Skocz do zawartości

Instalacja Fc2 Na Raid


mieto

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć! Jestem początkującym użytkownikiem (_linuxa_ → Linuksa) ORT. Posiadam płytę główną MSI z dodatkowym kontrolerem firmy promise fasttrak PDC 20378 (1 ata 133 i 2 sata 150 obsługa raid) i podłączyłem do tego kontrolera dwa dyski ata 100 Seagate i utworzyłem macierz raid 0. Próbuję zainstalować Fc2. Niestety nie widzi twardzieli. Proszę o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem może leżeć jeszcze gdzie indziej - a mianowicie w BIOS'ie płyty głównej.

 

Dokładnie chodzi o obsługę kontrolerów dysków twardych - BIOS'y były projektowane do obsługi max 2 kontrolerów po 2 dyski twarde. Pozostałe kontrolery muszą być obsługiwane przez sterowniki programowe ( czyli te dyski nie sa dostępne w trybie legacy )

 

Na twojej płycie masz ciut bardziej rozbudowany podsystem dyskowy, więc takie sytuacje obchodzi się sztuczkami w bios'ie.

 

Poszukaj mianowicie w Bios'ie opcji dotyczących obsługi kontorolerów dysków - będziesz tam miał opcję mówiącą o tym czy kontorlery mają pracować w trybie standard czy enhanced, oraz które dyski mają być dyskami dostępnymi w trybie legacy.

 

Różni producenci używają różnych nazw tych opcji więc nie potrafię Ci ich podać konkretnie - gdybyś nie znalazł to napisz co masz.

 

P.S.1 Zapamiętaj jak miałeś pierwotnie ustawione, gdyby po zmianach okazało się że coś Ci nie startuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wyczerpującą odpowiedź. Prawdopodobnie trzeba będzie wymienić dyski z ata na sata i może wtedy zainstaluję Fc2. Daruję sobie raid. Jeszcze mam jedną opcję w biosie płyty, którą spróbuję uruchomić może się uda. Jak się uda to odpowiem i dam na forum. Stokrotne dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 years later...