Skocz do zawartości

Quake3 Arena


smopi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

 

Mam taki problem: po uruchomieniu Quake3 (instalacja z pliku: linuxq3apoint-1.32.x86.run) pokazuje się czołówka i później ekran robi się czarny. Gra działa gdyż słyszę (gdy poruszam myszą i klikam lewym przyciskiem) charakterystyczne "quakeowe" dzwięki. Zresztą jak wpiszę

~quit

to następuje normalne wyjście z programu. Z ciekawości uruchomiłem dzisiaj komputer z płyty Ubuntu 5.10 Live, zamontowałem filesystem z grą i Quake3 wystartowała normalnie! tongue.gif

 

Kilka słów na temat systemu:

 

Karta: ATI Radeon 9200SE,

sterownik: ati-fglrx.i386-8.20.8.1-0.lvn.2.4 - zainstalowane z livny, raczej poprawnie bo inne gry (np. FlightGear) działają dobrze (tzn. ze sprzętową akceleracją 3D),

jądro systemu (uname -r): 2.6.14-1.1656_FC4

procesor: PIII 733.

 

Poniżej wynik glxinfo:

 

name of display: :0.0
display: :0  screen: 0
direct rendering: Yes
server glx vendor string: SGI
server glx version string: 1.2
server glx extensions:
   GLX_ARB_multisample, GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating,
   GLX_EXT_import_context, GLX_OML_swap_method, GLX_SGI_make_current_read,
   GLX_SGIS_multisample, GLX_SGIX_fbconfig
client glx vendor string: ATI
client glx version string: 1.3
client glx extensions:
   GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_EXT_import_context,
   GLX_ARB_get_proc_address, GLX_ARB_multisample, GLX_ATI_pixel_format_float,
   GLX_ATI_render_texture
GLX extensions:
   GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_EXT_import_context,
   GLX_ARB_multisample
OpenGL vendor string: ATI Technologies Inc.
OpenGL renderer string: RADEON 9200SE DDR Generic
OpenGL version string: 1.3.1030 (X4.3.0-8.20.8)
OpenGL extensions:
   GL_ARB_multitexture, GL_EXT_texture_env_add, GL_EXT_compiled_vertex_array,
   GL_S3_s3tc, GL_ARB_occlusion_query, GL_ARB_point_parameters,
   GL_ARB_texture_border_clamp, GL_ARB_texture_compression,
   GL_ARB_texture_cube_map, GL_ARB_texture_env_add,
   GL_ARB_texture_env_combine, GL_ARB_texture_env_crossbar,
   GL_ARB_texture_env_dot3, GL_ARB_texture_mirrored_repeat,
   GL_ARB_transpose_matrix, GL_ARB_vertex_blend, GL_ARB_vertex_buffer_object,
   GL_ARB_vertex_program, GL_ARB_window_pos, GL_ATI_element_array,
   GL_ATI_envmap_bumpmap, GL_ATI_fragment_shader, GL_ATI_map_object_buffer,
   GL_ATI_texture_env_combine3, GL_ATI_texture_mirror_once,
   GL_ATI_vertex_array_object, GL_ATI_vertex_attrib_array_object,
   GL_ATI_vertex_streams, GL_ATIX_texture_env_combine3,
   GL_ATIX_texture_env_route, GL_ATIX_vertex_shader_output_point_size,
   GL_EXT_abgr, GL_EXT_bgra, GL_EXT_blend_color, GL_EXT_blend_func_separate,
   GL_EXT_blend_minmax, GL_EXT_blend_subtract, GL_EXT_clip_volume_hint,
   GL_EXT_draw_range_elements, GL_EXT_fog_coord, GL_EXT_multi_draw_arrays,
   GL_EXT_packed_pixels, GL_EXT_point_parameters, GL_EXT_rescale_normal,
   GL_EXT_secondary_color, GL_EXT_separate_specular_color,
   GL_EXT_stencil_wrap, GL_EXT_texgen_reflection, GL_EXT_texture3D,
   GL_EXT_texture_compression_s3tc, GL_EXT_texture_cube_map,
   GL_EXT_texture_edge_clamp, GL_EXT_texture_env_combine,
   GL_EXT_texture_env_dot3, GL_EXT_texture_filter_anisotropic,
   GL_EXT_texture_lod_bias, GL_EXT_texture_mirror_clamp,
   GL_EXT_texture_object, GL_EXT_texture_rectangle, GL_EXT_vertex_array,
   GL_EXT_vertex_shader, GL_HP_occlusion_test, GL_NV_blend_square,
   GL_NV_occlusion_query, GL_NV_texgen_reflection, GL_SGI_color_matrix,
   GL_SGIS_generate_mipmap, GL_SGIS_texture_border_clamp,
   GL_SGIS_texture_edge_clamp, GL_SGIS_texture_lod, GL_SUN_multi_draw_arrays
glu version: 1.3
glu extensions:
   GLU_EXT_nurbs_tessellator, GLU_EXT_object_space_tess

  visual  x  bf lv rg d st colorbuffer ax dp st accumbuffer  ms  cav
id dep cl sp sz l  ci b ro  r  g  b  a bf th cl  r  g  b  a ns b eat
----------------------------------------------------------------------
0x23 24 tc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0 24  8 16 16 16 16  1 0 Slow
0x24 24 tc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  0 24  8 16 16 16 16  1 0 Slow
0x25 24 tc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0 24  0 16 16 16 16  1 0 Slow
0x26 24 tc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  0 24  0 16 16 16 16  1 0 Slow
0x27 24 tc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0 24  8  0  0  0  0  1 0 None
0x28 24 tc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  0 24  8  0  0  0  0  1 0 None
0x29 24 tc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0 24  0  0  0  0  0  1 0 None
0x2a 24 tc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  0 24  0  0  0  0  0  1 0 None
0x2b 24 dc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0 24  8 16 16 16 16  1 0 Slow
0x2c 24 dc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  0 24  8 16 16 16 16  1 0 Slow
0x2d 24 dc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0 24  0 16 16 16 16  1 0 Slow
0x2e 24 dc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  0 24  0 16 16 16 16  1 0 Slow
0x2f 24 dc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0 24  8  0  0  0  0  1 0 None
0x30 24 dc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  0 24  8  0  0  0  0  1 0 None
0x31 24 dc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0 24  0  0  0  0  0  1 0 None
0x32 24 dc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  0 24  0  0  0  0  0  1 0 None

 

Najbardziej mnie dziwi, że pod Ubuntu gra ruszyła od razu. Macie jakieś pomysły co może być nie tak? Ewentualnie mogę jeszcze wkleić xorg.conf.

 

Dziękuję za pomoc i pozdrawiam,

Piotr

 

PS.

Pewnie i tak będziecie chcieli zobaczyć mojego xorg.conf więc go załączam:

 

# XFree86 4 configuration created by pyxf86config

Section "ServerLayout"
       Identifier     "Default Layout"
       Screen      0  "Screen0" 0 0
       InputDevice    "Mouse0" "CorePointer"
       InputDevice    "Keyboard0" "CoreKeyboard"
EndSection

Section "Files"

# RgbPath is the location of the RGB database.  Note, this is the name of the
# file minus the extension (like ".txt" or ".db").  There is normally
# no need to change the default.
# Multiple FontPath entries are allowed (they are concatenated together)
# By default, Red Hat 6.0 and later now use a font server independent of
# the X server to render fonts.
       RgbPath      "/usr/X11R6/lib/X11/rgb"
       FontPath     "unix/:7100"
EndSection

Section "Module"
       Load  "dbe"
       Load  "extmod"
       Load  "fbdevhw"
       Load  "glx"
       Load  "record"
       Load  "freetype"
       Load  "type1"
       Load  "dri"
EndSection

Section "InputDevice"

# Specify which keyboard LEDs can be user-controlled (eg, with xset(1))
#       Option  "Xleds"         "1 2 3"
# To disable the XKEYBOARD extension, uncomment XkbDisable.
#       Option  "XkbDisable"
# To customise the XKB settings to suit your keyboard, modify the
# lines below (which are the defaults).  For example, for a non-U.S.
# keyboard, you will probably want to use:
#       Option  "XkbModel"      "pc102"
# If you have a US Microsoft Natural keyboard, you can use:
#       Option  "XkbModel"      "microsoft"
#
# Then to change the language, change the Layout setting.
# For example, a german layout can be obtained with:
#       Option  "XkbLayout"     "de"
# or:
#       Option  "XkbLayout"     "de"
#       Option  "XkbVariant"    "nodeadkeys"
#
# If you'd like to switch the positions of your capslock and
# control keys, use:
#       Option  "XkbOptions"    "ctrl:swapcaps"
# Or if you just want both to be control, use:
#       Option  "XkbOptions"    "ctrl:nocaps"
#
       Identifier  "Keyboard0"
       Driver      "kbd"
       Option      "XkbModel" "pc105"
       Option      "XkbLayout" "pl"
EndSection

Section "InputDevice"
       Identifier  "Mouse0"
       Driver      "mouse"
       Option      "Protocol" "IMPS/2"
       Option      "Device" "/dev/input/mice"
       Option      "ZAxisMapping" "4 5"
       Option      "Emulate3Buttons" "yes"
EndSection

Section "Monitor"
       Identifier   "Monitor0"
       VendorName   "Monitor Vendor"
       ModelName    "Samsung SyncMaster 763MB/713MB/CD173D(P)"
       DisplaySize  320        240
       HorizSync    30.0 - 70.0
       VertRefresh  50.0 - 160.0
       Option      "dpms"
EndSection

Section "Device"
       Identifier  "Videocard0"
       Driver      "fglrx"
       VendorName  "Videocard vendor"
       BoardName   "ATI Radeon 9200SE"
       Option      "VideoOverlay" "on"
EndSection

Section "Screen"
       Identifier "Screen0"
       Device     "Videocard0"
       Monitor    "Monitor0"
       DefaultDepth     24
       SubSection "Display"
               Viewport   0 0
               Depth     16
               Modes    "800x600" "640x480"
       EndSubSection
       SubSection "Display"
               Viewport   0 0
               Depth     24
               Modes    "1024x768" "800x600" "640x480"
       EndSubSection
EndSection

Section "DRI"
       Group        0
       Mode         0666
EndSection

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sterowniki do karty graf. instalowales te z repo livna??

Tak - wygląda na to, że działają dobrze bo np., w FlightGear grafika 3D jest ok (na moim sprzęcie wyciągam ok 20 klatek/s). Zresztą glxinfo mówi, że:

 

direct rendering: Yes

 

Zastanawiam się, czy nie spróbować zainstalować jakiejś starszej wersji sterów z Livny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozesz sprobowac wylaczyc ale nie wiem czy to w tym problem...

Niestety, po wyłączeniu DRI i próbie uruchomienia Quake dostałem:

 

[CIACH]
GL_RENDERER: Mesa GLX Indirect


***********************************************************
You are using software Mesa (no hardware acceleration)!
Driver DLL used: libGL.so.1
If this is intentional, add
      "+set r_allowSoftwareGL 1"
to the command line when starting the game.
***********************************************************
...WARNING: could not set the given mode (3)
----- CL_Shutdown -----
RE_Shutdown( 1 )
-----------------------
----- CL_Shutdown -----
-----------------------
Sys_Error: GLimp_Init() - could not load OpenGL subsystem

scared.gif

 

Nie bardzo wiem co może być nie tak... Chyba przyjdzie poczekać na nowsze sterowniki do ATI bo zapewne w tym jest problem... sad.gif

 

 

 

Hmmm...., znalazłem to:

 

Link

 

Czyli potwierdza się, że problem występuje częściej - taki problem jak mój jest (z tego co się zorientowałem) przy kombinacji Radeona 9200 i sterów ati-fglrx. Zobaczymy czy cos z tym zrobią... :/

Edytowane przez smopi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...