Skocz do zawartości

Instalacja Win Xp I Fc4 Krok Po Kroku

szpila

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jestem totalnie zielony w temacie i musze dzisiaj, ew. jutro(jak najszybciej) postawić dwa systemy na jednym kompie (na jednym dysku, tj notebook).

Od czego zacząć, ja sformatowac partycje przy instalacji Windy?

Który system lepiej postawić pierwszy?

Pomożecie?

Pozdrawiam

Od czego zacząć, ja sformatowac partycje przy instalacji Windy?

Który system lepiej postawić pierwszy?

Pomożecie?

pomozemy :)

1. pierwsza stawiasz winde

2. jesli bedziesz chcial miec bezproblemowy dostep z linuksa do partycji z winda, wtedy windowsa zainstaluj na fat32

3. na nieprzydzielonym miejscu zadnym partycjom miejscu instalujesz linuksa

4. jesli z poziomu "windyNT" chcesz miec dostep do partycji linuksowej to polecam ext2ifs

Ok dzieki, czyli Instaluje WINXP, i dziele partycje np tak:

5 GB na system podstawowa fat32 ,

15 GB na dane rozszerzona fat32,

i zostawiam 10 GB na (_linuxa_ → Linuksa) ORT niepodzielone/nieprzydzielone wcale?

i jak juz mam Win xP , to wkładam płytke od FC4 i męcze się z tymi parametrami dysków które mozna odczytac w Biosie ? liczba cylindrów ip.??

Jezeli instalujesz w trybie graficznym to bedziesz mial do wyboru cos jak "automatyczny podzial na partycje", a pozniej "wykozystaj wolne miejsce". Ewentualnie mozesz pobawic sie diskdruidem (opcja podczas instalacji) i sam postawic partcje linuksowe w wolnym obszarze dysku. Nie jest to trudne, ja, lama to zrobilem bez wiekszych komplikacji to i tobie sie uda ;)

Ok dzieki, czyli Instaluje WINXP, i dziele partycje np tak:5 GB na system podstawowa fat32 ,15 GB na dane rozszerzona fat32,i zostawiam 10 GB na Linuksa niepodzielone/nieprzydzielone  wcale?

i jak juz mam Win xP , to wkładam płytke od FC4 i męcze się z tymi parametrami dysków które mozna odczytac w Biosie  ? liczba cylindrów ip.??