Skocz do zawartości

Bootowanie Fedora Core4 Z Nt Bootloader


Kafar

Rekomendowane odpowiedzi

Witam- na wstępie od razu, że jestem początkujący. W moich experymentach i częstych zmianach sprzętu często potrzebuje przeinstalowywać systemy Microsoftu i nie usmiecha mi się jednocześnie przywracanie GRUBa Fedory 4.

Mam dysk SATA podpięty do kontrolera na PCI- partycje wyglądają następująco:

C: Win98

D,E,F: Partycje na dane FAT32

G: WXP PRO SP2 PL

H: Ext2 Fedora Core 4

I: SWAP

Przy instalacji i wskazaniu na partycję H Fedora wykrywa ją jako sda9 ale przy starcie systemu katalog root ma takie parametry (hd0,8). Wcześniej na normalnym dysku IDE próbowałem to samo z Mandrakem9. Wypróbowałem chyba z 7 wersji polecenia:

dd if=/dev/sda9 of=/bootsect.lnx bs=512 count=1

mcopy /bootsect.lnx a:

i za każdym razem w powstałym pliku dostaje 512 razy wypisany znak "kropka", a w przypadku Mandrake'a jest to jakiś inny dziwny znak.

Co ciekawe- fragment bootsectora XP i 98 bez problemu znalazł się w tym pliku.

W necie wszystkim jakoś to wychodzi bez żadnych problemów. Co robie nie tak??

Dzięki za pomoc. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Że tak powiem -nt bootloader to wcale nie jest taki nt. Masz na c: win98, znajdż tam plik "boot.ini" masz tam config bootadla windy. Po wywaleniu xp z d: zoslanie ci wpis o xp. Trzeba go wtedy ręcznie usunąć(ciekawostka).

Trzeba ten wpis chyba dodać do boot.ini tylko uważaj, robisz to na własą odpowiedzialność. A jeśbawisz sie w reinstalki, zainteresuj sie np. VMWare(działa na nt-kach i linuksie, nie pytaj i 98 i starsze i ME). Do połączenia (fachowo) /dev/sda2-4 możesz użyć Partition Magic(instaluj na xp), by zyskać miejsce na virtualne maszyny. Jeśli chodzi o VM na linuksie, to wiedz, że maszymy takie są "dyskożerne" (10gb od maszyny minimum[ok ileśGB na system + twoje dodatki + ok.1GB dla bezpieczeństwa]). Na razie ide spać. Siemka:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach