Skocz do zawartości

Fc3 I Sim City 3000 Patch


Gość Bielik

Rekomendowane odpowiedzi

Instalacja gry przebiega bez problemu, gra ma wgrany instalator loki w płyte, wiec żadnych problemów, posiada ona niestety bład w wersji standardowej i wymagana jest jej aktualizacja aby mogla sie uruchomić. Tak wiec ściągłem plik aktualizacyjny

 

sc3u-2.0a-x86.run

 

wykonuje polecnie sh jako root i dostaje nastepujaca odpowiedź:

 

[root@localhost download]# sh sc3u-2.0a-x86.run
Verifying archive integrity...OK
Uncompressing SimCity 3000 Unlimited 2.0a Updatetrap: usage: trap [-lp] [arg signal_spec ...]
[root@localhost download]

 

co w tym wypadku zrobic, jakiego typu sygnalu (_urzyć_ → użyć) ORT (i jak) dla polecenia trap

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

jedyna metoda na odpalenie aktualizacji i sim city 3000 to:

 

./sc3u-2.0a-x86.run --target temp

 

postepujesz zgodnie z instalatorem

 

aby odpalic gre

 

export LD_ASSUME_KERNEL=2.2.5

LANG=english

sc3u

 

Niestety polskiej wersji nie udalo mi sie odpalic. Jest jeszcze jeden problem z dzwiekiem, ktory probuje rozwiazac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki bardzo za odpowiedź, uruchamia sie i tak jak mówisz dźwięk delkatnie mówiąc nie pracuje, ale nie jest on tak potrzebnyw tej grze, lecz jak bys sie z nim uporał (dla mnie to narazie czarna magia) to licze że sie podzielisz wynikami :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomyslalem, ze moze pomoge paru osobom jak uda mi sie oddzielic skrypt loki od archiwum i oto wynik:

#include <stdio.h>
#include <iostream>
#include <string.h>

using namespace std;

int main (int args, char **argv)
{
    long int pos;
    long int size;    

    if(args == 3){
 FILE *file = fopen(argv[1], "r");
 if(file){
     int i=0;
     char buffer[1024];
     do{
   i++;
   fgets(buffer, sizeof(buffer), file);
     }while(strcmp(buffer, "END_OF_STUB\n"));

     if( !strcmp(buffer, "END_OF_STUB\n") ){
   pos = ftell(file); //pobiera dlugosc
     }else{
   cout << "To nie jest plik patcha LOKI!" << endl;
   return 0;
     }

     //zamykanie
     fclose(file);
     //otwieranie w trybie binarnym
     file = fopen(argv[1], "rb");

     //obczliczanie dlugosci pliku
     fseek (file , 0 , SEEK_END);
     size = ftell (file);
     rewind (file);

     char * buffer2;
     buffer2 = (char*) malloc ((size-pos));
     
     fseek(file, pos, SEEK_SET);
     fread(buffer2, size-pos, 1, file);

     fclose(file);
     file = fopen(argv[2], "wb");
     fwrite(buffer2, size-pos, 1, file);
     fclose(file);

     free(buffer2);

     cout << "Zapisano! Uzyj tar -xvzf plik by rozpakowac!" << endl;
 }else{
     cout << "Plik nie istnieje!" << endl;
 }
    }else{
 cout << "Uzycie: program plik_loki plik_do_zapisu" << endl;
    }
}

 

1) Wkleic do pliku tekstowego i nazwac np loki.cpp

2) skompilowac komenda g++ loki.cpp -o loki

3) ./loki plik_patcha plik_archiwum.tar.gz

4) tar -xvzf plik_archiwum.tar.gz

 

Rozpakuje sie do tego samego folderu wiec nalezy uwazac, po rozpakowaniu wykonac plik setup.sh, milej zabawy B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do SC3000 pl, to jest to tak: już przy instalacji gra wybiera sobie język - korzystając z naszego _systemowego_ locale. Systemowego, czyli nie możesz sobie chwilowo w oknie wpisać export LC_ALL=pl_PL && export LANG=pl_PL, tylko bierze to gdzieś z lang.sh chyba.

W każdym razie problem jest tego typu:

1. locale muszą być oznaczone jako pl_PL, a nie jako np. pl_PL.ISO8859-2 albo pl_PL.UTF-8 itd.

2. potem jest loteria - sc3000 korzysta bowiem z bibliotek SDL, które to właśnie sprawiają największe problemy z polskimi znakami, nad czym podobno "właśnie pracują" od jakiegoś roku... Więc jak masz szczęście to ci się po polsku odpali, jeśli nie, to ustawiasz locale angielskie i tyle.

Trudno powiedzieć, dlaczego jednym rusza a innym nie, jest to niezależne od dystrybucji. Trzeba obserwować zmiany wersji SDL-a i próbować... :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 years later...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...