lesio Napisano Marzec 23, 2006 Zgłoszenie Share Napisano Marzec 23, 2006 ja polecam biblioteke Allegro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
@perl Napisano Marzec 23, 2006 Zgłoszenie Share Napisano Marzec 23, 2006 Kiedyś w dawnych czasch, kiedy po ziemi stapały jeszcze dinozaury a programiści używali Turbo Pascala istniał też tajemniczy tryb 13h. hehe powrocily wspomnienia jeszcze pamietam jak programowalem przesuwajace sie pileczki rzeczywiscie jak na tamte czasy scroll byl szybki i nawet ladny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rajcho Napisano Marzec 26, 2006 Zgłoszenie Share Napisano Marzec 26, 2006 wedlug mnie dobry tutorial do GLUT'a. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sanczo Napisano Lipiec 31, 2006 Zgłoszenie Share Napisano Lipiec 31, 2006 Wszyscy polecacie biblioteki glownie do tworzenia gier: allegro, SDL, nawet grafike 3D OpenGL. A przeciez do narysowania wykresu wystarczy poczciwe qt albo gtk+ i mamy ladna aplikacje okienkowa... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
broda Napisano Lipiec 31, 2006 Zgłoszenie Share Napisano Lipiec 31, 2006 1. jakie biblioteki (konkretne pliki/pakiety rpm) potrzebne mi są do odpalenia Open GL pod C++ w g++ to zależy w jaki sposób chcesz podejść do problemu ja na ogól includuje gl.h oraz glu.h, ale dodatkowo używam np. SDL.h 2. jak je podłączyć w tekście programu w C++ (jakie #include..., czy są potrzebne odpowiednie zaminy w Makefile) wystarczy zwykłe: #include<GL/gl.h> itd... musisz mieć tylko potrzebne pliki w którymś z domyślnych katalogów, w których kompilator szuka plików nagłówkowych: np. w /usr/include/ jakbyś miał jakieś problemy z plikami zawsze można użyć: yum whatprovides plik.h 3. czy jest jakiś w miarę przystępny podręcznik do nauki OpenGL'a (nawet do zakupienia w sklepie), ew. czy jest może jakiś sieciowy, przystępny tutorial DLA POCZĄTKUJĄCYCH, który by uwzględniał, że są ludzie na tej planecie, którzy nie używają MS Visual C++ ... zapomnij o podręcznikach, no chyba, że naprawdę nie masz na co wydawać hajsu w necie materiałów o openGL'u jest FULL, ja zaczynałem swoją przygodę od stronki http://nehe.gamedev.net/ i mogę śmiało powiedzieć, że jest najlepszą pozycją dotyczącą tematu (chociaż jest wiele BARDZO dobrych stron). Na NEHE masz kilkadziesiąt lekcji i artykułów, pokazujących jak rozwiązać różne problemy - wszystko jest opisane krok po kroku, dodatkowo dołączony jest zawsze kod i zazwyczaj jest możliwość sćiągnięcia go w kilku/kilkunastu wersjach (napisanych w różnych środowiskach programistycznych... itd...) Podsumowywując - jesteś totalnie zielony z openGL'a? NEHE jest dla Ciebie g++ -o opengl nazwa_pliku.cpp -L/usr/X11R6/lib -lGL -lGLU -lglut W sumię to nie wiem czy tam przed Gl i GLU jest "l"(el) czy 1 (jeden) czy moze I (duże "i") o ile się nie mylę, to jest małe "el" Nie chcę pisać gier! Raczej symulacje fizyczne. Na początek proste wykresy punktowe (np rozklady prawdopodobienstwa rownania logistycznego itp.) Nie muszę mieć wybajerzonej grafiki! Na początek wystarczą mi białe kropki na czarnym tle wydaje mi się, że openGL jest bardzo dobry do takiego zastosowania - główną jego zaletą jest jego przenośność. Będziesz niezależny od systemu operacyjnego. Jeśli stworzysz jakiś system wyrysowujący powiedzmy te wykresy rozkładu prawdopodobieństwa w Linuksie i kiedyś zachce Ci się używać go pod windowsem, to nie będzie z tym problemu -> do poprawienia pozostanie ewentualnie kwestia stworzenia odpowiedniego kontekstu openGL'a (okienko i takie tam) - wszystkie funkce wyrysowujące będą również działały. Jak nie na forum to gdzie? jak zwykle mogę polecić google z większych konkretów - dobre jest forum na http://www.gamedev.pl/ swoją drogą, chyba jedna z lepszych (jeśli nie najlepsza) polska stronka w tym temacie Jeśli nie potrzebujesz rozbudowanych wykresów i jakiś bardziej efektownych bajerów, to może warto narysować wyniki tych symulacji na "canvas'ie" - jak radzi Sanczo? Aktualnie pracuję nad pewnym projektem wykorzystującym openGL'a. Jest to mój stary projekt trójwymiarowego silnika graficznego - który niedawno przeportowałem na z windowsa na Linuksa (do przekodzenia było tylko "tworzenie okienka połączonego z openGL'em" - wcześniej wykorzystałem winAPI) i sklece z tego pracę inżynierską nigdy bym nie pomyślał, że może mi się ten kod kiedyś przydać pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sanczo Napisano Lipiec 31, 2006 Zgłoszenie Share Napisano Lipiec 31, 2006 ...może warto narysować wyniki tych symulacji na "canvas'ie"- jak radzi Sanczo? albo JPanel tfuu... znowu ta java Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się