Skocz do zawartości

Problem Z Podłączeniem Do Sieci.

Altanis

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry.

Jestem kompletnym nowicjuszem w Fedorze (jak i na tym forum, zielono mi). Obecnie posiadam Fedorę 4, w płycie kartę sieciową opartą na SiS 900, kabelek po LAN'ie i silną chęć korzystania z dobrodziejstw internetu.

Niestety, nie idzie. Od razu zaznaczę, że na tym samym kompie stoi sobie Windows XP (bluźnię?), któren podobnych problemów nie miewa. Skonfigurowałem ręcznie adres IP, maskę podsieci i adres bramy domyślnej, DNS'y wpisałem. I nie bardzo wiem co dalej, manual nic nowego nie podpowiada, kopać w obudowę nie będę (nie te czasy, nie ten sprzęt). Nie wiem czy ma to jakieś znaczenie. wyjściem na świat z tutejszej sieci jest takoż Windows XP. Niestety, nawet ping cholery nie sięga, to jest gubi 100% pakietów po drodze i z niczym powraca.

Czy powinienem coś innego sobie skonfigurować? W jakimś pliku pogrzebać, coś usunąć, dodać, skreślić, przekleić. Ratujcie panowie i panie, gdyż nad tym siedzę i nijak mi to idzie. Za wszelkie sugestie i porady z góry wdzięczny jestem.

Pozdrawiam

Co do konfiguracji sieci - jak jesteś nowicjuszem to ustaw wszystko poprzez Internet Configuration Wizard. Wtedy o niczym nie zapomnisz. Sprawdź jeszcze, czy masz odblokowane wszytskie porty na sieciówce (oczywiście jeśłi to jest mała sieć i nikt nie może sie z niej włamać) w System _Settings>Security_Level. Najlepiej zaznacz eth0 jako trusted device. Powinno wszystko chulać.

Brama ma dhcp? Jak tak, to ustaw dynamiczne przydzielanie numeru IP, a nie ustawiaj ręcznie.

Brama nie ma DHCP. Skorzystałem z wizarda. Porty zablokowane nie są. Urządzenie ma status "Trusted". Niestety, nie hula (raz nawet wyłączyłem firewall'a dla pewności).

Wybaczcie uproszczenie, ale piszę z innego systemu, nie było jak copy&past zrobić. Uruchomiłem takie narzędzie /sbin/ifconfig i ono pomiędzy innymi rzeczami wypluwa coś takiego w jednej linii:

UP BROADCAST MULTICAST (...)