Skocz do zawartości

Instalacja Fc4 Na Laptopie


lilo

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

jestem początkującym użytkownikiem Linuksa. Potrzebuję zainstalować system fedora core 4 na laptopie (fujitsu siemens amilo pro v801d). Miał być to mój drugi system obok win xp. Niestety instalacja "zawiesza się" przy ładowaniu sterownika SCSI. Płyta instalacyjna jest w porządku (system instaluje się bez problemów na zwykłym "pececie"). Wydaje mi się, że nie jest to również problem z nagrywarką w laptopie, ponieważ inne płyty są prawidłowo nagrywane i odtwarzane.

Ze względu na brak doświadczenia nie wiem co mogę zrobić w tej sytuacji. Czy istnieją jakieś specjalne dystrybucje Linuksa dedykowane pod laptopa? Może to właśnie jest przyczyną? Proszę Was o pomoc.

 

Z góry dziękuję za wszelkie pomysły smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak ci sie odpala instalka FC z plyty to normalnie potwierdzasz enterem, prawda? zamiast entera daj [F1] i czytnij helpa jak wylaczyc DMA, ACPI i APM, wklep przyklady polececen i zatwierdz enterem. POWINNO pomoc, ogolnie z laptopami to taki zonk ze jak nie masz centrino to mozesz miec niezle jaja z systemem (duzo zabawy), a centrino to spojna platforma wiec jest ustanderyzowana, wiekszosc distro na niej smiga az milo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mhm, rozumiem smile.gif tymczasowo dziękuję. Będę próbować. W pierwszej kolejności - zgodnie z sugestią, zajmę się helpem tongue.gif

 

(pytanie tylko takie: czy jeśli wyłączę te elementy, to po instalacji konieczne jest ich ponowne włączenie czy też mogą zostać wyłączone?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prawdopodobnie nie, chociaz nie wiem tongue.gif ja instalowalem FC na desktopie, chociaz na starszych maszynch musialem wylaczyc DMA i ACPI, o helpa mi chodzilo jak jestes w tym trybie "dosowym" jak niby masz grafike al w niskiej rozdzielczosci, cos a'la Wolf3D pod dosem tongue.gif:Plaugh.giflaugh.gif