Skocz do zawartości

Nowa Instalacja Ati Z Livna I Xorg - Super!


enter1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Dwa dni temu po moich eksperymentach z partycjami padl mi system (FC3) jako, ze mialem wszystko co potrzeba w archiwum postanowilem zainstalowac linuksa od nowa. Uruchomilem instalatora z plyty dvd, a nastepnie nowe jadro 2.6.10 z rpm-a, sterowniki dla ati z livna.org i apta z synapticiem. Gdy to juz to mialem zrobilem aktualizacje przez net calego systemu (przez apta).Tu podam ciekawostke pakiety dla ati ati-fglrx-8.8.25.1-0.lvn.4.3.i386.rpm oraz ati-fglrx-8.8.25.1-0.lvn.4.3.i386.rpm zainstalowalem poprzez force i nie konfigurowalem ich przez fglrxconfig tylko wkleilem do /etc/X11 moj stary xorg.conf. I przyznam sie, ze po tym wszystkim wynik testu glxgears bardzo mnie zaskoczyl. Przed reinstalacja systemu mialem taki wynik:

 

[enter@localhost ~]$ glxgears

3649 frames in 5.0 seconds = 729.800 FPS

3642 frames in 5.0 seconds = 728.400 FPS

 

W tej chwili mam cos takiego:

 

[enter@localhost ~]$ fglrxinfo

display: :0.0 screen: 0

OpenGL vendor string: ATI Technologies Inc.

OpenGL renderer string: RADEON 9600 TX Generic

OpenGL version string: 1.3.4769 (X4.3.0-8.8.25)

 

[enter@localhost ~]$ glxgears

9598 frames in 5.0 seconds = 1919.600 FPS

10215 frames in 5.0 seconds = 2043.000 FPS :)

 

Nie wiem czym to jest spowodowane (porzadem w systemie?) ale jestem mile zaskoczony. Podam reste mojej konfiguracji:

 

Duron 1800, pamiec 512 MB, Hdd 120 i 60 GB, Radeon 9600 TX, Sound Blaster Live, plyta na nforce 2

 

Nizej jest moj xorg.conf:

 

# Xorg configuration created by system-config-display

 

Section "ServerLayout"

Identifier "single head configuration"

Screen 0 "Screen0" 0 0

InputDevice "Mouse0" "CorePointer"

InputDevice "Keyboard0" "CoreKeyboard"

EndSection

 

Section "Files"

RgbPath "/usr/X11R6/lib/X11/rgb"

FontPath "/usr/X11R6/lib/X11/fonts/local/"

FontPath "/usr/X11R6/lib/X11/fonts/misc/"

FontPath "/usr/X11R6/lib/X11/fonts/75dpi/:unscaled"

FontPath "/usr/X11R6/lib/X11/fonts/100dpi/:unscaled"

FontPath "/usr/X11R6/lib/X11/fonts/Type1/"

FontPath "/usr/X11R6/lib/X11/fonts/Speedo/"

FontPath "/usr/X11R6/lib/X11/fonts/75dpi/"

FontPath "/usr/X11R6/lib/X11/fonts/100dpi/"

EndSection

 

Section "Module"

Load "dbe"

Load "extmod"

Load "fbdevhw"

Load "glx"

Load "record"

Load "freetype"

Load "type1"

Load "dri"

EndSection

 

Section "InputDevice"

Identifier "Keyboard0"

Driver "kbd"

Option "XkbModel" "pc105"

Option "XkbLayout" "pl(winkeys)+inet(btc9000)"

Option "XkbOptions" "grp:toggle,grp_led:scroll"

EndSection

 

Section "InputDevice"

Identifier "Mouse0"

Driver "mouse"

Option "Protocol" "IMPS/2"

Option "Device" "/dev/input/mice"

Option "ZAxisMapping" "4 5"

Option "Emulate3Buttons" "yes"

EndSection

 

Section "Monitor"

Identifier "Monitor0"

ModelName "Optiquest 4000"

DisplaySize 360 270

HorizSync 30.0 - 76.0

VertRefresh 40.0 - 120.0

Option "dpms"

EndSection

 

Section "Device"

Identifier "ATI Graphics Adapter"

Driver "fglrx"

BoardName "ATI Radeon 9700"

Option "no_accel" "no"

Option "no_dri" "no"

Option "mtrr" "off"

Option "DesktopSetup" "0x00000000"

Option "MonitorLayout" "AUTO, AUTO"

Option "IgnoreEDID" "off"

Option "HSync2" "unspecified"

Option "VRefresh2" "unspecified"

Option "ScreenOverlap" "0"

Option "NoTV" "yes"

Option "TVStandard" "NTSC-M"

Option "TVHSizeAdj" "0"

Option "TVVSizeAdj" "0"

Option "TVHPosAdj" "0"

Option "TVVPosAdj" "0"

Option "TVHStartAdj" "0"

Option "TVColorAdj" "0"

Option "GammaCorrectionI" "0x00000000"

Option "GammaCorrectionII" "0x00000000"

Option "Capabilities" "0x00000000"

Option "VideoOverlay" "on"

Option "OpenGLOverlay" "off"

Option "CenterMode" "off"

Option "PseudoColorVisuals" "off"

Option "Stereo" "off"

Option "StereoSyncEnable" "1"

Option "FSAAEnable" "no"

Option "FSAAScale" "1"

Option "FSAADisableGamma" "yes"

Option "FSAACustomizeMSPos" "no"

Option "FSAAMSPosX0" "0.000000"

Option "FSAAMSPosY0" "0.000000"

Option "FSAAMSPosX1" "0.000000"

Option "FSAAMSPosY1" "0.000000"

Option "FSAAMSPosX2" "0.000000"

Option "FSAAMSPosY2" "0.000000"

Option "FSAAMSPosX3" "0.000000"

Option "FSAAMSPosY3" "0.000000"

Option "FSAAMSPosX4" "0.000000"

Option "FSAAMSPosY4" "0.000000"

Option "FSAAMSPosX5" "0.000000"

Option "FSAAMSPosY5" "0.000000"

Option "UseFastTLS" "0"

Option "BlockSignalsOnLock" "on"

Option "UseInternalAGPGART" "no"

Option "ForceGenericCPU" "no"

BusID "PCI:2:0:0"

EndSection

 

Section "Screen"

 

#Option "backingstore"

Identifier "Screen0"

Device "ATI Graphics Adapter"

Monitor "Monitor0"

DefaultDepth 24

SubSection "Display"

 

# initial origin if mode is smaller than desktop

# Virtual 1280 1024

Viewport 0 0

Depth 24

Modes "1152x864" "1024x768" "800x600" "640x480"

EndSubSection

SubSection "Display"

Viewport 0 0

Depth 24

Modes "1152x864" "1024x768" "800x600" "640x480"

EndSubSection

EndSection

 

Section "DRI"

Group 0

Mode 0666

EndSection

 

Byc moze sie to komus przyda. Swoja droga macie jakies pomysly czym jest spowodowany taki wzrost wydajnosci? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj, PrimalBeast - chciałbym wierzyc w taki wynik Mesy ale doswiadczenie uczy mnie że taki wynik na Mesa da się osiagnać tylko zrzucając okienko glxgears do paska zadań - czy możesz potwierdzic ze masz TAKI wynik na Mesa z oknem glxgera "on top" (na wierzchu) i niczym nie przesłonionym?

 

Mam nadzieje ze przeczytałeś man do glxgears zanim opublikowałeś swoje wyniki z Mesy?

 

Pzdr, (mam nadzieje ze jesteś TYM PIERWSZYM u którego MESA działa w 3D lepiej jak orginal....)

 

:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Tak mam taki wynik z otwartym oknem glxgera na pulpicie - nie w traju ( widać jak na dłoni jak kóleczka się kręcą ), a niżej jeszcze małe okienko z otwartym vimem, działa też xmms i słucham jakichś mp3!

 

W moim poprzednim poprzednim poscie chodziło mi o to, że instalowałem te same sterowniki tylko system jest świeży, a wynik glxgears jest tak różny:

 

Miałem:

[enter@localhost ~]$ glxgears

3642 frames in 5.0 seconds = 728.400 FPS

 

Mam teraz:

[enter@localhost ~]$ glxgears

10215 frames in 5.0 seconds = 2043.000 FPS

 

Wzrost z 728 fps do 2043 fps to prawie 3x lepiej, dlatego pytałem z ciekawości o przyczynę. Ewentualne wiadomości o potencjalnych przyczynach tego zjawiska (_napewno_ → na pewno) ORT przydałyby się przy następnych instalacjach. Dla mnie to zagadka.

Marek :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

enter1, Twój wynik z Ati fglrx jest dla mnie bezdyskusyjny - pytałem PrimalBeast-a!!!!!!

 

pzdr :)

 

dodane: a co do przyczyn zmiany u Ciebie (enter1) to mam pytanko - czy przed instalacja sterów z Livny próbowałeś ładowania modułu fglrx od ATI?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widze obracające sie koła, jest otwarte okno, nie zrzucam go na pasek. Oto wynik:

 

[michal@localhost ~]$ glxgears -info

GL_MAX_VIEWPORT_DIMS=4096/4096

GL_RENDERER  = Mesa DRI R200 20030328 AGP 1x x86/MMX+/3DNow!+/SSE TCL

GL_VERSION    = 1.3 Mesa 6.1

GL_VENDOR    = Tungsten Graphics, Inc.

GL_EXTENSIONS = GL_ARB_imaging GL_ARB_multisample GL_ARB_multitexture GL_ARB_texture_border_clamp GL_ARB_texture_compression GL_ARB_texture_cube_map GL_ARB_texture_env_add GL_ARB_texture_env_combine GL_ARB_texture_env_dot3 GL_ARB_texture_mirrored_repeat GL_ARB_transpose_matrix GL_ARB_vertex_buffer_object GL_ARB_window_pos GL_EXT_abgr GL_EXT_bgra GL_EXT_blend_color GL_EXT_blend_equation_separate GL_EXT_blend_func_separate GL_EXT_blend_minmax GL_EXT_blend_subtract GL_EXT_clip_volume_hint GL_EXT_compiled_vertex_array GL_EXT_convolution GL_EXT_copy_texture GL_EXT_draw_range_elements GL_EXT_histogram GL_EXT_packed_pixels GL_EXT_polygon_offset GL_EXT_rescale_normal GL_EXT_secondary_color GL_EXT_separate_specular_color GL_EXT_stencil_wrap GL_EXT_subtexture GL_EXT_texture GL_EXT_texture3D GL_EXT_texture_edge_clamp GL_EXT_texture_env_add GL_EXT_texture_env_combine GL_EXT_texture_env_dot3 GL_EXT_texture_filter_anisotropic GL_EXT_texture_lod_bias GL_EXT_texture_mirror_clamp GL_EXT_texture_object GL_EXT_texture_rectangle GL_EXT_vertex_array GL_APPLE_packed_pixels GL_ATI_blend_equation_separate GL_ATI_texture_env_combine3 GL_ATI_texture_mirror_once GL_IBM_rasterpos_clip GL_IBM_texture_mirrored_repeat GL_INGR_blend_func_separate GL_MESA_pack_invert GL_MESA_ycbcr_texture GL_MESA_window_pos GL_NV_blend_square GL_NV_light_max_exponent GL_NV_texture_rectangle GL_NV_texgen_reflection GL_SGI_color_matrix GL_SGI_color_table GL_SGIS_generate_mipmap GL_SGIS_texture_border_clamp GL_SGIS_texture_edge_clamp GL_SGIS_texture_lod

4850 frames in 5.0 seconds = 970.000 FPS

5908 frames in 5.0 seconds = 1181.600 FPS

[michal@localhost ~]$

Konfiguracja:

AMD 2000XP+, RAM: 256MB 400MHZ Radeon 9000 (HIS), chipset: nForce2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwotnie miałem (_linuxa_ → Linuksa) ORT postawionego na jądrze 2.6.9. Gdy tylko dowiedziałem się, że są nowe sterowniki zainstalowałem je ale z wiadomym skutkiem (stare jądro a paczki z livna dla 2.6.10). Przez chroot /mnt/ sysimage udało mi się pobrać z netu nowe jądro w rpmie. Po instalacji otrzymałem właśnie to:

 

[enter@localhost ~]$ glxgears

3649 frames in 5.0 seconds = 729.800 FPS

3642 frames in 5.0 seconds = 728.400 FPS

 

Wszystko obyło by się bez zmian gdyż byłem i tak szczęśliwy, że mam akceleracje na przysłowiowym tuxie. Wtedy jednak zachciało mi się przerobić ext3 na reisera, zacząłem grzebać w partycjach i wszystko sobie dokumentnie rozwaliłem i nie mogłem się (_wogóle_ → w ogóle) ORT dostać do plików nawet z chroot. Jako że mam w naturze zwyczaj zbierania uaktualnień, pobranych rpmów i paczek z apta oraz zgrywania tego wszystkiego na płyty. Postanowiłem zainstalować system od nowa - ciąg dalszy znacie. Moim zdaniem jedyna różnica polega na tym, że poprzednio instalowałem wszystko ręcznie i często z różnych egzotycznych źródeł, czasem z (_rpma_ → RPM-a) ORT a czasem przez configure make install. Tym razem cały proces aktualizacj zwaliłem na apta (być może pakiety które pobrał są lepiej dopasowane do sprzętu) to jedyna różnica którą tu zauważam. (_acha_ → aha) ORT jeszcze jedno nie kompilowałem jądra. Niżej macie moje repozytoria:

 

# Fedora Linux 3

rpm http://ayo.freshrpms.net fedora/linux/3/i386 core updates freshrpms

#rpm http://ayo.freshrpms.net fedora/linux/3/i386 tupdates

#rpm-src http://ayo.freshrpms.net fedora/linux/3/i386 core updates freshrpms

#rpm-src http://ayo.freshrpms.net fedora/linux/3/i386 tupdates

 

# Fedora Linux Development

rpm http://ayo.freshrpms.net fedora/linux/development/i386 core

rpm http://ayo.freshrpms.net fedora/linux/1/i386 freshrpms

#rpm-src http://ayo.freshrpms.net fedora/linux/development/i386 core

#rpm-src http://ayo.freshrpms.net fedora/linux/1/i386 freshrpms

 

### Dag RPM Repository for Fedora Core 3

rpm http://wftp.tu-chemnitz.de/pub/linux/dag fedora/3/en/i386 dag

rpm http://ftp.heanet.ie/pub/freshrpms/pub/dag fedora/3/en/i386 dag

rpm http://apt.sw.be fedora/3/en/i386 dag

 

#Fedora.us

rpm http://download.fedora.us/fedora/ fedora/3/i386 stable unstable testing

#rpm-src http://download.fedora.us/fedora/ fedora/3/i386 stable unstable testing

 

# Livna 3rd party packages with questionable (in USA) licenses

rpm http://rpm.livna.org/ fedora/3/i386 stable unstable testing

rpm-src http://rpm.livna.org/ fedora/3/i386 stable unstable testing

 

# ATrpms for Fedora Core 3

# Possible sections: at-stable, at-good, at-testing, at-bleeding

rpm http://apt.atrpms.net fedora/3/en/i386 at-stable

rpm-src http://apt.atrpms.net fedora/3/en/i386 at-stable

 

#newrpms.sunsite.dk

rpm http://newrpms.sunsite.dk/apt/ redhat/en/i386/fc3 newrpms

rpm-src http://newrpms.sunsite.dk/apt/ redhat/en/i386/fc3 newrpms

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Niżej masz wynik o który prosiłeś:

 

bash-3.00$ glxgears -info

GL_MAX_VIEWPORT_DIMS=4096/4096

GL_RENDERER = RADEON 9600 TX Generic

GL_VERSION = 1.3.4769 (X4.3.0-8.8.25)

GL_VENDOR = ATI Technologies Inc.

GL_EXTENSIONS = GL_ARB_multitexture GL_EXT_texture_env_add GL_EXT_compiled_verte

x_array GL_S3_s3tc GL_ARB_depth_texture GL_ARB_fragment_program GL_ARB_fragment_

program_shadow GL_ARB_fragment_shader GL_ARB_multisample GL_ARB_occlusion_query

GL_ARB_point_parameters GL_ARB_point_sprite GL_ARB_shader_objects GL_ARB_shading

_language_100 GL_ARB_shadow GL_ARB_shadow_ambient GL_ARB_texture_border_clamp GL

_ARB_texture_compression GL_ARB_texture_cube_map GL_ARB_texture_env_add GL_ARB_t

exture_env_combine GL_ARB_texture_env_crossbar GL_ARB_texture_env_dot3 GL_ARB_te

xture_mirrored_repeat GL_ARB_transpose_matrix GL_ARB_vertex_blend GL_ARB_vertex_

buffer_object GL_ARB_vertex_program GL_ARB_vertex_shader GL_ARB_window_pos GL_AT

I_draw_buffers GL_ATI_element_array GL_ATI_envmap_bumpmap GL_ATI_fragment_shader

GL_ATI_map_object_buffer GL_ATI_separate_stencil GL_ATI_texture_env_combine3 GL

_ATI_texture_float GL_ATI_texture_mirror_once GL_ATI_vertex_array_object GL_ATI_

vertex_attrib_array_object GL_ATI_vertex_streams GL_ATIX_texture_env_combine3 GL

_ATIX_texture_env_route GL_ATIX_vertex_shader_output_point_size GL_EXT_abgr GL_E

XT_bgra GL_EXT_blend_color GL_EXT_blend_func_separate GL_EXT_blend_minmax GL_EXT

_blend_subtract GL_EXT_clip_volume_hint GL_EXT_draw_range_elements GL_EXT_fog_co

ord GL_EXT_multi_draw_arrays GL_EXT_packed_pixels GL_EXT_point_parameters GL_EXT

_rescale_normal GL_EXT_secondary_color GL_EXT_separate_specular_color GL_EXT_shadow_funcs GL_EXT_stencil_wrap GL_EXT_texgen_reflection GL_EXT_texture3D GL_EXT_texture_compression_s3tc GL_EXT_texture_cube_map GL_EXT_texture_edge_clamp GL_EXT_texture_env_combine GL_EXT_texture_env_dot3 GL_EXT_texture_filter_anisotropic GL_EXT_texture_lod_bias GL_EXT_texture_mirror_clamp GL_EXT_texture_object GL_EXT_texture_rectangle GL_EXT_vertex_array GL_EXT_vertex_shader GL_HP_occlusion_testGL_NV_texgen_reflection GL_NV_blend_square GL_NV_occlusion_query GL_SGI_color_matrix GL_SGIS_texture_edge_clamp GL_SGIS_texture_border_clamp GL_SGIS_texture_lod GL_SGIS_generate_mipmap GL_SUN_multi_draw_arrays

9721 frames in 5.0 seconds = 1944.200 FPS

9993 frames in 5.0 seconds = 1998.600 FPS

10033 frames in 5.0 seconds = 2006.600 FPS

9969 frames in 5.0 seconds = 1993.800 FPS

9810 frames in 5.0 seconds = 1962.000 FPS

9820 frames in 5.0 seconds = 1964.000 FPS

10240 frames in 5.0 seconds = 2048.000 FPS

10284 frames in 5.0 seconds = 2056.800 FPS

10152 frames in 5.0 seconds = 2030.400 FPS

10215 frames in 5.0 seconds = 2043.000 FPS

10231 frames in 5.0 seconds = 2046.200 FPS

10230 frames in 5.0 seconds = 2046.000 FPS

10255 frames in 5.0 seconds = 2051.000 FPS

10167 frames in 5.0 seconds = 2033.400 FPS

bash-3.00$

 

Moja konfiguracja:

AMD Duron 1800, RAM: 512MB 400MHZ Radeon 9600 TM (MSI), chipset: nForce2 Procesor jest troche podkręcony - chodzi na 185 MHz dla fsb na mnożniku 11x

to daje fizycznie 2035 MHz na procku.

 

Jeżeli chcesz mogę Ci podesłać zrzut ekranu :)

Marek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...