Skocz do zawartości

Przenoszenie Z Lvm

tomasiek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Stało się - postanowiłem zrezygnować z windowsa... Wszystko czego jeszcze potrzebowałem udało mi się odpalić przez wine.

Postanowiłem się więc zająć porządkiem na dysku. Zaznaczam przy tym że jestem początkującym :) (Ale forum przejrzałem, google przerzuciłem, FAQ poczytałem, system po świeżym updacie FC 6 686)

W chwili obecnej podział na dysku wygląda tak:

hda:| hda1 - ntfs - 15 giga| LVM: hda2 - ext3 - 10 giga | hda3 - swap - 1 giga | hda4 - home - 4 giga | hda5 - fat32|

jest jeszcze hdb - w całości jako fat32

mój ideał?

hda:| hda1 - ext3 - 15 giga| hda2 - swap- 1 giga | hda3 - ext3 (home) - 24 giga|

I teraz pytania :)

Pomyślałem sobie że jest na 100% jakiś prosty sposób na to - więc zrobiłem yum install gparted no i plum - gparted nie widzi tego LVM.... czyli przenosiny raczej nie będą banalne i proste... no chyba że z waszą pomocą :)

Jak to zrobić bez instalacji na nowo systemu (szczerze mówiąc nie wyobrażam sobie że powiem żonie że znowu zmieniam... i robię upgrade...)?

hda:| hda1 - ntfs - 15 giga| LVM: hda2 - ext3 - 10 giga | hda3 - swap - 1 giga | hda4 - home - 4 giga | hda5 - fat32|

jest jeszcze hdb - w calosci jako fat32[...]

Jak to zrobic bez instalacji na nowo systemu

A tego hdb to ile masz? Jaka jest zajetosc poszczególnych partycji na hda i hdb? (podmontuj wszystkie partycje pod linuksem i pokaz co wyswietla polecenie df -k).

Mozesz sformatowac hdb i zalozyc np. ext3? Bo jesli tak, to najprosciej byloby zrobic backup filesystemów (/dev/hda2, /dev/hda4) na dysk hdb. Osobiscie polecilbym narzedzie dump - nie dziala z ntfs i fat32, ale do ext3 jest idealne. Zrzut innych typów partycji niz ext3 mozesz zrobic za pomoca zwyklego tar. Przepartycjonowac dysk hda i odtworzyc zawartosc z backupu.

Kolejne pytanie co jest na hda5 (fat32) i hdb, czy chcesz to tez zachowac? I po co Ci tyle swapa?