Skocz do zawartości

Fc3 - Grub & Lilo


heeroo

Rekomendowane odpowiedzi

Mam takie pytanie... jestem początkującym użytkownikiem (_linuxa_ → Linuksa) ORT. Czy da się (w miarę prosto :P ) użyć Lilo jako bootloadera zamiast GRUB'a ? :> Jeżeli tak to błagam (krok po kroku) jak to zrobić. :P Dodam, że teraz mam zainstalowanego Mandrake 10.0 i Lilo, ale wywalam MDK i chce wrzucić Fedorkę. Mam jeszcze Windowsa XP :/ i musi zostać. Podpowiedzcie jak instalować Fedore żeby mieć Lilo. ? :>

 

Z góry dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jest to sość proste. W /etc masz plik lilo.conf.anaconda. Poprostu usuwasz z końca dopisek .anaconda i wpisujesz jako root w konsoli lilo. I to wszystko.

Tylko z tego, co pamiętam jak ja się tym bawiłem, to nie miałem graficznego menu, tylko musiałem ręcznie wpisywac tą nazwe, jaką miałem w title w lilo.conf, przy tym, co chciałem uruchomić.

Było to jak pamiętam na FC1, więc może już to poprawili.

 

[edit]

Tutaj masz link do tego topica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, zobaczymy jutro (dziś) co z tego wyjdzie. Czyli moge teraz spokojnie wszystko wywalić (MDK) zainstalować Fedore 3 (właśnie się ściąga :D ) z GRUB i potem zrobić co napisałeś? :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam, że teraz mam zainstalowanego Mandrake 10.0 i Lilo, ale wywalam MDK i chce wrzucić Fedorkę.

... :)

 

ok, Fedora sie sciaga przez noc :) moje neo 512 moze sobie poradzi :) za 12h powinno być :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... sprawdz przy instalce czy nie można od razu zainstalować lilo zamiast gruba.

Nie można.

 

@heeroo

Mozesz podać jakiś istotny powód (poza tradycją i przyzwyczajeniem) instalowania bardziej skomplikowanego narzędzia (lilo) zamiast prostszego(grub).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...