Andrzej Orkan Napisano Styczeń 13, 2005 Zgłoszenie Share Napisano Styczeń 13, 2005 Jak najprościej narysować w C++ punkt, linię albo okrąg? Czy muszę do tego zaprzęgać Open GL czy jest może coś prostszego (wbudowanego)? Jak ew. powiedzieć kompilatorowi gdzie ma szukać OpenGL? Gdzie znaleźć na necie dobry darmowy manual do grafiki w C++? Pomóżcie Orkan Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AlienJR Napisano Styczeń 13, 2005 Zgłoszenie Share Napisano Styczeń 13, 2005 W ostatnim komputer świat ekspert'cie bylo o opengl i informacje jak to skompilowac pod winda a jak pod linuksem, z tym ze wyszedl juz nastepny ks e i to bylo w tym poprzednim, no w tym z dzbankiem ;-) Update: Cytuję " Wszystkie dystrybucje standardowo wyposażone są w kompilator g++ iraz w wymagane biblioteki: -gl -glu -glut Aby skompilować program, należy wpisać komendę: g++ -o opengl nazwa_pliku.cpp -L/usr/X11R6/lib -lGL -lGLU -lglut W sumię to nie wiem czy tam przed Gl i GLU jest "l"(el) czy 1 (jeden) czy moze I (duże "i") Mam nadzieje że przyda się.. Pozdrówka ;> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
perbeatus Napisano Styczeń 14, 2005 Zgłoszenie Share Napisano Styczeń 14, 2005 Jeśli chodzi o grafikę i nie tylko to C++ nie ma nic wbudowanego. Aby skorzystać z dobrodziejstw sprzętu typu grafa, muza musisz skorzystać z bibliotek zewnętrznych. Jeśli zależy ci na bardzo prostym rysuneczku to nada się curses ale OpenGL jest niezły i w sumie prosty, w porównaniu do D3D np. ale co kto lubi Jest też biblioteka g2: http://g2.sourceforge.net/ Osobiście nie uzywałem ale ponoć dobra i jak sam chciałeś łatwa. (prawie jak OpenGL ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrzej Orkan Napisano Styczeń 15, 2005 Autor Zgłoszenie Share Napisano Styczeń 15, 2005 Dzięki za odpowiedzi. OK, w takim razie - jako że jestem w temacie zielony a w (_linuxie_ → Linuksie) ORT początkujący - powiedzcie mi następujące rzeczy: 1. jakie biblioteki (konkretne pliki/pakiety rpm) potrzebne mi są do odpalenia Open GL pod C++ w g++ 2. jak je podłączyć w tekście programu w C++ (jakie #include..., czy są potrzebne odpowiednie zaminy w Makefile) 3. czy jest jakiś w miarę przystępny podręcznik do nauki OpenGL'a (nawet do zakupienia w sklepie), ew. czy jest może jakiś sieciowy, przystępny tutorial DLA POCZĄTKUJĄCYCH, który by uwzględniał, że są ludzie na tej planecie, którzy nie używają MS Visual C++ ... Bardzo proszę o pomoc, ATT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
perbeatus Napisano Styczeń 15, 2005 Zgłoszenie Share Napisano Styczeń 15, 2005 Orkan: To nie jest za bardzo temat na forum. Mogę ci podać kod programu który uruchamia gluta ale to za dużo ci nie da jeśli np. chcesz pisać gry. Do tego dużo lepsza jest biblioteka SDL. Jeśli jesteś początkującym programistą w Linuksie to polecałbym ci najpierw przeczytać "Beginning Linux Programming", potem zainteresować się grafiką czyli biblioteki OpenGL, SVGAlib, SDL lub inne. Polecam książkę "Programming Linux Games". W necie można znaleźć trochę tutoriali... ale nie ma to jak książka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrzej Orkan Napisano Styczeń 17, 2005 Autor Zgłoszenie Share Napisano Styczeń 17, 2005 Nie chcę pisać gier! Raczej symulacje fizyczne. Na początek proste wykresy punktowe (np rozklady prawdopodobienstwa rownania logistycznego itp.) Nie muszę mieć wybajerzonej grafiki! Na początek wystarczą mi białe kropki na czarnym tle Uprę się przy Open GL. Jak nie na forum to gdzie? Orkan Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AlienJR Napisano Styczeń 17, 2005 Zgłoszenie Share Napisano Styczeń 17, 2005 Jak nie na forum to gdzie? No pewnie google.pl proponuje, ewentualnie książkę jakąś, ja tam tylko czytam sobie dopiero, rozgladam się, dowiaduję się jakiś ogólnikowych informacji.. i pomaga mi w tym ks. expert. apropo jakby 3 czesc kursu opengl'a wyszła to poinformujcie.. :/ bo ja straszny sklerotyk jestem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bicu Napisano Styczeń 25, 2005 Zgłoszenie Share Napisano Styczeń 25, 2005 Zamiast szaleć z gl-em zainteresuj sie SDL. Dobrze radze. Ja bym nie zaczynał od grafiki 3d. Kiedys kazdy kto chciał programowac grafe zaczynał od trybu 13h. Dobra szkoła to była. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AlienJR Napisano Styczeń 25, 2005 Zgłoszenie Share Napisano Styczeń 25, 2005 trybu 13h. Dobra szkoła to była. tryb 13 h ?? ...und was ist das ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
The Structorr Napisano Styczeń 25, 2005 Zgłoszenie Share Napisano Styczeń 25, 2005 trybu 13h. Dobra szkoła to była. tryb 13 h ?? ...und was ist das ? Ach ta dzisiejsza młodzież Kiedyś w dawnych czasch, kiedy po ziemi stapały jeszcze dinozaury a programiści używali Turbo Pascala istniał też tajemniczy tryb 13h. Był to wspaniały wynalazek, a konkretnie przerwanie które przełączało kartę graficzną z trybu tekstowego na tryb graficzny o jakże wspaniałych parametrach... Uwaga, uwaga!!! 320x200x256 A takl serio to większość starych gier pod DOS chodziło w trybie 13h bo był bardzo szybki. Więcej informacji tutaj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AlienJR Napisano Styczeń 25, 2005 Zgłoszenie Share Napisano Styczeń 25, 2005 thx, ale ja assemblera nie znam, a poza tym moj nauczyciel od informatyki mowi ze on jest dla sadomasochistów, zas moja nauczycielka mowi ze to bardzo dobry jezyk bo logiki uczy.. a mi sie wydaje ze wolalbym uczyc sie powoli dalej C i opengl a sredniowiecznego assemblera zostawic w spokoju.. :/ Pozdrówki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chudy Napisano Luty 6, 2005 Zgłoszenie Share Napisano Luty 6, 2005 Polecam zainteresowac sie biblioteka Cairo, ktora wykorzystuje akceleracje sprzetowa do anty aliasingu czy rotacji pixmap Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sothoth Napisano Marzec 10, 2005 Zgłoszenie Share Napisano Marzec 10, 2005 MOże się mylę, ale zawsze wydawało mi się, że assembler nie jest znowu tak stary - wręcz nowoczesny - a C -teraz- jest juz tylko wykożystywany do wspomagania bibliotek C++. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SupriCo Napisano Marzec 19, 2006 Zgłoszenie Share Napisano Marzec 19, 2006 Asembler jest znakomitym językiem do tworzenia małych aplikacji, najczęściej pisanych dla konkretnych ukłaków scalonych. Ale raczej nikt nie wykorzystuje go do tworzenia grafy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adios Napisano Marzec 19, 2006 Zgłoszenie Share Napisano Marzec 19, 2006 assembler - uwolnij mnemonika Assembler raczej nowoczesnym językiem nie jest. Jest językiem "prawie" maszynowym(a w zasadzie rodziną języków) gdzie jedno polecenie odpowiada jednemu rozkazowi procesora. Dzięki mnemonikom w ogóle wiemy co piszemy Dla każdej rodziny procesorów polecenia są różne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się