Skocz do zawartości

Asus Eeepc Z Wbudowanym Mikrofonem

fedora30

Rekomendowane odpowiedzi

witam

Mam pytanie odnoszace do mikrofonu,posiadam asus eeepc,on ma mikrofon wbudowany i teraz podczas rozmowy na skyp-ie ja slysze druga strone ale druga strona nie slyszy mnie i nie wiem co zrobic,jestem zielony w tych sprawach prosze o pomoc i z gory serdecznie dziekuje karol :(

A czy poza Skype mikrofon działa należycie?

Sprawdź w konfiguracji głośności czy nie masz czasami ściszonego mikrofonu (lub ustawionego bardzo cicho).

Ewentualnie problem może leżeć w niewykryciu mikrofonu przez system. W tym celu należałoby pomóc systemowi. W razie czego spróbuj skorzystać z tego PORADNIKA.

A czy poza Skype mikrofon działa należycie?

Sprawdź w konfiguracji głośności czy nie masz czasami ściszonego mikrofonu (lub ustawionego bardzo cicho).

Ewentualnie problem może leżeć w niewykryciu mikrofonu przez system. W tym celu należałoby pomóc systemowi. W razie czego spróbuj skorzystać z tego PORADNIKA.

system nie wykrywa mikrofonu wiec w jaki sposob pomoc systemowi zeby zaczal go wykrywac,co musze zrobic ?

Spróbuj skorzystać z podanego poradnika.

Wydaje mi się, że w tym tkwi problem. Ja miałem problem z głośnikami i mi pomogło.

W skrócie wygląda to tak:

1. sprawdzasz jaką masz kartę dźwiękową:

cat /proc/asound/card0/codec* | grep Codec

2. wchodzisz na http://www.mjmwired.net/kernel/Documentation/sound/alsa/HD-Audio-Models.txt i tam odszukujesz swój model karty.

3. edytujesz plik alsa-base.conf

su -c "nano /etc/modprobe.d/alsa-base.conf"

4. w ostatniej linijce dopisujesz:

options snd-hda-intel model=MODEL

(gdzie w miejscu MODEL wpisujesz odnaleziony na liście swój model)

5. przeładowujesz dźwięk:

sudo alsa force-reload

albo uruchamiasz ponownie komputer (co moim zdaniem jest dłuższym, ale chyba lepszym rozwiązaniem).

Co do punktu drugiego... Nawet, jeśli uda Ci się znaleźć swoją kartę, to dopasowanie odpowiedniego modelu jest metodą prób i błędów.