Skocz do zawartości

Problem Z Utworzniem Partycji Linuksowychfc3


Elroy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jestem początkującym użytkownikiem (_linuxa_ → Linuksa) ORT, więc poprosze o w miare dokładne rady.

Mam nowy dysk 160 GB. Podzieliłem go na 3 partycje kolejno od początku dysku:

- 20 GB podstawowa fat32 - tu just zainstalowany Windows XP

- 50 GB podstawowa fat 32

- 70 GB podstawowa fat 32

Reszta przeznaczona była na Fedore Core 3. Założyłem partycje rozszerzoną a w niej 7 partycji logicznych

- /boot

- /

- swap

- /usr

- /tmp

- /home

- /var

Instalacja teoretycznie zakończyła się pomyślnie. Wybrałem instalacje GRUBa na pierwszej partycji linuxowej (/boot) ale po restarcie nie działało. Uruchamiał się tylko XP. Nie mogłem oznaczyć logicznej partycji /boot jako bootowalnej (może to była przyczyna?) więc ostatnią partycję windowsową (70GB) zamieniłem z podstawowej na windowsową fat32 rozszerzoną z logiczną też o pojemności 70GB (PARTem).

Chciłem mieć możliwość utworznia jeszcze jeszcze jednej partycji podstawowej dla (_linuxa_ → Linuksa) ORT. Nie pomogło, teraz przy instalacji Fedora (_wogóle_ → w ogóle) ORT odmawia podziału na partycje. Automatyczny podział też nie działa. Co zrobić?

I jaka jest różnica pomiędzy instalacją GRUBa w MBR a pierwszej partycji linuksowej? Może instalacja GRUBa w MBR by pomogła? Tego jeszcze nie próbowałem

Z góy dziękuje za wszelkie informacje.

Serdecznie pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!!

 

Ja mam gruba w mbr no i działa, u ciebie też powinno działać, ale jeśli chcesz mieć go na /boot, to wydaje mi się że musisz w biosie ustawić odpowiedni dysk z kturego komp się odpala. Jak na mój gust poprostu bios patrzy do mbr no i tam znajduje windowsowego startera który nie wie o istnieniu linucha.

 

Więc możesz spróbować ze zmianą dysku startowego, albo posadzić gruba w mbr, co bym polecał :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wrzuc CD1 fedory i odpal z niego kompa