Skocz do zawartości

Instalacja Fedory


nowyyy

Rekomendowane odpowiedzi

Ludzie prosze o pomoc w zainstalowaniu fedory4. Jestem zielony ale to kompletnie zielony w tym temacie i pewnie niektorych z was moze to irytowac co taki Forrest Gump robi na forum ale nie wzrusza mnie to. Utknalem w tym miejscu gdzie program pyta sie gdzie zainstalowac fedore. Mam 2 partycje na jednej jest windows a na drugiej inne super wazne rzeczy boje sie ze cos sie skasuje. Czy ktoras partycje mam edytowac? i jak? Czy zalozyc nowa partycje (i jak sie to robi?) Ile trzeba miec miejsca na dysku?

Poprosze jakiegos madrego i cierpliwego czlowieka o pomoc w tej kwestii, najlepiej zeby mowil (pisal) jak do pieciolatka i bez jakichs zargonow informatycznych.

A moze istnieje jakas strona w sieci (dla dyletantow) gdzie mozna sie zorientowac w temacie?

Z gory dzieki za pomoc.

[email protected]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw na windzie musisz zrobić PM (particion magic) wolne miejsce na dysku → odzyskać je z jednej z partycji. Przykładowo, mając partycje 20 giga, gdzie zajęte jest 14, to możesz sobie obciąć te 6 giga i pozostawić je jako wolne miejsce niespartycjonowane. Później odpalasz instalke FC4 i wybierasz ręczny podział. Na wolnym miejscu zakłądasz wtedy partycje → /, swap i ew. /home). Dalej następuje normalna instalka.

 

http://stanton-finley.net/fedora_core_4_in...tion_notes.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cześc . jeśli masz niespartycjowane miejsce na dysku. to przy wyborze instalacji możesz wybrac automatyczne ( nie Druid). wskazujesz puste miejsce na dysku . tym który chcesz mieć Fedore.

disk Partition setup-> Automatic Partitioning -> Keep all partitions... ->

jeśli masz więcej niż 1 dysk zazmnacz ten na którym na być instalowana Fedora;