Skocz do zawartości

Instalacja Fc3 I Dwa Fizyczne Hdd


Enro

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jestem początkujący...

Chciałbym zainstalowć Fc3 na drugim fizycznym dysku dysku. Na pierwszym mam XP. Przeczytałem troche o MBR i absolutnie nie chce tam nic zmieniać. Chciałbym mieć za to bootloadera. Troche się martwie żeby nic nie namieszć, bo xp wykorzystuje do pracy. Proszę o wszelkie sugestie i linki. Już troche naszukałem się w necie i nie udało mi się znaleźć dokłdanego opisu jak to zrobić. Obiecuje, że nauczony własnymi doświadczeniami napiszę szczegółową instrukcję, którą będzie można podwieści, tylko na początek proszę o waszą podpowiedz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to niby czemu nie chcesz mieć gruba w mbr? Ofkoz zawsze można go zainstalować na partycji / z linuksa, a potem uruchamiac inaczej → był opis, jak przez bootloadera windowsowego; można też zewn. progsem →acronis os selectorem (np.).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile mi jest wiadomo to można Gruba zainstalować na partycji gdzie jest fedora.

Podczas instalacji masz wybór, gdzie ma byc zainstalowany. Ja wybrałem partycje i jest wsio ok. Wczoraj np. musiałem nadinstalowywać XP po zmianie sprzętu i po resecie załadował się normalnie grub z partycji linuksowej.

Jak załadować bootloadera nie wiem bo jeszcze tego nie robiłem.

(_napewno_ → na pewno) ORT dasz sobie radę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobie backup i zaczynam zabawe. O rezultatach wkrótce powiadomie. Wszelka dodatkowa pomoc...mile widziana. Tak na marginesie, to przeczytałem, że po podaniu dokładnej geometrii dysku MBR pozostaje nietknięte... ale czy to ma zanczenie jeżeli wybiore dysk hdb? Jak w ogóle on powienien być sformatowany? Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po podaniu dokładnej geometrii dysku MBR pozostaje nietknięte... ale czy to ma zanczenie jeżeli wybiore dysk hdb?