Skocz do zawartości

Problem Z Dns'em

Piker

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Jestem w linuksie raczej zielony i mam problem następujący: Zainstalowałem fc4 na laptopie który ma dwa interfejsy sieciowe wifi intel 2200bg i ethernet 10/100 Broadcom 440x. Na początek interfejs kablowy działał bez bólu ale po kilku próbach zainstalowania 2200bg (walczę z tym do tej pory) okazało się że nie moge skomunikować się z internetem nawet przez kabel. Sprawdziłem ping i ten działa, czyli np. mogę się zapingować na DNS 194.204.159.1 ale przy próbie otworzenia url typu www.interia.pl przeglądarka nie może znaleźć strony. Wygląda to tak jakbym nie miał skonfigurowanych serwerów DNS i nie bardzo wiem gdzie zacząć grzebać.

Z góry dzięki za każde info

Pzdr

Piker

nic z tego, próbowałem na dwa sposoby

1. Ustawiłem automatyczne pobieranie adresu DNS z DHCP razem z adresem wtedy resolv.conf wygląda tak:

;generatted by /sbin/dhclient-script
search domain_not_set.invalid
nameserver 194.204.152.34
nameserver 194.204.159.1
nameserver 195.114.161.61
nameserver 195.114.181.130

2. Automatycznie pobiera adres z DHCP ale DNS nie jest pobierany automatem, wtedy resolv.conf wygląda tak:

nameserver 194.204.152.34
nameserver 194.204.159.1

Niestety żaden ze sposobów nie działa i objaw jest dokładnie ten sam: ping na serwery DNS idzie a ping na np. www.interia.pl zwraca -

ping: unknown host www.interia.pl

Jakieś inne pomysły?

Pzdr

Piker

Niestety żaden ze sposobów nie działa i objaw jest dokładnie ten sam: ping na serwery DNS idzie a ping na np. www.interia.pl zwraca -
ping: unknown host www.interia.pl

Jakieś inne pomysły?

pomysl numero uno: a nie masz jakiegos blednie dzialajacego iptables'a? (iptables -L wylistuje wszelkie regulki).. moze jakas zasada blokuje ruch na porcie dns

pomysl numero secundo: a co otrzymujesz jak w przegladarkeWWW wpiszesz cos takiego?

http://217.67.200.131/

Obecnie w FC4 nie mam problemu z DNSem na moim notebooku.