andrew_no1 Napisano Styczeń 11, 2013 Zgłoszenie Share Napisano Styczeń 11, 2013 Jestem zupełnie początkującym użytkownikiem linuxa. Mam obecnie serwer, na którym zainstalowana jest fedora 12 (jądro systemu - 2.6.32.26-175.fc12.x86_64). Muszę zrobić raid 1(mirroring) na obecnie działającym systemie i nie wiem za co się zabrać. Aktualnie fedora działa na dysku 160GB a drugi jaki dostałem jest o wielkości 500GB, czy to nie przeszkadza że drugi dysk jest większy (nie muszą być identyczne)? Jest szansa podpięcia drugiego dysku i zrobienia raidu programowego na działającym systemie (nie chciałbym utracić obecnego systemu)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krystian Kiermasz Napisano Styczeń 11, 2013 Zgłoszenie Share Napisano Styczeń 11, 2013 (edytowane) Witaj andrew_no1. Po pierwsze sprawdz czy Twoja plyta glówna ma kontroler RAID, potem wejdz do biosu i go wlacz. Po drugie radze Ci wymienic dysk 160gb tez na 500gb z tego wzgledu iz zawsze wszystkie "opcje" sa dostosowywane do slabszego dysku - czyli predkosc zapisu/odczytu, czas dostepu a takze wielkosc dysku. Tak wiec bedziesz mial dwa dyski o pojemnosci 160gb a reszta bedzie sie zwyczajnie marnowala (jezeli chodzi o raid 1). No i chyba powoli czas dokonac aktualizacji - nawet jezeli jest to serwer. Zapomnialem dodac, iz jezeli interesuje Cie tylko raid programowy to zainteresuj sie mdadm http://pl.docs.pld-l.../soft_raid.html (tak pogladowo) Edytowane Styczeń 11, 2013 przez Krystian Kiermasz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...