bubas Napisano Listopad 1, 2005 Zgłoszenie Share Napisano Listopad 1, 2005 Jestem nowy w Linuxe i mam problem z edycją i zapisem pliku fstab. W dystrybucji FC 4 próbuję zamontować partycję FAT i wszystko gra do momentu kiedy pragnę zapisać zmiany w pliku fstab. Wyskakuje komunikat "brak uprawnień do zapisu". Fstab`a edytuję w KWrite i oczywiście jako root. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Legion83 Napisano Listopad 1, 2005 Zgłoszenie Share Napisano Listopad 1, 2005 To znaczy że jednak nie jako root, lepiej z skorzystaj z jakiegoś konsolowego edytora np. mcedit. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SebOOl Napisano Listopad 1, 2005 Zgłoszenie Share Napisano Listopad 1, 2005 przeczytaj najpierw to → http://faq.fedora.pl Potem wpisz w konsoli su - i wtedy dokonaj edycji. Jesli chodzi o edytor to ja bym proponował oswoić się z VIMem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bubas Napisano Listopad 1, 2005 Autor Zgłoszenie Share Napisano Listopad 1, 2005 Otworzyłem fstab`a w konsoli edytorem vi oczywiście jako ROOT wykonałem dla pewności polecenie su - . W dole ekranu pisze "readonly" czyli tylko do odczytu. A tak w ogóle co znaczy ten zapis w nagłówku pliku fstab - # This file is edited by fstab-sync - see 'man fstab-sync' for details Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...