smopi Napisano Styczeń 16, 2006 Zgłoszenie Share Napisano Styczeń 16, 2006 Witam! Mam taki problem: po uruchomieniu Quake3 (instalacja z pliku: linuxq3apoint-1.32.x86.run) pokazuje się czołówka i później ekran robi się czarny. Gra działa gdyż słyszę (gdy poruszam myszą i klikam lewym przyciskiem) charakterystyczne "quakeowe" dzwięki. Zresztą jak wpiszę ~quit to następuje normalne wyjście z programu. Z ciekawości uruchomiłem dzisiaj komputer z płyty Ubuntu 5.10 Live, zamontowałem filesystem z grą i Quake3 wystartowała normalnie! Kilka słów na temat systemu: Karta: ATI Radeon 9200SE, sterownik: ati-fglrx.i386-8.20.8.1-0.lvn.2.4 - zainstalowane z livny, raczej poprawnie bo inne gry (np. FlightGear) działają dobrze (tzn. ze sprzętową akceleracją 3D), jądro systemu (uname -r): 2.6.14-1.1656_FC4 procesor: PIII 733. Poniżej wynik glxinfo: name of display: :0.0 display: :0 screen: 0 direct rendering: Yes server glx vendor string: SGI server glx version string: 1.2 server glx extensions: GLX_ARB_multisample, GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_EXT_import_context, GLX_OML_swap_method, GLX_SGI_make_current_read, GLX_SGIS_multisample, GLX_SGIX_fbconfig client glx vendor string: ATI client glx version string: 1.3 client glx extensions: GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_EXT_import_context, GLX_ARB_get_proc_address, GLX_ARB_multisample, GLX_ATI_pixel_format_float, GLX_ATI_render_texture GLX extensions: GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_EXT_import_context, GLX_ARB_multisample OpenGL vendor string: ATI Technologies Inc. OpenGL renderer string: RADEON 9200SE DDR Generic OpenGL version string: 1.3.1030 (X4.3.0-8.20.8) OpenGL extensions: GL_ARB_multitexture, GL_EXT_texture_env_add, GL_EXT_compiled_vertex_array, GL_S3_s3tc, GL_ARB_occlusion_query, GL_ARB_point_parameters, GL_ARB_texture_border_clamp, GL_ARB_texture_compression, GL_ARB_texture_cube_map, GL_ARB_texture_env_add, GL_ARB_texture_env_combine, GL_ARB_texture_env_crossbar, GL_ARB_texture_env_dot3, GL_ARB_texture_mirrored_repeat, GL_ARB_transpose_matrix, GL_ARB_vertex_blend, GL_ARB_vertex_buffer_object, GL_ARB_vertex_program, GL_ARB_window_pos, GL_ATI_element_array, GL_ATI_envmap_bumpmap, GL_ATI_fragment_shader, GL_ATI_map_object_buffer, GL_ATI_texture_env_combine3, GL_ATI_texture_mirror_once, GL_ATI_vertex_array_object, GL_ATI_vertex_attrib_array_object, GL_ATI_vertex_streams, GL_ATIX_texture_env_combine3, GL_ATIX_texture_env_route, GL_ATIX_vertex_shader_output_point_size, GL_EXT_abgr, GL_EXT_bgra, GL_EXT_blend_color, GL_EXT_blend_func_separate, GL_EXT_blend_minmax, GL_EXT_blend_subtract, GL_EXT_clip_volume_hint, GL_EXT_draw_range_elements, GL_EXT_fog_coord, GL_EXT_multi_draw_arrays, GL_EXT_packed_pixels, GL_EXT_point_parameters, GL_EXT_rescale_normal, GL_EXT_secondary_color, GL_EXT_separate_specular_color, GL_EXT_stencil_wrap, GL_EXT_texgen_reflection, GL_EXT_texture3D, GL_EXT_texture_compression_s3tc, GL_EXT_texture_cube_map, GL_EXT_texture_edge_clamp, GL_EXT_texture_env_combine, GL_EXT_texture_env_dot3, GL_EXT_texture_filter_anisotropic, GL_EXT_texture_lod_bias, GL_EXT_texture_mirror_clamp, GL_EXT_texture_object, GL_EXT_texture_rectangle, GL_EXT_vertex_array, GL_EXT_vertex_shader, GL_HP_occlusion_test, GL_NV_blend_square, GL_NV_occlusion_query, GL_NV_texgen_reflection, GL_SGI_color_matrix, GL_SGIS_generate_mipmap, GL_SGIS_texture_border_clamp, GL_SGIS_texture_edge_clamp, GL_SGIS_texture_lod, GL_SUN_multi_draw_arrays glu version: 1.3 glu extensions: GLU_EXT_nurbs_tessellator, GLU_EXT_object_space_tess visual x bf lv rg d st colorbuffer ax dp st accumbuffer ms cav id dep cl sp sz l ci b ro r g b a bf th cl r g b a ns b eat ---------------------------------------------------------------------- 0x23 24 tc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 8 16 16 16 16 1 0 Slow 0x24 24 tc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 8 16 16 16 16 1 0 Slow 0x25 24 tc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 0 16 16 16 16 1 0 Slow 0x26 24 tc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 0 16 16 16 16 1 0 Slow 0x27 24 tc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 8 0 0 0 0 1 0 None 0x28 24 tc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 8 0 0 0 0 1 0 None 0x29 24 tc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 0 0 0 0 0 1 0 None 0x2a 24 tc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 0 0 0 0 0 1 0 None 0x2b 24 dc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 8 16 16 16 16 1 0 Slow 0x2c 24 dc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 8 16 16 16 16 1 0 Slow 0x2d 24 dc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 0 16 16 16 16 1 0 Slow 0x2e 24 dc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 0 16 16 16 16 1 0 Slow 0x2f 24 dc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 8 0 0 0 0 1 0 None 0x30 24 dc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 8 0 0 0 0 1 0 None 0x31 24 dc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 0 0 0 0 0 1 0 None 0x32 24 dc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 0 0 0 0 0 1 0 None Najbardziej mnie dziwi, że pod Ubuntu gra ruszyła od razu. Macie jakieś pomysły co może być nie tak? Ewentualnie mogę jeszcze wkleić xorg.conf. Dziękuję za pomoc i pozdrawiam, Piotr PS. Pewnie i tak będziecie chcieli zobaczyć mojego xorg.conf więc go załączam: # XFree86 4 configuration created by pyxf86config Section "ServerLayout" Identifier "Default Layout" Screen 0 "Screen0" 0 0 InputDevice "Mouse0" "CorePointer" InputDevice "Keyboard0" "CoreKeyboard" EndSection Section "Files" # RgbPath is the location of the RGB database. Note, this is the name of the # file minus the extension (like ".txt" or ".db"). There is normally # no need to change the default. # Multiple FontPath entries are allowed (they are concatenated together) # By default, Red Hat 6.0 and later now use a font server independent of # the X server to render fonts. RgbPath "/usr/X11R6/lib/X11/rgb" FontPath "unix/:7100" EndSection Section "Module" Load "dbe" Load "extmod" Load "fbdevhw" Load "glx" Load "record" Load "freetype" Load "type1" Load "dri" EndSection Section "InputDevice" # Specify which keyboard LEDs can be user-controlled (eg, with xset(1)) # Option "Xleds" "1 2 3" # To disable the XKEYBOARD extension, uncomment XkbDisable. # Option "XkbDisable" # To customise the XKB settings to suit your keyboard, modify the # lines below (which are the defaults). For example, for a non-U.S. # keyboard, you will probably want to use: # Option "XkbModel" "pc102" # If you have a US Microsoft Natural keyboard, you can use: # Option "XkbModel" "microsoft" # # Then to change the language, change the Layout setting. # For example, a german layout can be obtained with: # Option "XkbLayout" "de" # or: # Option "XkbLayout" "de" # Option "XkbVariant" "nodeadkeys" # # If you'd like to switch the positions of your capslock and # control keys, use: # Option "XkbOptions" "ctrl:swapcaps" # Or if you just want both to be control, use: # Option "XkbOptions" "ctrl:nocaps" # Identifier "Keyboard0" Driver "kbd" Option "XkbModel" "pc105" Option "XkbLayout" "pl" EndSection Section "InputDevice" Identifier "Mouse0" Driver "mouse" Option "Protocol" "IMPS/2" Option "Device" "/dev/input/mice" Option "ZAxisMapping" "4 5" Option "Emulate3Buttons" "yes" EndSection Section "Monitor" Identifier "Monitor0" VendorName "Monitor Vendor" ModelName "Samsung SyncMaster 763MB/713MB/CD173D(P)" DisplaySize 320 240 HorizSync 30.0 - 70.0 VertRefresh 50.0 - 160.0 Option "dpms" EndSection Section "Device" Identifier "Videocard0" Driver "fglrx" VendorName "Videocard vendor" BoardName "ATI Radeon 9200SE" Option "VideoOverlay" "on" EndSection Section "Screen" Identifier "Screen0" Device "Videocard0" Monitor "Monitor0" DefaultDepth 24 SubSection "Display" Viewport 0 0 Depth 16 Modes "800x600" "640x480" EndSubSection SubSection "Display" Viewport 0 0 Depth 24 Modes "1024x768" "800x600" "640x480" EndSubSection EndSection Section "DRI" Group 0 Mode 0666 EndSection Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
!Ci Napisano Styczeń 16, 2006 Zgłoszenie Share Napisano Styczeń 16, 2006 Sterowniki do karty graf. instalowales te z repo livna?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smopi Napisano Styczeń 16, 2006 Autor Zgłoszenie Share Napisano Styczeń 16, 2006 Sterowniki do karty graf. instalowales te z repo livna?? Tak - wygląda na to, że działają dobrze bo np., w FlightGear grafika 3D jest ok (na moim sprzęcie wyciągam ok 20 klatek/s). Zresztą glxinfo mówi, że: direct rendering: Yes Zastanawiam się, czy nie spróbować zainstalować jakiejś starszej wersji sterów z Livny? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
!Ci Napisano Styczeń 16, 2006 Zgłoszenie Share Napisano Styczeń 16, 2006 Pytalem bo widzialem tam ze ladoawny jest modul dri. Ogolnie jesli chodzi np. o stery nvidii to raczej go nie powinno byc. Mozesz sprobowac wylaczyc ale nie wiem czy to w tym problem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smopi Napisano Styczeń 16, 2006 Autor Zgłoszenie Share Napisano Styczeń 16, 2006 (edytowane) Mozesz sprobowac wylaczyc ale nie wiem czy to w tym problem... Niestety, po wyłączeniu DRI i próbie uruchomienia Quake dostałem: [CIACH] GL_RENDERER: Mesa GLX Indirect *********************************************************** You are using software Mesa (no hardware acceleration)! Driver DLL used: libGL.so.1 If this is intentional, add "+set r_allowSoftwareGL 1" to the command line when starting the game. *********************************************************** ...WARNING: could not set the given mode (3) ----- CL_Shutdown ----- RE_Shutdown( 1 ) ----------------------- ----- CL_Shutdown ----- ----------------------- Sys_Error: GLimp_Init() - could not load OpenGL subsystem Nie bardzo wiem co może być nie tak... Chyba przyjdzie poczekać na nowsze sterowniki do ATI bo zapewne w tym jest problem... Hmmm...., znalazłem to: Link Czyli potwierdza się, że problem występuje częściej - taki problem jak mój jest (z tego co się zorientowałem) przy kombinacji Radeona 9200 i sterów ati-fglrx. Zobaczymy czy cos z tym zrobią... :/ Edytowane Styczeń 17, 2006 przez smopi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się