uczyc C++ unikaj wiec RAD jak ognia. Przeciagajac Labele na Formatke niewiele sie nauczysz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...